Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Когато демографската криза и отчаянието се срещнат

Не е ясно каква е скритата цел на „Женени от пръв поглед", но предаването е един от примерите за онова, което се случва, когато отчаянието срещне демографската криза - унизително надничане под завивките от страна на камери и зрители, докато двама души се опитват да се харесат взаимно, след като се сбъдне мечтата им да се видят с костюм/бяла рокля Снимка: Нова телевизия
Не е ясно каква е скритата цел на „Женени от пръв поглед", но предаването е един от примерите за онова, което се случва, когато отчаянието срещне демографската криза - унизително надничане под завивките от страна на камери и зрители, докато двама души се опитват да се харесат взаимно, след като се сбъдне мечтата им да се видят с костюм/бяла рокля

В последните дни в България пада усилена борба с демографската криза по различни начини, но всичките нестандартни. Двата основни елемента са бракосъчетанието и отглеждането на здрави деца чрез кърмене.

Да започнем от първия елемент. Мъж и жена се срещат за първи път, казват си „да" пред телевизора и драгият зрител е поканен на сватбеното им тържество (също без да ги познава), без покана, ама и без да се налага да носи подарък. Двамата млади мъж и жена са избрали да се съберат пред камерите, защото по една или друга причина не са си открили половинка в живота, а са преценили, че възрастта между 25 и 35 е вече преклонна и трябва да се мине под венчило.

Докато в индийския свят жените и мъжете се борят да се оженят без бракът им да е уреден, то в западния (понеже моделът е внесен от САЩ) хората с радост поемат към уредения брак по телевизията.

Не е ясно каква е скритата цел на „Женени от пръв поглед", но предаването е един от примерите за онова, което се случва, когато отчаянието срещне демографската криза - унизително надничане под завивките от страна на камери и зрители, докато двама души се опитват да се харесат взаимно, след като се сбъдне мечтата им да се видят с костюм/бяла рокля.

Мачмейкърите (както наричат в предаването екипа от „квалифицирани психолози", избрал младоженците и булките) са се погрижили да подберат подходящ генетичен материал и да насърчават работещи мъже и жени в активна детеродна възраст, които изглеждат визуално добре, да се бракосъчетават. Един вид генно инженерство, за да подобрят качеството на материала (както премиерът нарече веднъж хората в България).

И всичко това се случва пред очите на зрителя, който вече вижда, че хората се отдават на целувки и ласки чак след сватбата - т.е. повдига се и моралът на нацията.

Не е напълно сигурно какво е посланието на предаването - дали казва на обикновения зрител: „Жени се, бе! Ако няма за кого, все ще ти намерят", или пък точно обратното: „Бракът и без това е безсмислена и празна институция, що пък да не го направим риалити?".

Важното е, че броят на женените двойки се увеличава с три при тенденция повече хора да живеят на семейни начала, без да сключват брак. Въпреки че това по никакъв начин не спира другата тенденция - висок процент разводи.

Междувременно друго събитие от последните дни успя също да налее масло в огъня на борбата с демографската криза.

След като пазач от анонимен мол (медиите са изключително коректни, когато пазят имената на евентуални рекламодатели, но не и когато става дума за жертви на насилие), изгонил кърмачка, директорът на Националния исторически музей Божидар Димитров веднага се намеси и самоотвержено предложи бебетата да бъдат кърмени в двора на НИМ - мярка, която насърчава кърменето и същевременно заменя мола с музей в семейните ценности.

Нека гледаме позитивно на нещата - ако не можеш да намериш половинка, можеш да се ожениш по телевизията. А ако след това ти забранят да кърмиш в мола, Божидар Димитров ще ти отстъпи парка си. Докато социалното министерство се мисли как да разреши въпроса с демографската криза, някои вече действат.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените