Все повече компании предлагат услуги в „облака", но пазарът се владее от две добре разработени екосистеми - тези на Apple и Dropbox. Музиката и видеото правят този модел на съхраняване на съдържание все по-разпространен, но все още не може да се каже, че хората повсеместно използват cloud платформи. Това са заключенията на доклад на Strategy Analytics за американския пазар, цитиран от TechNews.bg
iCloud и iTunes се използват от 27% от потребителите, като според експертите това се дължи на симбиозата между хардуер и софтуер в продуктите на Apple (подобна е стратегията на Samsung, които отскоро развиват своя Music Hub).
Най-близкият конкурент на Apple е облачното хранилище Dropbox със 17% дял, а по-нататък следват Amazon Cloud Drive с 15% и Google Drive с 10%. Нито един от останалите доставчици на подобни услуги не превишава 4% пазарен дял.
Изследването установява, че проникването на облачни услуги за съхранение е най-силно сред младите хора, в частност във възрастовия диапазон 20-24 години. Любопитен факт е, че единствено Apple привлича повече жени отколкото мъже.
Не е изненада, предвид лидерството на Apple, че съхранението на музика е водещата употреба на облака. 90% от потребителите на Apple, Amazon и Google съхраняват своите песни в облака. Дори услугата Dropbox, която, за разлика от останалите играчи, не е изградена като част от екосистема за съдържание, се използва за музикално хранилище от 45% от потребителите. Очаква се скоро компанията да пусне свой плейър, след като погълна Audiogalaxy.
Прави впечатление отсъствието на Microsoft от списъка. Фирмената услуга SkyDrive в момента съдържа 1 милиарда файла, а Редмънт работи за нейното интегриране в най-популярните си продукти като Office.
Същевременно, данните от проучването сочат, че 55% от свързаните към Интернет американци никога не са използвали облачни платформи. Заради това Strategy Analytics смятат, че големият пробив на този вид технологии сред потребителите ще е чак след 2-3 години.