Американците харесват в колите им да има електронни системи, които им помагат да шофират, но не приемат идеята автомобилите им да се управляват сами - това показа последното изследване на вестник The Detroit News. Системите, които предупреждават, че сте напуснали лентата си за движение или сензорите, помагащи на маневрите при паркиране се харесват, при това от над 90% от анкетираните. Но не и опцията автомобилът да "върви сам".
Изследването на изданието е обхванало над 2500 шофьори в Щатите, всички над 18 години, анкетирани с помощта на Ford и девет от всеки десет водачи е заявил, че се интересува от системите за активна сигурност.
Според резултатите, 60% от анкетираните смятат, че причина за повечето катастрофи са "слепите зони" на автомобилите, които не позволяват на водача да види движещият се встрани от него, но малко по-назад друг автомобил. 40% от анкетираните се страхуват от паралелното паркиране.
Освен това, почти 50% от участването в изследването на вестника признават, че са заспивали зад волана или познават някой, на когото това му се е случвало.
Друг интересен извод е, че част от анкетираните не са били наясно, че част от електронните системи, които са били обсъждани от тях, вече присъстват в серийното модели, които се продават на пазара.
Според Ford, за шофирането са много важни следните улеснения: асистент, предупреждаващ за напускане на лентата на движение, адаптивен круиз контрол, контрол над слепите зони, камера за задно виждане и др. Авторите на изследването обаче отбелязват, че такива системи присъстват и в други модели, продавани на американския пазар, не са в тези на Ford. Автомобили с такова оборудване продават още Nissan, Chevrolet, Honda и Toyota.
А какво стана с колите, които вървят сами? Над половината биха се заинтересували от нещо подобно, но само 39% си признават, че биха се чувствали удобно в автономно превозно средство, в което те получават ролята на пасажер и което се движи без човешка намеса или контрол.