Геймър прави милиони в YouTube

YouTube потребителят с най-много абонати в своя канал не е Джъстин Бийбър (8 милиона) или Риана (12.5 милиона). Тази чест се пада на 24-годишния швед Феликс Келберг, по-известен с псевдонима PewDiePie.

Но той нито пее, нито танцува, нито показва някакъв неповторим талант. Всъщност PewDiePie е направил име и цяло състояние чрез пускане на клипове, в които играе разнообразни видеоигри. В едно класическо свое видео например той се впуска в играта Techno Kitten Adventure за конзолата XBOX, в която управлява едно котенце във враждебна среда, пълна със злобни еднорози и нарвали.

„Ама какво се очаква да направя?", простенва PewDiePie малко преди сивата му котка окончателно да умре. „По-хардкор от това няма накъде!"

В друг клип той показва играта Trouble in Terrorist Town, където с нескрита радост отстрелва вражески войници. Само тези два клипа са му донесли общо 7 милиона гледания, а в тях PewDiePie се хили, лигави и ругае така, сякаш купонясва с приятели. Но въпреки това (или именно заради това) 23 милиона души са се абонирали за YouTube канала му.

Начин за прехрана

PewDiePie е част от т. нар. Let's Play движение, в която мнозина мераклии (макар и рядко, сред тях има и момичета) се записват докато играят видеоигри и обогатяват клиповете със своя забавен и почти винаги нецензурен коментар.

Може и да е трудно за вярване, но онлайн тълпите умират да гледат как непознати хора си играят на някакви игри. Популярността на Let's Play е смазваща, като петте най-популярни представители на движението общо имат повече последователи от населението на Перу.

Потребителска страница в Wikia в момента изброява около 950 Let's Play геймъри с активни YouTube канали, следени от общо над 60 милиона абонати.

За тези геймъри начинанието представлява и реална надежда да си изкарват прехраната - някои от тях вече го правят. Според компанията за мониторинг Social Blade PewDiePie изкарва на месец между 140 хиляди долара и 1.4 милиона (!?) в зависимост от постигнатия брой гледания.

Колегите му го карат доста по-скромно. 20-годишният американец Матю Варон изкарва между 600 и 1000 долара - недостатъчно за наем на апартамент и затова все още живее с родителите си - но все пак впечатляващо, предвид че го постига чрез дейност, която милиони вършат единствено за развлечение.

Неговият канал Awesomefaceprod е привлякъл 20 000 абонати от появата си през 2011 г. Матю е безработен и се надява един ден да може да живее самостоятелно чрез играене на видеоигри.

Законът мълчи

Шансът да можеш да припечелваш по този начин си беше пълна химера, докато YouTube не започна своята партньорска програма през 2007 г. Тя позволи на YouTube потребителите да изкарват пари през Google AdSense, която използва потребителските клипове, за да пуска таргетирани реклами.

Присъединилите се към програмата получават 55% от рекламните печалби, а останалото прибира YouTube. Така привличането на няколкостотин гледания в един канал стигат максимум за джобни пари, но няколко десетки хиляди може и да изплатят един жилищен наем.

За милионера PewDiePie и останалите основната заплаха е клиповете им да бъдат атакувани с претенции за авторските права. В почти всички случаи Let's Play геймърите не притежават авторските права на игрите, които играят.

Дали заниманието им е законно или не си остава неясен въпрос, защото Let's Play се намира в сива област на правото. От една страна, геймърите използват материал от защитена с авторско право видеоигра и печелят от него чрез реклами.

От друга страна обаче, Let's Play не е просто видеозапис на игра - той е придружен от коментара на геймъра, от стила му на игра и на презентация, който осигурява различно преживяване за зрителите.

Тъй като изменят оригиналния материал, геймърите настояват, че са чисти пред закона, като не бива да се забравя и че чрез клиповете те всъщност рекламират играните игри съвсем безплатно.

Това обаче не спира някои разработчици на видеоигри да докладват техните видеа като незаконни.

На пълно работно време

За геймъри като Матю Варон Let's Play се е превърнало в работа на пълно работно време. Той прекарва поне по 30 часа на седмица в играене, записване на клипове и монтиране.

Откакто е започнал да се занимава с това преди 3 години, Варон е изтърпял доста пренебрежителни реакции от обкръжението си, но днес изкарва стабилна месечна „заплата" и отношението към него вече е по-различно.

Той осъзнава, че дейността му е нетипична, но не възнамерява да се отказва скоро. В една от своите видео поредици тази година Варон играе The Legend of Zelda: A Link Between Worlds - част от страшно популярна поредица на Nintendo.

Към средата на третото си видео, Матю намира сандък със съкровище, който крие ценен предмет - вътрешности на чудовище.

„Току-що се отклоних от пътя, за да си спечеля труп на чудовище", коментира той за своите зрители. „Какво по дяволите правя с живота си?"

#1 voxy 19.05.2014 в 09:24:16

основните гейм студиа нямат проблем със съдържанието, смятат го дори за реклама на игрите си като направо залагат възможности за бързо качване на видео в YouTube и Twitch, новите конзоли също си имат тази функция и мисля че изобщо не може да говорим за подобен спор странно че изобщо се разисква.... проблем в YouTube е музиката, която е лицензирана за играта и записаният геймплей е с музика от играта, през декември доста видеа бяха свалени заради нелицензирана музика

Новините

Най-четените