Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Маркет линкс": Шест партии влизат със сигурност в следващия парламент

Голямата борба ще падне за второто място между ПП-ДБ и "Възраждане", които са разделяни от под процент Снимка: БГНЕС
Голямата борба ще падне за второто място между ПП-ДБ и "Възраждане", които са разделяни от под процент

Ако парламентарните избори бяха днес, общо шест формации щяха да попаднат със сигурност в следващото Народно събрание. Това става ясно от новото социологическо проучване на агенция "Маркет линкс", финансирано и реализирано съвместно от bTV.

Проучването е проведено сред 1011 пълнолетни граждани на страната в периода между 25 септември и 1 октомври.

Данните от него показват, че като убедителен фаворит за победа се оформя коалицията ГЕРБ-СДС с подкрепа от 23,1%.

Сериозна борба се оформя за второто място, където разликата между ПП-ДБ и "Възраждане" е едва 0,8% - за първите гласа си биха дали 14,1% от заявилите, че ще гласуват, докато подкрепата за вторите е 13,3%.

Голямата борба между двете крила на ДПС засега се очертава в полза на Ахмед Доган и неговата коалиция "Алианс за права и свободи", който получава подкрепа сред 8,4% от заявилите, че ще гласуват, докато за коалицията "ДПС - Ново начало" 6,4% заявяват, че ще гласуват.

Проучването на "Маркет линкс" показва, че само още една формация към момента регистрира подкрепа над минимума от 4% за влизане в Народното събрание. Това е "БСП - Обединена левица", за която 5,3% заявяват, че биха дали гласа си.

Малко под чертата остава "Има такъв народ" с 3,4%.

За "Величие" пък биха гласували 3,2%, а за друга формация - 8%. 12,3 на сто от решилите да гласуват заявяват, че все още не са намерили за кого. 

37% от анкетираните казват, че ще гласуват на предсрочните парламентарни избори на 27 октомври, докато 23% са по-скоро склонни да го направят. 17% не знаят, а 7% отговарят - "по-скоро не". 16% категорично казват, че няма да гласуват.

От "Маркет линкс" проявяват настроенията и по отношение на купения и контролиран вот, като 48% от респондентите заявяват, че този фактор ги демотивира да гласуват. А 55 на сто очакват на тези избори да има повече контролиран и купен вот от обичайното.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените