В ход, който едва ли изненадва някого, Илон Мъск съобщи, че социалната мрежа Twitter ще смени логото си и вместо стилизираната синя птичка, която потребителите добре познават, скоро ще гледат едно X.
По думите на собственика на компанията също "скоро" ще последва сбогуването с бранда "Twitter" и постепенно - с "всички птици".
Самото име Twitter идва от думата tweet (англ. чуруликане), откъдето и сегашното лого на социалната мрежа.
Плановете си Мъск разкри, естествено, в поредица от туитове. Един от тях е и анкета за това дали цветовата схема по подразбиране да бъде черна, а не бяла, както е в момента. Близо 9 часа по-късно 75% от гласовете са в подкрепа на идеята.
Милиардерът не крие, че харесва думата X - тя присъства в един от моделите на автомобилната му компания Tesla, в името на най-новия му проект - компанията за изкуствен интелект x.AI и, ако се върнем още по-назад, в името на някогашната му финансова компания X.com, превърнала се впоследствие в PayPal.
Мъск придоби Twitter през октомври 2022 г. на цена от 44 милиарда долара. Това беше последвано от съкращение на персонала и редица промени по правилата на платформата и нейните функции, някои от които отблъснаха рекламодатели и потребители.
Компанията все още работи на загуба повече от половин година по-късно, като милиардерът обяснява това с 50-процентов спад в приходите от реклама и наличие на тежък дълг.
В опит да върне рекламодателите към бранда, Мъск отстъпи позицията на изпълнителен директор на Линда Якарино, работила преди това като маркетинг директор в NBCUniversal.