Китайската версия на Opel Insignia

Малко преди MG Rover да приключи земния си път, компанията продаде правата върху моделите Rover 25 и 75, както и върху 4-цилиндровите двигатели от серия К на китайската компания SAIC (Shanghai Automotive Industry Company) за 107 милиона долара. Срещу тези пари китайците получиха право да правят каквото искат с тези модели, само да не ги продават под името Rover.

Така се роди новата марка Roewe, което стана през 2007 и досега с това име се произвеждат модели на Rover, които са с дребни промени спрямо оригиналите. Някои от компактните модели се продават сравнително добре, но флагманът в моделното семейство на Roewe - 750 (базиран на Rover 75) не успява да постигне успехи срещу утвърдените си съперници от ранга на Audi A6 и 5-ата серия на BMW. Както и се очакваше.

И китайците се решиха на важна стъпка. Вместо да се занимават с безкраен редизайн на 75, който наскоро навърши 14 години, шефовете на SAIC поръчаха създаването на нов флагман на моделната гама - седанът, носещ означението 950.

При 950 е използвана платформата Epsilon II на General Motors - същата, върху която са изградени Opel Insignia и Buick LaCrosse. Това е станало възможно благодарение на съвместната компания на SAIC и GM - Shanghai-GM.

Но това не означава, че 950 е LaCrosse или Insignia с марката на Roewe. Дизайнът на модела е създаден специално за него и на пръв поглед няма връзка между 950 и продукцията на GM. Същото важи и за интериора - няма общи компоненти между 950 и моделите на GM

Базовата версия на 950 ще е оборудвана с 2-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 154 конски сили. Следва 2,4-литровият Ecotec мотор с 186 конски сили, а топ версията ще получи 3-литров V6 с 265 конски сили. За разлика от Insignia и LaCrosse, коио може да се поръчват със задвижване 4х4, при 950 моторът задвижва само предния мост.

Roewe ще представи 950 на автомобилното изложение в Пекин този месец и малко по-късно започват продажбите на новия модел в Китай. Най-вероятно автомобилът ще се продава и в Северна Африка и Южна Америка, но едва ли някога ще стигне до Европа.

Новините

Най-четените