Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Робот с човешко лице

„Айко" (ляво) бе представена от съвсем истинска нейна колежка в търговския център Снимка: gettyimages.com
„Айко" (ляво) бе представена от съвсем истинска нейна колежка в търговския център
Роботът е с височина от 165 сантиметра Снимка: gettyimages.com
Роботът е с височина от 165 сантиметра
Айко дори може да пее Снимка: gettyimages.com
Айко дори може да пее

Робот с човешко лице заработи на рецепцията в луксозен търговски център в Токио. Дроидът „Айко" е разработка на технологичната компания Toshiba - говори на японски, китайски, корейски и английски език, жестикулира, движи се и упътва посетителите.

Ако ви трябва ориентир в магазина "Мицукоши", роботът с лятно кимоно е перфектният гид. При това, приликата с истинска жена е удивителна - не само по естествените размери, но и по външния вид.

Зад „Айко" стои екипът на водещия японски експерт в областта Хироши Ишигуро, чийто достижения с изкуствен интелект са в колекцията на музея на техниката в Токио - женският робот Отонароид и момичето - робот Кодоморид.

Досега показвана само на специализирани технологични изложения, „Айко" ще бъде на разположение на клиентите в универсалния магазин до 5 май, със 6-минутна презентация.

Toshiba се надява да приложи своята робо-помощница на пазара. Напоследък японският бизнес все по-активно обмисля внедряването на роботи в сектора на услугите, където и без тома има недостиг на работна ръка.

„Избрахме да заложим на изключително реалистични движения и външен вид. Роботът може да се използва в сферата на услугите. Планираме да приложим „Айко" също така и в помощ на възрастните хора, страдащи от деменция например, тъй като тя може да бъде автоматично свързана с лекар или здравен работник", коментира по-рано Хитоши Токуда, мениджър на отдела за продажби на Toshiba.

В „Айко" е вградена специална технология, която синхронизира движението на устните и тялото с програмираните реплики. Само в лицето й са вградени 15 подвижни части, които й позволяват да се усмихва, да кима и да премигва.

Засега тя не може да отговори на оплаквания, като функционално изостава от робота „Нао" - първият в историята робот - хуманоид, зачислен на щат в най-голямата японска банка "Токио - Мицубиши-UFJ" - в два нейни клона.

Предимството на роботите „Нао" е, че могат да водят по-прост разговор на 14 езика, тъй като улавят въпросите на клиентите с камери и звукови сензори. Видът, с височина от 58 см и тегло от 5,4 кг, дори може да съпровожда клиента до банкомат, гише за обмяна на валута и т.н.

Създателите на „Айко" обещават тя да бъде усъвършенствана, включително с повече езици, както и с повече реплики.

Възлагат се и по-сериозни надежди - в бъдеще на андроидите да бъдат възлагани по-сложни задачи. Това ще позволи да се използват по-малко служители, което е важно, като се имат предвид застаряването на населението на Япония и нарастващият недостиг на работна ръка.

Наскоро в трикотажен отдел на един от големите универсални магазини на Осака известно време експериментално е работил женският дроид „Мидори". Тя е общувала с клиентите и им е давала съвети при избора на стоки.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените