Инцидент във въздуха отне живота на една жена. Пътниците на авиопревозвача Southwest, пътуващи от Ню Йорк за Далас трябваше да се опитват да издърпат жена обратно в кабината, след като дупка се отвори в корпуса на самолета.
Според разказите на очевидци единият от двигателите на самолета е избухнал на малко под 10 000 метра височина и е счупил илюминатор, а жената е била засмукана през него при декомпресията.
Самият самолет е трябвало да предприеме твърдо кацане, приземявайки се аварийно във Филаделфия.
Пътничката - 43-годишна жена на име Дженифър Риърдан - е починала от раните си.
Тя седяла от лявата страна на самолета, точно до прозореца, когато парче от двигателя се откъснало и разбило стъклото. От създадената декомпресия тя била всмукана през прозореца. Пасажерите се притекли веднага на помощ и след много усилия и известно време двама мъже все пак успяли да я издърпат обратно на седалката й. Останалите пътници опитали да запушат пробойната с различни вещи, но те били засмукани през илюминатора и изхвърлени във въздуха.
Междувременно медицинска сестра на борда се притекла на помощ на жената. Тя обаче била тежко ранена и издъхнала от раните си.
Проверка след кацането на самолета установила, че една от 24-те перки от двигателя на самолета липсва. Доказателствата показват, че металът там, където перката трябва да е закрепена, се е износил, което в крайна сметка е причинило откъсването й.
От компанията заявиха, че първата им работа е да се погрижат за семейството на жертвата.
"Това е тъжен ден и в сърцата си се молим за семейството и близките на починалата ни пасажерка. Ще направим всичко възможно, за да ги подкрепим през това много трудно време", каза главният изпълнителен директор на компанията Гари Кели.
"Всички бяха като полудели, викаха и крещяха", казва един от пътниците - Марти Мартинез. "Стюардесите се втурнаха веднага. Всички се спуснаха там, където беше дупката".
Тя е бивш военен пилот и първата жена, летяла на изтребител Ф-18. Благодарение на нейните умения и хладнокръвие боинга е бил приземен на летище във Филаделфия.
Първоначално заради повредения двигател машината започнала да се спуска рязко надолу. От около 10 000 метра височина, той паднал на малко над 3000 метра. Шулц обаче успяла да възстанови контрола си върху управлението. След това уведомила пътниците, че насочва самолета към летището във Филаделфия.
Самото приземяване било твърдо и тежко и при него пострадали още 7 души. Един от тях и няколко души от екипажа били отведени в болница, за да се погрижат там за нараняванията им.
От ФБР веднага са започнали с разследването на случая. Записите от пилотската кабина показват, че на 20-ата минута от полета на височина от 10 хил. метра двигателята се е счупил, изхвърляйки шрапнел към корпуса на самолета. Проверява се и как самият самолет е минал техническата си проверка.
От Boeing, които са производители на машината, също заявяват, че ще предоставят всяка необходима помощ на разследването, за да се установи какво точно е причинило инцидента.
> Смисълът от повече двигатели е заради безопасността, а не заради повече мощност< Глупости, само с един двигател няма как да развиеш необходимата скорост за необходимата подемна сила за да излетиш. За ETOPS операции над водно пространство задължително трябва да си с два двигателя действително от съобръжения за сигурност.
"Специално с Boeing 737-700, за който в случая става дума има демонстрационни полети на излитане с един двигател. Да, не е от нулата, а от V1, но излита. http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/aero_23/737-700Bhutan.pdf" И не е при MTW, а само с седем тона гориво в резервоара. И при очакван отказ на двигателя от екипажа. И при 7 градуса температура на въздуха. Наистина, летище Паро, където е проведен теста, е високопланинско и полосата не е много дълга, но въпреки успешния тест мисля, че шансът максимално натоварен самолет да излети с неработещ двигател и да набере безопасна височина в реални условия граничи с нулата.
"А що се отнася до очакването от екипажа - поговори с пилоти или поне почети книги от пилоти! V1 е критична точка от полета и там пилотите са нащрек винаги очакващи някакви откази." Съгласен! Обикновено заспиват, чак като се изкачат на ешелон. А след V1 така или иначе няма какво друго да се стори, освен да се продължи излитането. Така че поне теоретично би трябвало да е предвидено това да става и само с един двигател (както и е регламентирано). Но това би трябвало да става и в най-лошия възможен случай (при най-висока V2 и най-къса писта). По-интересното обаче е дали пилотите биха се справили с една толкова сложна ситуация за ограниченото време, с което разполагат. Май проиграват нещо подобно на тренажор, но в реалността ми се струва, че малцина биха успели. И за да не съм така голословен - ето ти една статистика, която ми изпадна, за авиационни събития с отказ на двигател в полет на двумоторни и многомоторни самолети от 1990 досега: https://www.avioconsult.com/downloads/List%20of%20accidents%20after%20engine%20failure.pdf Забележи колко много от тях са завършили катастрофално и с жертви, дори и при загуба на двигател на установена височина, което би трябвало да е като детска игра в сравнение със загуба на двигател при излитане.