Атомна атака на Ferrari

Новият болид на Скудерията - F10 отговори на всички очаквания в тима в хода на предсезонните тестове - колата се оказа бърза, стабилна, надеждна и лесна за настройване. 

Миналата година Ferrari бе един от тимовете, които започнаха сезона без двоен дифузьор, конструкторите се бяха отказали от него заради формата на задния край на скоростната кутия. Затова и италианците бяха едни от най-яростните противници на узаконяването от ФИА на предимството на Brawn GP след първите няколко старта. Дори и при представянето на F10 тази година италианците не пропуснаха да напомнят как от ФИА са подкрепили техните съперници в началото на миналия сезон - миналата година италианците преживяха болезнено слабия си старт, а 2009 се оказа най-неуспешната година за тима от 1993 насам. 

Подобно на повечето болиди за сезон 2010 F10 е с „повдигнат нос" - особеност, наложена от колата на Ейдриън Нюи за Red Bull през миналата година - RB5. По-важен обаче може да се окаже слухът, че двигателят на F10 е разположен под лек ъгъл спрямо дъното на болида, за да се освободи достатъчно място за двойния дифузьор отзад.

През февруари F10 беше колата, която навъртя най-много тестови километри, а тимът заложи на по-дългите серии от обиколки.

Според специалистите, изборът на пилотите на Ferrari може да се окаже както най-силната, така и най-слабата страна на тима. Фернандо Алонсо е готов да се бори за трета световна, а това е последният му голям шанс да кара в силен отбор, след проблемите на Renault. През 2006 Фернандо спечели няколко важни битки срещу Ferrari по пътя към втората си световна титла, но това само подобри имиджа му в Маранело.

Фелипе Маса ще трябва да докаже през 2010, че инцидентът в Унгария не се е отразил на скоростта му и той може отново да преследва световната титла. От тима заявиха, че няма да има пилот №1 за този сезон, но бразилецът има естественото предимство пред Алонсо, тъй като испанецът все още е новакът в отбора.

Основният проблем пред тима тази година освен развитието на F10 ще бъде сработването на двамата пилоти. Алонсо винаги е реагирал зле, когато е попадал на съотборник, който се представя по-добре от него - това рядко се отдаваше на Джанкарло Физикела в Renault, но доста по-често на Люис Хамилтън в McLaren. Със сигурност, в първите няколко старта ако Маса е по-бърз, тишината няма да бъде нарушена, но след това нещата ще загрубеят. Подобни политически противопоставяния винаги са поддържали интереса към Ferrari, защо сега да се отказваме от тази рецепта?

Новините

Най-четените