Долу феминизма!

Преди години работих в един „творчески колектив", в който собственикът с видимо удоволствие и публично толерираше една колежка. За сметка на това успехите на мъжката част от колектива също толкова видимо го дразнеха. Макар и собственик - и сам бивш „артист" - той беше сив и посредствен човек с неоправдано високо самочувствие и вместо да ни се радва, че сме кадърни и работим за него, явно ни завиждаше, че сме... по-добри от него.

Веднъж, докато си ближехме раните с колега - изключително духовит и известен човек - му зададох риторичния въпрос: „Добре де, с какво повече е тя от нас?" За моя изненада той се замисли за миг и в следващия ми отговори: „Тя е с едни цици пред нас, Ники. Ти имаш ли цици? Е, и аз нямам".

След което огледа критично стотината ми - тогава - килограма, щипна ме и заяви скептично: „Макар че на теб май ти растат. Но и да ти пораснат, не вярвам да ти свършат същата работа като нейните". Както казах, той е изключително духовит човек...

Не разбирам феминизма. Тоест, да - разбирам го и го подкрепям. Даже смятам, че все още има нужда от него. Включително днес, сега и тук, в България. Разбирам нуждата от него, но изобщо не мога да схвана самия феминизъм.

Очевидно, че цитираната ми колежка не е била единствената сред нас с цици. Съвсем не, нейните не бяха нито най-големите, нито дори най-впечатляващите. Явно че в конкретния случай тя евентуално дължи толерирането си например на някакви по-специални отношения с въпросния шеф. Но и това - заедно с циците - също е „актив", при това чисто женски.

Ето затова не разбирам феминизма. Хората са различни и не са равни - дори когато са мъже.  Да не говорим за сравнението мъже-жени. Феминистките обаче непрекъснато изтъкват някаква изначална, експлицитна и ултимативна депривираност и дискриминация спрямо жените. Не че няма такава - има.

Но първо - има „дискриминация" (ако приложим техните разбирания за такава) и спрямо мъжете. Въпрос на житейска ситуация, не на пол.

И второ - никой човек, бил той мъж или жена, няма само пасиви. Често точно разликата ни с другите - например едни цици или остро чувство за хумор - могат да бъдат както пасив, така и актив.

Незнайно защо обаче феминистките не желаят да видят the big picture. От техния поглед не само напълно убягва балансът на нещата, но и изобщо каквато и да било обективност.

Напротив, те гледат толкова упорито едностранчиво и втренчено на нещата от живота, че са способни да материализрат дори теле под вола - и да няма такова, трябва да има, откъде накъде само кравите ще са онеправдани да раждат, а?! Шегувам се, разбира се (но това е явно и разбираемо само за нефеминстките). И - пак очевидно - изключвам случаите, когато теле под рогатия добитък наистина има, ние говорим за другите случаи.

Всъщност, феминисткият поглед е толкова жестоко едностранчив и ограничен, недопускащ никаква друга истина никога, никъде, че може да се сравнява по крайно дискриминиращата си същност само с расизма. Той си е расизъм - но по полов признак.

На практика феминистките правят жената да изглежда по-често жалка, отколкото равноправна. Техният поглед, поставящ знак за равенство между „жена" и „жертва", е направо унизителен. Аз като мъж не бих си позволил да гледам така на една жена.

Нищо чудно тогава, че и самите „жертви" често не могат да се припознаят във феминистките тези, които уж защитават точно техните права. Една успяла, модерна и уравновесена жена е толкова естествено еманципирана и равноправна, че просто не може да разбере патоса на феминстките, а когато го разбере - по-скоро се обижда, че някой (при това жена!) толкова я подценява.

Другият голям грях на феминизма е, че не допуска правото на избор. Този му недъг идва от две изконни негови разбирания - първо, че между жена и жертва има знак за равенство и второ, че всички сме равни/еднакви. С известна условност можем да генерализираме, че феминизмът всъщност се бори точно за това - всички да са равни и еднакви. Някакъв объркан не социализъм и комунизъм дори, а маоизъм. Хората обаче не са мравки, имат собствена индивидуалност, а и мравките в никакъв случай не са еднакви или лишени от интелект (прочетете малко по темата).

Но хората/жените естествено, по природа са неравни, различни и многообразни. Затова на една жена може да й доставя удоволствие да готви, чисти и пере мъжа си и да носи уют и спокойствие в живота му - защото го обича, защото така е възпитана или защото сама е избрала това. А на друга й става лошо само като си помисли за кухня и прахосмукачка и предпочита да гради кариера и дори да издържа мъж-търтей или любовник, но да е самостоятелна и независима.

Нито първата е жертва и дискриминирана, както биха ви казали феминистките, нито втората е цинична кучка, курва или по-малко жена в който и да е смисъл. Поставянето под общ знаменател е дълбоко неинтелигентно. Както и опитът да обясняваш някому, че не живее „правилния" начин на живот, след като той - независимо по каква причина - доброволно сам го е избрал и очевидно той си му допада. Ако не му допадаше, винаги може да го смени.

Животът е какъвто си го направим. Проблемът на феминистките е, че те искат да ни го направят първо - справедлив (което не е лошо), и второ - справедлив, какъвто ТЕ си го представят (което ако не нагло, е поне неуместно). В модерното общество правото на избор е свещено. Ако за това се бори феминизмът - добре.

Но някак си у страничните наблюдатели (независимо мъже или жени) прекалено често, за да е случайно, се загнездва убеждението, че феминизмът се опитва агресивно да се намесва в личния им живот, да им казва от последна инстанция кое е добро и зло, правилно и неправилно, и не приема никакво чуждо мнение.

Сигурно затова, макар феминистките да се борят за благородна кауза с идеална цел, която на теория трябва да направи света по-добър и по-справедлив (колко прилича това на идеологията на комунизма, а?), на практика феминистките най-често биват смятани за смахнати, недоебани или лесбийки.

Сред тях има И такива. Но повечето съвсем НЕ СА такива. И ето ви пак проблем - последното, кой знае защо, според феминстките е пак доказателство, че именно те, феминистките са прави, а не останалата част от света.

И наистина, това е най-големият им проблем. Пробвали ли сте някога да спорите с феминистка? Ужас! Те винаги, винаги, ВИНАГИ са прави! Ето точно заради това никога не са прави - дори когато са прави!!!

Мога да продължа още разсъжденията си от типа „всичко, което винаги сте си мислили за феминизма, но ви е било страх да кажете публично...", но смятам че е достатъчно. Пък и имам много приятелки феминистки в по-малка или по-голяма степен и те са жени, които аз искрено уважавам, а дотук те вече са ми повече от бесни. Иска ми се да ги запазя като приятелки... ако е възможно. Да кажем, че това е тест за тях.

При това много византийски. Ако не могат да ми простят написаното, значи са повече феминистки, отколкото жени и приятелки. И ще изляза прав, че феминизмът, това е диагноза. А ако простят - нека опитат да ме оборят с логични аргументи.

Само, моля, не с такива, че жените все още получават по-ниска заплата от мъжете, дори и за една и съща работа или позиция. Ако колегата ми на същата позиция върши същата работа и е мъж, а получава по-малко от мен, това какво значи: 1. че макар и мъж, той все пак е жена, 2. че е дискриминиран, или 3. че има поне още 10 логични причини да получава ниска заплата, като полът му определено е една от тях, но нито е последната, нито е първата.

И ако сме във вариант две, както ние с колегата от първата случка в началото на тази статия, това какво общо има с феминизма?!

Ако някой успее да ми отговори на последния въпрос, одма се вдигам и основавам маскюлинистично движение за защита правата на мъжете! Ние, братя, сме дискриминирани! Има световна конспирация - цари скрит матриархат и заради едни цици (с извинение) никой не гледа на нас като на хора и творци, подценяват ни, дискриминират ни, плащат ни по-малко, спират ни кариерата, експлоатират ни и гледат на нас с презрение само защото имаме пенис! Това живот ли е? Това справедливо ли е?...

...Нелепо, нали?

Е, ето така изглежда феминизмът в очите на останалите същества на планета Земя, които уважват факта, че са първо хора и личности и след това - мъже или жени.

Тагове: жени, феминизъм
#5 Начко 16.12.2010 в 13:19:12

Ники, не си прав. Това, което описваш, е толкова феминизъм, колкото гледането на звездите през телескоп е космонавтика. Всъщност може да се каже, че да, това е феминизъм, но... според разбиранията на група доморасли "феминистки" и "еманципатки", на които не им стига я пипе, я дупе, за да се спуснат под повърхността на понятието. Феминизъм е да нямаш против жените да имат избирателни права (умишлено не казвам "да дадеш", защото ще изглежда като подаяние). Не е феминизъм да определиш квота за жени на ръководни постове в партията си. Феминизъм е да споделяш виждането, че жена ти не е прислуга и да се нагърбиш с част от къщната работа. Не е феминизъм ти да вършиш всичко, докато тя гледа сериалчета. Феминизъм е да не се отнасяш грубо и/или неуважително с жените. Не е феминизъм да намираш за нормално жена да псува като хамалин. Феминизъм е да не третираш жените като курви. Не е феминизъм да се отнасяш с курвите като с придворни дами. Следата от червило върху чаша за алкохол не е феминизъм. Розовите парцалки не са феминизъм. Безусловното съгласяване с жените не е феминизъм. Феминизмът и национализмът са две понятия, които недостатъчно хора в България проумяват, за съжаление. Мисля, че в заглавието ти липсват едни кавички.

#9 Astarot 16.12.2010 в 15:51:41

"не желаят да видят the big picture" Според мен, само този фрагмент от статията ти изчерпва темата по един свой собствен лаконичен начин Който не е опитвал да води градивна дискусия с жена, не знае, че изрази като "Не генерализирай!" и "Погледни реално и по-генерално на нещата!" никога нямат резултат.

#10 Astarot 16.12.2010 в 15:54:17

И за да не генерализирам, "никога" да се чете "почти никога"

#14 xtrm 16.12.2010 в 16:52:28

13Vladimir Hristov | 16.12.2010 16:31 Мръсни феминистки ... На път са да скапят Северна Америка . ----------------------------------------- Не, че подкрепям феминистките (или както по-долу бе коментирано - женски сексистки), но ако те са ключа към съсипването на САЩ - с тях съм. То и без това малко му трябва, за да се задвижи ефекта на доминото...

#17 fALLEN 17.12.2010 в 08:43:58

баси дебилните коментари...

#19 emo13 17.12.2010 в 14:13:20

Сибил, познавам една жена /моята/, която взима повече пари от мъжете за същата длъжност, защото е по-оправна и по-компетентна.

#20 Amor Mio 17.12.2010 в 14:20:50

Ама и ти, Ники. Работил си в някаква фирмичка със собственик комплексар-курвар и някаква кариера-вагина и вече генерализираш. Не се ли сети да видиш как е другаде? Добре е да натрупаш повече опит, та да разбереш какво е феминизъм, какво е сексисзъм, какво е хленчене и какво е мъжко поведение. Че и си щипели циците. Майтап.

#29 Кекс на екс 19.12.2010 в 01:59:13

Harry (2, Rowan (24) Мислех да кажа нещо в същия дух, но към вашите коментари нямам какво повече да добавя. Те са и по-смислени, и по-забавни и от самата статия.

#31 Сомнамбул 26.12.2010 в 09:23:55

Автора, мисля, че коментарите обясняват нуждата от феминистични идеи достатъчно добре. Венсеремос!

#34 herkules 12.05.2014 в 09:04:12

Авторе, много добре си описал всичко но много завоалирано. За да го има феминизмът виновниците са пак от мъжки пол, които имат за цел да унищожат света (християнския). След като човечеството еволюира са се създали и тайни мъжки общества, които имат една цел. Господство над другите. Феминизмът е тяхна рожба. Коментар 33 говори за налагане на друга ценностна система, като се подмени старата, но при феминизма няма ценностна система. Той руши старата патриархална, и това е целенасочено. Заличават се традиции и обичаи, унищожава се двигателя на нацията (семейството). С унищожаването на патриархалната ценностна система вече няма семейство и глава на семейство, говорим за съвместно съжителствуване м/у мъж и жена + всички извратени девиации на съвместно съществуване (хомосексуални и прочее). Сега претенциите за равенство на жените с мъжете вече надхвърлят всички допустими граници. Те искат да са много по-равни от мъжете, като злоупотребяват със законите, които им гарантират безнаказаност, при доказана женска злоупотреба. Създаде се една огромна психомашина, която юридически смазва мъжкия облик, и превъзнася женския пол. С налагането на еманципацията (феминизма) жените решиха открито да се гаврят с мъжката същност и да поставят мъжете на колене насърчавани от женските закони в днешно време. На мъжете не им остава нищо друго, освен да прилагат природните закони, т.е. правото на физически по-силния. С приемането на европейските феминистични закони, жените изнасилват мъжете психически и мъжката реакция не закъснява. Мъжете ги пребиват, и ще продължават да ги пребиват, след като им се налага да го правят. Защо не се запитат всички, когато жените не са имали право на глас, толкова ли бой са яли от мъжете? Статистиката сочи, че в днешно време мъжете скъсват от бой 1/3 от жените по света. Женската наглост достигна вече предела на търпимост. Не им стигнаха квотите, ами сега вече искат всички политици по света да са само от жени, защото жените щели по-добре да управляват и тогава нямало да има войни по света. Като пример: - Тачър и безсмислената война с Аржентина. Ако не стане чудо, християнският свят ще се затрие, и не е необходимо да си Нострадамус за да го прозреш. Ислямският (арабският) свят е имунизиран срещу този идеологически тумор (феминизъм) и ще оцелее, но това си е само мое мнение, другите да си мислят, каквото си искат.

Новините

Най-четените