Антъни Хопкинс като един от най-интересните и умели римски императори, гладиаторски битки, ожесточени състезания с колесници, хазарт и множество сложни политически борби...
Всичко около новия сериал на стрийминг платформата Peacock - "Those About To Die" - обещаваше голямо шоу, което сякаш да събере енергията на поредици като "Спартак", "Рим" и "Игра на тронове".
Нещо повече - зад шоуто стои режисьорът на блокбъстъри като "Денят на независимостта" и "След утрешния ден" Роланд Емерих.
"Those About To Die" се появи на 19 юли и разказва за края на управлението на Веспасиан (Хопкинс) и борбата между неговите двама сина - генералът Тит (Том Хюс) и политика Домициан (Джоджо Макари) - за това кой да го наследи.
Трейлъра на "Those About To Die" можете да видите тук:
В тази борба е забъркан и престъпният бос Тенакс (Айуън Реон), който събира залозите за гладиаторските битки и за основната форма на развлечение в Рим - състезанията с колесници, където четири големи фракции (сини, бели, червени и зелени), контролирани от могъщи аристократи, се състезават за надмощие и приходи.
Голямата мечта на Тенакс е да се издигне и да основе собствена фракция от колесничари, като тя го кара да се впусне в опасна игра, която включва уреждане на мачове, опасни сделки със сенатори и контролирането на един особено своенравен и обожаван от феновете колесничар.
Друг ключов герой, който се намесва в цялата схема е Кала - търговка от Африка, която е принудена да дойде в Рим, за да освободи трите си деца, продадени в робство от римляните.
Всичко в тази история предполага огромен потенциал - героите са добре развити и всеки има нещо индивидуално, което да го отличава.
Сюжетните линии са няколко и добре се преплитат, за да осигурят достатъчно напрежение за зрителите. Конфликтите между отделните персонажи също са ясно изразени и подхранени от сценария.
Въпреки всички тези положителни предпоставки обаче, "Those About To Die" се усеща като сериал, който ще бъде забравен доста бързо.
Причината за това е в изпълнението на цялата продукция.
Каквото и да си говорим, основният апел на шоуто определено е Антъни Хопкинс като император Веспасиан - умелият генерал, който донася мир и стабилност на Рим след абсолютния хаос на Нерон и годината на четиримата императори.
В сериала ние го виждаме във финалните му години, когато вече е омиротворил Вечния град, напълнил е хазната и е на път да реализира големите си проекти, включително големия Амфитеатър, познат ни днес като Колизеума.
Както можеше да се очаква обаче, присъствието на Антъни Хопкинс е по-скоро приятен акцент, отколкото водещ елемент, а историята се съсредоточава много повече върху Тенакс, Кала и двамата императорски синове Тит и Домициан.
И докато сцените с него са наистина добри, те са малко. В останалите моменти актьорската игра и режисурата често куцат. С други думи - можеше да е доста по-добре.
Същото може да се каже и за компютърните ефекти, които носят духа на сериалите отпреди десетина години.
Ако има обаче нещо, което наистина спъва "Those About To Die", то това е "пресилването" на историята.
Въпреки че шоуто разполага с много добра основа в лицето на едноименния роман на Даниел П. Маникс, а сценарият е дело на човека, създал "Спасяването на редник Райън" Робърт Родат, тук сюжетът изглежда прекалено прибързан.
Историята се развива в рамките на 10 епизода, като за това време персонажите преминават през множество различни ситуации. Чисто историческите събития се случват в рамките на поне две години, докато в сериала сякаш минават само няколко седмици или най-много два месеца.
Това дава някакво "евтино" усещане за цялата поредица - сякаш събитията не се случват естествено и сами, а са пришпорени от нуждата на сценаристите. А това никога не е създава добро впечатление у зрителя.
Има и няколко обрата, които са напълно излишни, но са сложени, сякаш за да спазват някакви неписани правила на сапунените опери.
Така че за тези, които са очаквали нещо като "Наследници", но в римски тоги, изпълнението на тази продукция е по-скоро разочарование.
Ако не друго, "Those About To Die" предлага прилично развлечение за това какво да гледаме през уикенда.
Уви, можеше да бъде толкова повече.