Продажбите на първия сглобен в България електромобил започват през ноември, съобщи пред "Новинар" председателят на Индустриален клъстер "Електромобили" Илия Левков. Той обясни, че изминаването на 100 км с возилото Vromos Kiwi ще струва само 4 лева. Малката двуместна кола ще струва 20 000 лв. без ДДС и ще се предлага на изплащане.
Електромобилите се сглобяват в Бургас с части, които пристигат с кораб от Китай. За задвижване се използват по два акумулатора с живот от 800 цикъла и 10-киловатов електрически мотор, като едно зареждане гарантира между 100 и 150 километра път. Общото тегло на колата, заедно със захранването, е 755 килограма. Моделът е удобен за града, тъй като има дължина от по-малко от три метра.
Освен Kiwi, Vromos ще произвеждат и електроскутери с цена от 1 600 лв. без ДДС и възможност за до 60 километра път с едно зареждане. За зареждането на акумулатора на скутера са необходими 5 часа, а за лекия автомобил - 7 часа. И двете возила се зареждат в домашни условия в гаража.
Индустриален клъстер "Електромобили" беше част от работната група, която разработи Националния план за действие за насърчаване производството и ускореното навлизане на екологични превозни средства. В него е предвидено да се дават 5000 лв. бонус от държавата на всеки, който купи "зелен" автомобил. При покупката на хибридна кола се предвижда премия от 2500 лева.
Caralyze ... идеята е да си избиеш инвестицията с по-малък разход за придвижване. Ако с кола на газ имаш разход от 12 л./100 км = 15 лв./ 100 км за 10 000 км = 1500 лв. А с електрическия автомобил 4лв/100 км за 10 000 км = 400 лв. т.е 1000 лв спестяваш. А 10 000 км е един не много голям пробег, но е възможен за 1 година. Наистина май няма смисъл да се дават 20 000 лв. за да спестяваш 1000 лв. на година. И 2000 лв. да спестяваш на година, пак няма смисъл.
Интересно ми е какво се случва с пробега при -15гр. А още по-интересно е има ли отопление това чудо. Че като гледам какъв клинч е навън, ако трябва човек да мръзне в някое задръстване за тия пари... То даже не може да се мушне нещо вътрешно согревающо, нали се води автомобил.
Електрическа китайска количка - каква добра идея, нали? Купуваш я за 24 000 лева, батериите позволяват 800 цикъла на заряд и разряд, енергията би трябвало да е достатъчна за около 100 километра пробег. 800 цикъла по 100 километра са пробег от около 80 000 км. Да приемем, че с автомобилчето ще ходите на работа и отиване и връщане са около 60 километра (я пазарувате, я имате дете, което се води и взима от детска градина, та нека са 60). В годината ще го използвате около 300 дни, а в останалите ще спите или ще сте извън града, за което ви трябва друг транспорт и китайското чудо си почива. 300*60=18 000 * 4,4= 79 200 (или грубо 80 000 км пробег по план) Тоест, дори да не я напъвате, колицата ще може да се използва с оригиналните батерии около 4 години и половина. 24 000 / 4,4 = 5454 лева на година, без цената на електричеството. С електричеството става около 6500. След четири години нови батерии. Такса за рециклиране на старите ... Абе чудесна идея, нали - китайска електричка ...
Може ли един въпрос, малко в страни от темата? Какво ще стане след 10г., когато ще сме отговорили с "НЕ" на въпроса за АЕЦ, а се напълним с такива играчки? Ще трябва да си монтирам по една вятърна мелничка на балкона, пардон електрогенератор? За да си зареждам играчката? Иначе от къде мощност за тези "еко-автомобилчета"?
Тоя електромобил от Бургас ще му стигнели тока да дойде до София да го видим?
Мамин златен "Абе", във Франция има най много АЕЦ в света, но това лято внасяха електричество от ... Германия, която затврая своите атомни централи. Знаеш ли защо? Защото през лятото, когато е много горещо не стига вода от езерата и реките за да охлаждат централите. В Германия, а и Испания, които инвестираха в слънчеви и вятърни паркове, през лятото пък има излишък от електричество и си изнасят хората. Та, не бери гайле, ще има ток и без любимата на всичкото комунистическа кратуна АЕЦ Белене.
Гледам дори и слепите познаха кой е комунист, кой не. Браво! Който е за АЕЦ, няма начин да не е комунист. Просто няма как да е другояче. Честна пионерска!