Филмът "Дюн: Част втора" се стовари върху киносалоните и отново очарова публиката с магията на този фантастичен свят. Едва ли има по-подходящ момент, за да се заговори отново за възможността не само да го гледаме, но и да го посетим.
Ще можем да го направим с играта Dune: Awakening, за която ви разказахме за пръв път през лятото на 2022 г. Година и половина по-късно се появява нова информация за нея, както и доста любопитен геймплей трейлър.
Бягане от гигантски пясъчни червеи, битки между различни фракции и строене на бази сред пясъците на планетата Аракис са част от нещата, които очакват всеки играч в това survival MMO.
Вижте геймплей трейлъра тук:
Dune: Awakening се разработва от Funcom - студиото, което стои зад заглавия като Conan: Exiles и Metal: Hellsinger, и очевидно няма да вкара играчите в ролята на познат от книгите и филмите персонаж, а ще позволи да градят сами името и съдбата си. Понякога и доста буквално.
В основата си е survival игра - започваш я изгубен в пустинята на Аракис. Бързо разбираш, че трябва да намериш сенчесто укритие, иначе жегата ще те сломи. Нещо повече - трябва да намериш и източник на вода, ако искаш да оцелееш.
Този момент ще е ключов - вода ще може да се набавя по няколко начина, включително чрез убиването на врагове и изсмукването на безценната течност от телата им.
Ще трябва да мислиш и за задължителната заплаха в "Дюн" - пясъчните червеи. Първо ще чуваш съскането на пясъка, подсказващо за приближаването на червей, след това могъщия грохот от появата му, при което ще имаш само няколко секунди, за да стигнеш до скали и да се спасиш.
И това ще са срещите само с "малките" екземпляри. Навлизането дълбоко в пустинята е придружено и с появата на гигантските такива, способни да погълнат цял комбайн за "подправката".
"Има само едно правило: пясъчният червей винаги идва", казва Джоуел Байлос, творчески директор на Funcom, във видео за новата игра.
Ако останеш жив достатъчно дълго в този суров свят, ще трябва да помислиш и за политическото си оцеляване.
В един момент от Dune: Awakening ще можеш да избереш към коя от враждуващите фракции на Аракис да се присъединиш - вероятно династиите Атреиди, Харконен и живеещите сред пустинята Фремени, и да започнеш да изпълняваш различни задачи - сам или с приятели и съмишленици в кооперативен режим.
Това може да доведе и до получаването на власт и издигането ти. Байлос обяснява, че макар в началото играчът да е фокусиран върху намирането на укритие и вода в пустинята, не е изключено в един момент "да стане новият барон Харконен" например.
Част от играта ще е и колекционирането на метали, изработването на екипировка - дрехи и оръжия, а в един момент и изграждането на база и машини в нея, които пък позволяват създаването на по-добра екипировка, че дори на наземни и летателни превозни средства.
Бихме полетели малко с орнитоптери, да. На по-безопасно разстояние от червеите.
Dune: Awakening ще предлага различни варианти на игра - един може да се потопи изцяло в мисии с убийства и саботаж, друг да си стои в базата и да създава предмети, които да продава на останалите играчи.
Предпочитащите битките ще могат да съчетават в тях близък бой, стрелба, специални умения (включително и тези, запазени за представителките на ордена Бене Джезърит) и споменатите превозни средства.
Сега идват не чак толкова готините новини. Dune: Awakening е базирана на енджина Unreal 5, а технологията Lumen позволява реалистичната светлина, която може да се види в геймплей трейлъра.
Визуално играта изглежда повече от добре за момента, но има някои очевидни разлики с филмовата версия на декори, машини и персонажи. Екипът на Funcom е посещавал снимачната площадка на "Дюн: Част първа", но не говорим за дословно копие на филмовата визия, а по-скоро за използването ѝ като основа, върху която концептуалните художници зад играта да надграждат. Т.е. няма да е досущ като света от филма, но достатъчно близо.
Кое не е близо? Премиерата.
Dune: Awakening ще излезе за PC, PlayStation 5 и Xbox Series X/S, но за момента не е ясно кога ще се случи това.
Разработчиците обясняват, че няма да бързат, за да направят играта колкото се може по-добра. В момента постепенно добавят повече хора към бета тестовете, а желаещите могат да се запишат в платформата Steam.
Отговорът "Ще отнеме колкото трябва" всъщност ни допада с оглед на това колко нешлифовани големи и скъпи игри се появиха през последните години. Ако ще посещаваме Аракис, предпочитаме изживяването да е изпипано.