Много от моделите на Ferrari ще останат в историята като „легенди на своето време", а италианската компания продължава да се развива повече от успешно - интересът към спортните автомобили расте и може би в скоро време ще станем свидетели на отпадане на ограничението, наложено от самата марка, на годишното й производство.
Ferrari вече прегърна турбо технологиите, както и задвижването 4х4, загърбва имиджа на производител на екзотични автомобили, които не могат да се карат всеки ден и е по-близо от когато и да било до заможните любители на тръпката зад волана и спортните емоции.
Тимът на компанията във Формула 1 преживява ренесанс и бизнесът отново върви нагоре.
Да, понякога е трудно да кажеш дали новият модел се различава много от предишния, но затова ви предлагаме една интересна галерия на малко странни и почти забравени модели на Ferrari, които обаче показват различните посоки на търсене, по които са работили инженерите и дизайнерите от Маранело. Както и известните им партньори.
Ferrari 408 4RM
Мислите, че FF е първият модел на Ferrari със задвижване 4х4? Грешка. Първият е 408 4RM - странна студия от 1987 година със сложна хидравлична система за задвижване на четирите колела. Сглобени са само две такива коли, едната е в музея на марката.
Ferrari Rainbow
Не е ясно защо концептът е получил това име, но автомобилът е с характерен за Bertone и Гандини дизайн. Липсата на ограниченията на серийното производство е позволила на Гандини да създаде супер модерен за времето си автомобил.
Ferrar 365 GTC/4 Beach Car by Felber
Този вариант на 365 GTC/4 - интересно решение за плажно бъги, е създаден от Felber за салона в Женева през 1976 година. Двигателят обаче остава в традициите на марката - V12 с 320 конски сили.
Ferrari 166MM Zagato Panoramica
Това е първият автомобил, резултат от съвместната работа на Ferrari със Zagato, както и първото купе на марката. 166ММ Panoramica се появява, след като клиентите започват да искат по-леки каросерии. Сглобен е само един екземпляр, който малко по-късно получава сериозни промени по каросерията, тъй като е преоборудван в състезателен автомобил.
Ferrari Sigma by Pininfarina
В края на 60-те години тежките катастрофи с жертви са нещо обичайно за Формула 1. Pininfarina заедно с Revue Automobile създава прототип, който трябва да запази пилота при катастрофа. Sigma е базиран на шасито на 312 и се задвижва от V12 мотор на Ferrari.
Ferrari Mondial T PPG
Моделът е базиран на Mondial и е създаден, за да е кола на сигурността в сериите IndyCar през втората половина на 80-те. Цената му като нов е 1 милион долара, но през 2004 Christie's го продаде на търг за 70 500 евро.
Ferrari 360 Barchetta
Кабриолетът е поръчан от Джани Аниели за сватбен подарък за тогавашния президент на Ferrari Лука ди Монтедземоло. Интересното е, че Аниели успява да запази подаръка в тайна до деня на сватбата.
Ferrari Pinin by Pininfarina
Като изключим ексклузивните поръчки за модела 456, това е единственият Ferrari с четири врати. Създаден е за салона в Торино през 1980 от Pininfarina и отбелязва 50-тата годишнина на италианското дизайнерско ателие.
Ferrari GG 50 by Giugiaro
Създаденият през 2005 година GG 50 е базиран на 612 Scaglietti и отбелязва 50 години дизайнерска кариера на Джорджето Джуджаро.
Ferrari 330 GT Speciale by Vignale
Фредо Виняле е натоварен със задачата да реализира визията на Луиджи Чинети (босът на N.A.R.T.) за shooting brake версия на луксозния 330 GT 2+2 през втората половина на 60-те. Това се оказва и последният проект на Виняле преди смъртта му през 1969 година.