Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мили потребители, яжте боклуци

Бизнесът с хранителни продукти ще ви е благодарен
Бизнесът с хранителни продукти ще ви е благодарен

От името на хранителната индустрия бихме искали да ви уведомим, че забелязваме една притеснителна тенденция. Все повече хора се замислят за здравето си и започват да се грижат за него. 

Това обаче не може да продължава така

Разбира се, винаги се е говорило за здравето. Хората често насърчават грижата за него. Проблемът е, че искаме да мислите и да говорите за здравето по точно определен начин - приравнявайки здравословното състояние с начина, по който изглеждате, вместо с фактори като качество на живота и намален риск от заболявания.

Вашето повърхностно разбиране за здравето оказва голямо влияние върху потребителските ви решения и ние сме готови за това, независимо дали избирате нискокалорични, нискомаслени или безглутенови храни, или пък решите да се предадете и да приемете факта, че не можете да устоите на чипса и колата, както и на различните вкусове сладолед.

Каквито и да са настоящите тенденции в поддържането на здравословен начин на живот, ние отговаряме на тях, като създаваме и рекламираме нови продукти. Освен това можем да ви покажем колко са велики някои от настоящите ни продукти и как винаги са били такива.

Например когато нещата не изглегдат толкова добре за мазнините, винаги сме готови да посочим, че закуските на едикоя си компания не съдържат никакви мазнини. Ниско съдържание на мазнини = здравословно!

След това пък течението се обръща срещу въглехидратите, а приятелите ни от месокомбинатите и млечните компании с радост доказват, че техните меса и млека са перфектният избор за нисковъглехидратна диета. Супер, значи пак е здравословно!

Но напоследък сме малко неспокойни

През 2009 г. Конгресът на САЩ създава Междуинституционална работна група (МРГ), чиято цел е да разработи стандарти за рекламирането на храни, насочени към малки деца. В МРГ вземат участие представители на Федералната търговска комисия (FTC), Центровете за контрол и превенция на заболяванията (CDC), Агенцията по храните и лекарствата (FDA) и американското Министерство на земеделието (USDA).

Конгресът идентифицира тези организации като притежаващи "експертни познания и опит в областта на детското хранене, здравеопазване, психология, образование, маркетинг и други области, имащи отношение към пазара на храни и напитки и стандартите при детското хранене". 
Бяхме потресени, когато МРГ публикуваха доклада си през 2011 г.

Според общите насоки в него, храните, рекламирани на деца, трябва да "бъдат полезно допълнение към здравословната им диета". Така например във всяка храна, рекламирана и таргетирана към децата, трябва да се съдържа "поне 50%  едно или повече от следните: плодове, зеленчуци, фибри, нискомаслени продукти, йогурт или кисело мляко, риба, месо с ниско съдържание на мазнини, яйца, ядки и семена или бобови храни".  

Този доклад бе направо съсипващ

Въпросните ведомства, които би трябвало да бъдат експерти по храненето, официално изброяваха в него всичко, което се има предвид под "полезно допълнение към една здравословна диета". За щастие обаче ние разполагаме с купища пари, които успяхме да използваме, за да накараме МРГ да оттеглят тези насоки.

В публичен коментар, публикуван на уебсайта на FTC, нашите приятели от General Mills посочват, че ако насоките на МРГ влязат в сила, едни от най-често консумираните храни в САЩ ще се смятат за нездравословни. Или по-конкретно, "от 100 най-консумирани храни и напитки в Америка, цели 88 не се вписват в предложените от МРГ стандарти".

Виждате ли сега? Ако хората започнат да се хранят по начина, препоръчван от експертите в Министерството на земеделието и Агенцията по храните, това ще делегитимизира почти 90 процента от продуктите, които произвеждаме! Осъзнавате ли колко пари би ни струвало това?

Според писмото на General Mills, ако всички започнат да се хранят здравословно, това би ни струвало 503 милиарда долара на година! Това би се отразило сериозно на способността ни да плащаме на изпълнителните директори като Кен Пауъл от General Mills годишни компенсации в размер на повече от 12 милиона долара.

Но преобразяването на хранителния пазар ще струва много пари и на вас самите

General Mills посочват, че "промяната към здравословна според МРГ диета от страна на средностатистическия американец ще повиши годишните му разходи за храна с 1632 долара".

Разбира се, всички сме чували за това как наднорменото тегло също води до покачване на индивидуалните разходи. Едно изследване от 2010 г., извършено от катедрата по Обществено здраве и здравни услуги към университета "Джордж Вашингтон", изчислява, че годишните разходи за храна на човек с наднормено тегло може да надхвърлят 8000 долара.

Лично ние смятаме това за една малка цена, която всеки един от нас трябва да заплати заради благото на потребителската свобода.

Разбира се, това не означава, че държим да се храните нездравословно. Просто е далеч по-изгодно за нас да произвеждаме и за вас да купувате храни, които не са съвсем здравословни.

Успяхме да индустриализираме хранителната система до такава степен, че да можем да произвеждаме големи количества от най-евтините съставки по възможно най-евтиния и ефективен начин.

Освен това разбираме от биология и анатомия. Хората са успели да еволюират при ситуации, в които храната е била рядкост. Това е довело до еволюционна адаптация, която ни кара да желаем солени, сладки и мазни храни.

Консумирането на храни с тези характеристики всъщност активизира същите онези мозъчни центрове на удоволствието, които активизира и кокаинът. Кой би пропуснал да се заиграе с това биологично предразположение, за да увеличи печалбите си?

Ако една компания не го направи, то нейните конкуренти задължително ще се възползват, така че в крайна сметка всички  рано или късно ще бъдем принудени да се подчиним на общия инстинкт за оцеляване.

Освен това сме способни да ви създадем усещането за добавена стойност

Понеже не ни струва много повече да направим една кола 500 милилитра вместо 250, можем почти да удвоим размера на напитката, а това да струва на вас само 20% повече. Как бихте могли да устоите на подобна сделка? Не можете. Вярвайте ни, знаем го.

Така че, драги потребители, всичко е наред. Нещата вървят по план. Няма нужда да се притеснявате за индустриалната хранителна система. А ако все пак започнете твърде много да се замисляте за теглото си, нищо не ви пречи да опитате новата линия диетични полуфабрикати.

Ако и това не проработи, нашите приятели от фармацевтичната индустрия с удоволствие ще ви предложат хапче за отслабване, така че да успеете благополучно да продължите да изпълнявате ролята си на масов потребител.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените