Евродепутатите приеха денс на първо четене промените в правилата за международните пътни превози. И трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи. Междувременно бяха отхвърлени над 1000 предложения за допълнения към тях, съобщава БНР.
Приетите промени предвиждат задължението превозвачите да почиват извън кабината на камиона, който управляват. Те трябва да се връщат в страната, в която са наети на всеки 4 седмици, а размерът на командировъчните в същото време трябва да бъде съобразен спрямо държавата, в която превозвачите се намират.
Междувременно с днешното гласуване става възможно началото на преговорите между ЕП, Съвета на ЕС и Европейската комисия. Ако тези преговори завършат успешно до следващата и последна сесия на ЕП през април, предстои гласуване на второ четене преди изборите за евродепутати през май.
Българските евродепутати съобщиха, че ще направят всичко възможно, за да може тези поправки да не влязат като цяло за гласуване в пленарна зала на второ четене от сегашния състав на Европейския парламент.
Предстоящите преговори ще бъдат водени от румънското председателство на Съвета на ЕС. Председателството разполага с две седмици за постигането на съгласие.
На гласуването на 25 март за дневния ред за редовната сесия трима български евродепутати не присъстваха. Оказа се, че точно толкова трябваха, за да падне предложението, което в крайна сметка беше прието с 156 гласа "за" срещу 154 - "против".
По-рано днес в хода на пореден протест срещу мобилния пакет родни превозвачи дори запалиха тир в знам на недоволство. Това стана в Пловдив.
И какво, Уеб, му е спорното на пакета?? Че се изискват минимални цивилизовани условия? Да не спиш в кабината, да не с-реш и пикаеш където ти падне? Да шофираш не повече от 8 часа? И такива ми ти работи.. Т.е да не си животно!!! А ние българите сме май точно животни и искаме да си останем завинаги такива!!!