Младите хора са изложи толкова много лична информация в социалните мрежи, че това може да доведе до промени на тяхната самоличност в бъдеще - за да скрият "тъмното си минало" в киберпространството.
Главният изпълнителен директор на Google Ерик Шмид предупреди потребителите на мрежи като Facebook, че може да бъдат принудени да променят имената си, за да са избегнат последиците от поведението си в нета.
Около 600 милиона души имат лични профили, голямата част от които са достъпни и за напълно непознати на тях хора.
Шмид заяви, че огромно количество "неудобни" подробности и детайли от живота на младите потребители биха могли да ги преследват и създадат проблеми, когато кандидатстват за работа в бъдеще. Той отправя призив към тези потребители да ограничат количеството лична информация, която предоставят онлайн - при това без ограничения.
"Не вярвам, че обществото разбира какво се случва, когато всичко е изложено на показ, достъпно и записвано през цялото време," казва той пред "Уолстрийт джърнъл". Смятам, че трябва да започнем да мислим за последиците от това, казва мениджър №1 на Google.
Миналата година подобно предупреждение отправи и американският президент Барак Обама, който призова младите хора да не постват "глупави неща" в интернет. Обама, който е известен като активен потребител на социални мрежи - Twitter например, заяви, че те трябва да бъдат внимателни за постингите си във Facebook - "в случай че работодателите се сдобият в бъдеще с тях".
"В епохата YouTube каквото и да правиш, то ще бъде изтеглено и видяно отново по-късно в живота ти," каза Обама.
Коментарът на Шмид засяга размера на личната информация, достъпна онлайн, повечето от която е на практика незаличима. Тази информация включва шумни, разкрепостени - и пиянски, веселби на млади хора, които обикновено съжаляват за "показването" им онлайн, когато пораснат.
Потенциални работодатели имат достъп до снимки, видео и блогове, които може да са дори отдавна забравени от потребителите, само с няколко кликвания на мишката.
"Г-н Шмид е напълно прав за това колко много информация излагаме онлайн", казва Дилън Шарп от сайта Big Brother Watch пред The Independent. "Точно сега има милиони малки деца и тийнейджъри, които, когато кандидатстват за работа след 10 години, ще открият, че има толкова много неудобни и компрометиращи неща за тях онлайн, че няма да могат да започнат..."
Шарп обаче не скрива, че е ирония от страна на Шмид да претендира колко е загрижен за неприкосновеността на личния живот при положение, че Google e в центъра на скандал заради "неволното" - по обясненията й, събиране на лични данни чрез услугата Street View. Световната търсачка отказва да върне събираните в продължение на години данни от незащитени лични мрежи, влага милиарди за съхранението им, което й позволява да използва интернет така че да може да насочва персонализирани реклами.
Скандалът обхвана няколко големи европейски страни, сред които Великобритания и Германия.
Google е компания, която се е специализирала в това да знае къде сте, какво правите и с кого говорите, казва Шарп, чиято организация води кампания срещу Street View. Крис Уилямс от уебсайта за технологични новини The Register също обвини шефа на Google в лицемерие. "Да записваш всичко и да го правиш достъпно за всеки друг през цялото време - това е Google. Това е начин да печелиш красиво от това, че обществото не разбира последиците", добавя Уилямс.