Twitter минава през бурни времена в своето съществуване. И не, не визираме това, че Илон Мъск първо заяви намерението си да купи социалната мрежа в сделка на впечатляващата стойност 44 млрд. долара, а след това се отказа с аргумента, че не е получил ясна информация за ботовете и фалшивите профили.
Става дума за опитите на Twitter да се адаптира към променящия се пазар на социалните мрежи и търсенията на потребителите. Дори когато това включва порно.
Така в началото на 2022 г. е обсъждана идеята за много сериозна промяна в платформата, която да позволи на потребителите да качват съдържание за възрастни. Това съдържание да е достъпно за останалите срещу месечен абонамент, от който социалната мрежа да прибира процент.
Да, ръководството на Тwitter е търсило начини да създаде клонинг на OnlyFans, където налице е същата практика.
Това поне се твърди в разследване на изданието The Verge, базирано на интервюта и 58 страници документи, с които разследващите журналисти са се сдобили.
Едно подобно решение със сигурност носи със себе си много рискове, особено за това как ще реагират обществеността и рекламодателите. То обаче е и изкушаващо.
Платформата OnlyFans, която позволява на членовете си да качват свое съдържание - включително порнографско - срещу абонаментни такси, се очаква да има 2,5 милиарда долара приходи през 2022 г., което показва, че в подобен бизнес има поле за печалба.
Възможност, която някои от шефовете на Twitter са видели. Създателите на разголено съдържание в OnlyFans и без това сега използват Twitter, за да рекламират платените си профили в другата платформа.
Така, според разследването на The Verge, са били отделени ресурси за създаване на нов проект - ACM, съкратено от Adult Content Monetization - монетизиране на съдържaнието за възрастни.
Като OnlyFans, ама в Twitter
Компанията събира 84 служители в т.нар. "Червен екип". Целта е да се тества дали решението да се позволи на създателите на такова съдържание да изкарват пари от платформата е добро. Основният фокус е как социалната мрежа може да предложи подобна услуга "безопасно и отговорно".
Разкритията на "Червения екип" всъщност спъват проекта - порното срещу пари не може да се позволи, защото компанията все още не успява да се бори качествено с недопустимо сексуално съдържание, а какво остава, ако бъде разрешено на всекиго да качва такова, което след това ще изисква още модерация.
Изводът на този "Червен екип" от април 2022 г. гласи, че "Twitter не може ефективно да засича детска сексуална експлоатация и голота без съгласие", т.е. съдържание, качено или създадено без знанието на заснетите лица или против волята им.
Също така се оказва, че компанията няма инструменти, с които да потвърди истинската възраст както на създателите, така и на потребителите, за да е сигурно, че те са пълнолeтни.
Така в крайна сметка проектът е отложен през май т.г., няколко седмици преди Илон Мъск да се съгласи да купи компанията за 44 милиарда долара.
Решено е, че ACM платформата, т.е. услуга за съдържание за възрастни срещу абонамент, не може да бъде пусната, докато в Twitter не са в сила повече мерки за безопасност.
"Twitter има нулева толерантност към сексуалното експлоатиране на деца. Агресивно се борим с тормоза над деца онлайн и сме инвестирали значително в технологии и инструменти, за да наложим нашата политика", обяснява говорителят на компанията Кати Розбъроу в защита на компанията.
В разследването на The Verge се твърди също така, че Twitter 15 месеца по-рано са били наясно за това, че нямат достатъчно добри инструменти да засичат съдържание със сексуална експлоатация на деца.
Служители твърдят, че въпреки препоръките към ръководството, не са били отпуснати достатъчно ресурси за засичане, премахване и превенция на подобно съдържание в платформата.
Един от проблемите е в мащаба - Twitter имат 229 милиона потребителя дневно, което води предизвикателства в модерирането на съдържанието. Други проблеми са чисто вътрешни, като например това, че компанията не разполага със система за машинно обучение, което да разпознава такова съдържание в туитове или видео на живо.
Говорителката на компанията Розбъроу защитава Twitter като посочва, че от февруари 2021 г. досега компанията е увеличила значително инвестициите в засичането на такова незаконно съдържание. Дори сега, когато заради икономическата ситуация са забавени темповете за наемане на нови служители, се търсят четирима души, които да отговарят за детска безопасност.
На съд с Мъск
Разследването на The Verge идва, когато Twitter се готви за голяма съдебна битка. В края на август адвокатите на Илон Мъск изброиха още причини милиардерът да се откаже от сделката да придобие Twitter срещу 44 млрд. долара.
Сред тези допълнителни причини са твърденията на Пейтър Затко, бивш ръководител на сигурността в компанията. По-рано през август той заяви, че в социалната мрежа има "екстремен недостиг" по отношение на това, което се прави за защита на лични данни, сигурност и модериране на съдържанието.
Затко твърди, че Twitter е изключително "уязвим на системни прекъсвания" в резултат на технически проблеми или злонамерени лица или организации.
От компанията обаче посочват, че в твърденията на Затко липсва "важен контекст", както и че в тях има "неясноти и неточности". Ето защо те твърдят, че казаното от бившия служител не може да е аргумент сделката с Мъск да не се състои. Поясняват, че самият Затко е уволнен през януари 2022 г. заради "неефективно лидерство и слабо представяне".
Делото между Twitter и Мъск влиза в съд в щата Делауеър на 18 октомври. Целта на милиардера е да се откаже от сделката за закупуване на социалната мрежа, а на самата компания - да го принуди да изпълни поетия ангажимент за закупуването ѝ.