Марк Зукърбърг подсказа преди няколко седмици, че се задава сериозно обновяване на една от ключовите функционалности на Facebook - емблематичния Like-бутон.
Днес компанията вдигна завесата над дългоочакваната промяна - скоро ще можете не просто да "харесате" споделеното съдържание, но и да изразите различни емоции.
При натискането на новия Like-бутон ще излиза меню с нови шест емоджита наред със стандартния "палец".
Реакциите варират между любов, смях, щастие, тъга, шок и гняв.
Така социалната мрежа отговаря на критиките, че често не позволява адекватни и достатъчно разнообразни инструменти за реакция (при трагични новини, например, е нелепо да изразиш "съпричастност" чрез бутон "харесвам").
Не е точно Dislike-бутон, но върши работа...
Facebook ще пусне новата функционалност за тестов период само в две страни: Испания и Ирландия.
В зависимост от резултите от опита на потребителите компанията ще реши дали да пусне новите настройки в цял свят или да направи други промени.
Причината за избора на тези две страни е свързана с характеристиките на потребителската база: достатъчно голям брой местни потребители с по-малко контакти в чужбина, които позволяват тестване в условия на затворена група.
Ирландия е англоговорящ пазар, а Испания позволява да се провери как би реагирал останалия свят на емоджитата.
Всъщност този тип интерфейс не е чужд на потребителите на социални мрежи; Path и Buzzfeed например вече дават възможност на читателите си да реагират на статиите с по-широк набор от средства от "харесвам" и "добавям в любими".
Новият Like-бутон ще се появи както в десктоп-версията, така и в мобилното приложение на Facebook.
Ще може да се използа за всички публикации в News Feed-а - както за бизнес-материали, така и за споделено съдържание между приятели.
Все още не се планира да бъде включен в другите продукти на Facebook като Messenger, например.
Администраторите на страници ще могат да следят данните от използването на емотиконите в страницата за анализ на данни на Facebook.
Динамиката на мобилните приложения е вдъхновила промяната: "Не е лесно да пишеш с клавиатурата на мобилното устройство, далеч по лесно е да намериш стикер или емоджи, за да споделиш реакцията си в мрежата", казва Адам Мосери, продукционен мениджър във Facebook пред Techcrunch.