Аналитичният уебсайт Hopper се зае да проучи Instagram знаменитости в различни области (кино, спорт, лайфстайл, фитнес, пътуване, красота и др.) И изчисли средната цена на рекламна публикация в техните акаунти.
Суперзвездата на световния футбол Кристиано Роналдо е лидер сред спортистите, а португалецът печели около 975 хиляди долара за всеки свой рекламен пост. В общия рейтинг на знаменитости го изпреварват само американският модел Кайли Дженър (1,27 милиона долара за поста) и певицата Ариана Гранде (996 хиляди долара).
Веднага изниква въпросът: как точно се определят тези цени? А Hopper се наема да отговори на него.
Анализаторите твърдят, че са се свързвали с титулярите на акаунтите или техните агенти и са се поинтересували за стойността на рекламните постове.
Също така тези данни са били сравнени с информацията на "достоверни източници", близки до звездите.
От Hopper не дават повече обяснения, но вероятно не са успели да съберат всички специфични данни. От това следва, че анализаторите са използвали и вторични параметри за определянето на цените, като брой последователи, антажименти (харесвания, коментари, споделяния), демография на аудиторията и нейната маркетингова стойност, статус и влияние на знаменитостите извън Instagram, средна цена за 1000 абоната в отделна категория.
Обяснението на Hoper не е съвсем конкретно, така че едва ли е на 100%, но все пак тези данни могат да бъдат полезни за това да разберем колко прибират звездите на спорта от реклама в Instagram.
Ето и челната десетка при атлетите:
1. Кристиано Роналдо, 975 хиляди долара за пост
2. Неймар, 722 хиляди долара
3. Лионел Меси, 648 хиляди долара
4. Дейвид Бекъм, 357 хиляди долара
5. ЛеБрон Джеймс, 272 хиляди долара
6. Роналдиньо, 256 хиляди долара
7. Гарет Бейл, 218 хиляди долара
8. Златан Ибрахимович, 200 хиляди долара
9. Вират Коли (индийски играч по крикет), 196 хиляди долара
10. Луис Суарес, 184 хиляди долара
Друго важно уточнение е, че знаменитости почти никога не публикуват еднократни реклами.
Не можете просто да отидете при мениджъра на Роналдо или Златан с един милион долара и да го помолите да честити на любимата ви рождения й ден.
В 99% от случаите Instagram постове са част от големи рекламни кампании. Така например, Кристиано има договори с Nike, Tag Heuer и Armani, а споразумението между двете страни предвижда определен брой публикации в социалните мрежи.
Затова всичко е малко по-сложно, отколкото ни го представя Hopper, ни дава някакъв ориентир. Математически погледнато имиджът на Роналдо струва точно 1.5 пъти повече от този на Меси и над пет пъти от този на Суарес.