Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кажете сбогом на Adobe Flash Player

Въпреки че Adobe Flash Player е към края на съществуването си, той все още е много популярен и е основата, на която се пускат множество слайдшоута, анимации, снимки, видео клипове и игри в интернет. Чрез него разработчиците и дизайнерите изпълват сайтовете с графични изображения и интерактивно уеб съдържание
Adobe трудно смогва да поправя бъговете и да премахва уязвимите места, които постоянно биват разкривани във Flash
Засега изглежда, че повечето потребители приемат добре преминаването от Flash изцяло към HTML5. Подобни надписи, от които всеки е страдал, ще останат изцяло в миналото

Прочутият Flash плейър на Adobe: с повече дупки в сигурността от швейцарско сирене, мразен по целия свят задето претоварва компютрите на хората, и все пак предпочитаната основа, на която се пускат слайдшоута, анимации, снимки, видеоклипове и игри в уеб пространството.

Е, беше предпочитана поне до скоро - тъй като смъртта на Flash като плейър, който ви е нужен за разглеждане на почти всяка страница в интернет, вече изглежда неизбежна.

Видеоплейърите уверено мигрират към други системи, макар че Silverlight на Microsoft не е много по-добър вариант. Базираните на HTML5 клипове и анимации стават все по-разпространени, а и по-сложна уеб-базирана мултимедия вече може да бъде създадена без да разчита на Flash.

За изпадането на Adobe Flash Player от сметките си има ясни причини.

Докато компонентите на уеббраузърите и операционните системи станаха по-сигурни, Flash все още е основен източник на пробиви в сигурността. Хакерите просто го обожават.

Показателен е примерът с фирмата за кибер надзор Hacking Team, която продава на правителства и държавни агенции своите интструменти за проникване и следене. Тя използва дупки именно във Flash, за да хаква отделни личности и цели компании просто докато потребителите си сърфират в различни сайтове, използващи плейъра на Adobe.

Дори самите Adobe нямат вид да обичат плейъра си особено много. Те се опитват да пренасочат компаниите към други свои инструменти (нещо като случая на Microsoft с Windows XP), докато постоянно им се налага спешно да пускат нови кръпки и ъпдейти, оправящи проблеми с Flash.

Всъщност единственото, което отлага неизбежната смърт на Flash, са рекламодателите.

През юни над 100 милиона реклами в глобалната мрежа са били показани чрез Flash, а сп. Ad Age изчислява, че все още 84% от банерите използват именно него.

Google обаче направи първата стъпка, като обяви, че от септември Google Chrome по default настройки въобще няма да пуска Flash рекламите. Това означава, че потребителите сами трябва да кликат, за да си пуснат рекламата, което почти никой не би направил. Firefox на Mozilla също блокира Flash заради опасностите, които създава за сигурността. А шефът по сигурността във Facebook Алекс Стамос публично призова Adobe да обяви края на Flash.

След като и Amazon спря Flash рекламите, краят на плейъра определено изглежда близо и рекламодателите са принудени да се откажат от него в най-скоро време.

Щом това се случи, причините Flash да съществува ще се сведат до вградените в него компоненти, като например някои административни инструменти. Повечето редови потребители изобщо няма да се нуждаят от Flash, а това ще се отрази добре на техните компютри, батерии и на тяхната сигурност онлайн.

Ако искате да се отървете от Flash още сега, е възможно да го спрете изцяло от браузъра си. Или да го настроите така, че да иска от вас потвърждаващ клик всеки път, когато нещо на уеб страницата желае да използва Flash.

Мобилните устройства като смартфони и таблети с iOS и Android в общия случай не използват Flash от години - и през повечето време това не им създава проблеми.

Скоро и на компютъра нуждата ви от Flash ще изчезне, а така браузването ще стане поне малко по-бързо и безпроблемно.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените