Coupe е следващата стъпка в развитието на популярния Mini, като британската марка, която вече е под шапката на гиганта BMW увеличава възможностите за избор пред купувачите. Дори и тези, които не са запленени от "манията Mini" и предпочитат по-икономичен и в същото време по-мощен двигател - в случая дизел.
Рецептата е оригинална - двуместен спортен автомобил, с повече от прилично място за багаж и 2-литров дизел с мощност 143 конски сили. Как ви звучи? Най-семплият отговор е следният: страхотна динамика и удоволствие от шофирането, като автомобилът предлага всичко необходимо за дълго пътешествие за двама човека.
2-литровият турбодизел вече е познат от 1-ата серия на BMW, а заедно с това тук откриваме и другите му силни страни - само 114 грама въглероден двуокис на километър, както и 5,3 литра среден разход на 100 километра. Веднага правим уточнението, че последният показател най-вероятно е постигнат от най-примерния германски пенсионер, на който му е спрял часовника и той не бърза заникъде.
Много важна особеност на Coupe SD - и тук присъства магическият бутон Sport, познат ни от версията JCW, благодарение на който се променя поведението на автомобила - по-динамично ускорение, по-бърза реакция на двигателя и изобщо, "оживяване" на автомобила.
Естествено, и при Coupe присъства вариант на системата на BMW Еfficient Dynamics, проявяваща се основно чрез действието на автоматичния start/stop.
Дизайнът на Coupe е по-различен от този на хечбек варианта - колата изглежда по-ниска, по-изострени черти и "натискане" на купето към корпуса. Вътре обаче това "снижаване" не се усеща, промените в интериора са по-скоро "динамични", а Coupe е вероятно първият модел в гамата на Mini, при който няма нужда да се притеснявате за обема на багажника.
Версията Coupe е с около 25 килограма по-тежка от хечбека, но според създателите на автомобила, това допълнително тегло е разположено в най-ниската точка на колата. За създаването на Coupe е използвано същота усилено шаси, намерило място и в кабрио версията, така че тук е обяснението за допълнителните килограми.
Зад волана усещанията са повече от положителни - дизелът е динамичен и реагира бързо, стабилността в завоите е на очакваното високо ниво, дори и без активирането на бутона "Sport", като единствените проблеми се появяват при маневри на заден ход, както и въобще при поглед назад - водачът вижда една "хоризонтална лента" от задното стъкло, но с това се свиква.
Максималният въртящ момент е 305 Nm в диапазона 1750-2700 об/минута, което означава, че изпреварванията и доускоренията са повече от възможни дори и на по-висока предавка и при по-ниски обороти. Все пак, обаче SD като че ли не притежава в пълна степен динамиката на бензиновата версия S, естествено и на JCW. Но пък повечето съвременни дизели са така - динамичен и бърз автомобил, без обаче да ги грабва вниманието със стойности, характерни за състезателни коли, които трудно може да реализирате в ежедневното шофиране. Особено, когато улиците са покрити с дебел слой сняг.
Що се отнася до снега, при по-висока скорост, поведението на Coupe SD е достатъчно предвидимо, а ръчната спирачка може да се използва в завоите, но тя "зацепва" твърде висока и звуковите сигнали при такава употреба определено звучат протестно. Обаче е забавно.
Естествено, Coupe SD е много по-пригоден за ежедневна употреба от "класиката" JCW, окачването му не е толкова втвърдено - това е добре за дупките по нашите пътища и в същото време позволява по-плавни движения с волана в завоите, дори и корекции, които в други случаи биха ви се видели невъзможни.
Накрая, Coupe SD е повече от приятен и интересен автомобил - динамичен, икономичен и осигуряващ удобно пътуване, без значение за къде пътувате. Силните му страни в градската среда са известни, както и при всички версии на Mini, а сега се добавя и още един коз за дълги разстояния. Но в него има място само за двама, което в повечето случаи е достатъчно.