Приказките как след протестите България вече не е същата се оказаха доста прибързани и неточни. Равносметката от все по-утихващите митинги, при цялото внимание, което безспорно заслужават, е, че те не постигнаха нищо съществено освен свалянето на кабинета на Бойко Борисов.
Парадоксът в случая е, че това не беше приоритет на протестите. Свалянето на правителството бе приветствано единствено от гравитиращите по политически убеждения, а някои и по принадлежност към левицата. Доста повече бяха онези, които настояваха за работещо правителство и парламент, които да свършат повече работа около основните искания на хората, свързани с по-сериозен контрол върху монополите.
Ще е твърде оптимистично да се твърди, че към този момент нещо по отношение на монополите се е променило или че поне има перспектива за подобна промяна.
Онези, които смятат, че ГЕРБ е изгубил властта, също са в заблуждение. Подобно твърдение трудно може да се аргументира, като се има предвид кадровият подбор в сегашния служебен кабинет. Ясно е, че приближени до ГЕРБ и по-точно до бившия вицепремиер и вътрешен министър Цветан Цветанов, ще отговарят за провеждането на изборите.
Последните социологически проучвания пък показват, че ГЕРБ продължава да е първа политическа сила, макар и с много малка разлика пред БСП. А това беше факт и преди протестите. Един периферен факт от вчера - ГЕРБ успяха да се регистрират в ЦИК първи, както се бяха зарекли. За целта представиха необходимите 50 000 подписа. Как да изглежда формулярът, в който се полагат въпросните подписи, ЦИК реши едва късно в петък вечерта. Т.е. ГЕРБ са успели за два дни да съберат 50 000 подписа. Очевидно е, че са разполагали с формуляра предварително. Примерът е показателен за това, че нямаше никаква нужда да бързат да се регистрират първи.
А иначе Борисов стана първият премиер след Жан Виденов, който си отива предсрочно заради протести на улицата. Но за разлика от тогавашния лидер на БСП Борисов подаде оставка, преди протестът да набере инерция, с което му отне основния коз. Освен това с хода си той хвана неподготвена цялата опозиция. Той май и себе си хвана неподготвен, доколкото 12 часа преди оставката каза, че няма да го направи.
Протестите не доведоха до промяна в изборните правила поради простата причина, че хората, които излязоха по улици и площади, закъсняха с поставянето на този въпрос. А и това е проблем, труден за формулиране на митинги.
Ако общественото мнение се беше развълнувало преди няколко месеца, когато се приемаха промените в Изборния кодекс и стана ясно, че ГЕРБ се отмята от предизборното си обещание за преференциален вот, вероятността за успех щеше да е доста по-голяма. Но това обстоятелство бе много слабо отразено в масовите медии, така че протестиращите не подозираха какво съдържа Изборният кодекс.
Промяната в изборните правила към по-добро е трудна, дори непосилна задача, докато хората се сещат за тях само ако преди това са получили надута сметка за ток.
Най-необичайното на пролетните протести бяха събуждането и гневът на Варна. Град, който никога досега не е бил чак толкова бунтовен, а и в никакъв случай не е беден в сравнение с другите градове. От бунт срещу кмета Йорданов - несменяемия управник на града на практика от 1991 г., демонстрациите прераснаха в бунт срещу мафията. Загина Пламен Горанов. Йорданов се опита да поставя няколко безсмислени условия и накрая позорно си тръгна. Но прогнозите за бъдещото управление на този град не са оптимистични. Недоволството срещу настоящето е огромно, но представата как може да се промени бъдещето остава мъглява или утопична.
Според социолозите няма особено големи промени в рейтингите на партиите, освен при "Атака". Засега Волен Сидеров е големият печеливш от обществените вълнения. Той е единственият политик, и Красимир Каракачанов, който не се сети за темата за монополите и техните злоупотреби чак след като хората излязоха на улицата, а говори по нея години наред, после улицата излезе и повтори същото, вярвайки, че това е изходът. Дори в глада за нова популистка партия няма нищо ново. Възползвайки се от този глад, Симеон Сакскобургготски през 2001 г. и Борисов през 2009 г. взеха властта, а Сидеров през 2005 г. влезе в парламента.
Прогнозите за изборни резултати винаги крият рискове, но нищо чудно, ако след два месеца сме в ситуация, подобна на тази от 2005 г. Единствената разлика ще бъде, че за пръв път доскоро управляващата партия най-вероятно пак ще бъде първа политическа сила. Но е очевидно, че герберите ще са далеч от заветните 121 мандата. Интересно е дали БСП ще е в положението на НДСВ от 2005 г., т.е. дали ключът към следващия кабинет ще е именно у социалистите. Отговорът на този въпрос ще зависи от това дали някоя от по-малките партии ще успее да вземе достатъчно мандати, за да може ГЕРБ да се коалира с нея, без да има нужда от БСП. През 2005 г. простата аритметика показваше, че социалистите нямаше как да изолират НДСВ с помощта на само една партия от останалите в парламента.
Ако се вярва на прогнозите, ГЕРБ ще бъде дори в по-трудна ситуация от БСП през 2005 г. Защото, ако сегашните управляващи искат да бъдат последователни, те не само трябва да елиминират БСП, няма как да ползват и услугите на ДПС. Трудно е да се повярва, че който и да е от останалите политически субекти ще спечели повече от 15-20 мандата. И ако резултатът на ГЕРБ е по-малък от 100 мандата, което е твърде вероятно, задачата става невъзможна. В такъв случай на Бойко Борисов и хората му ще им се наложи да търсят и трети субект. Допълнително затруднение ще бъде и това, че най-вероятно изборът ще е по- ограничен. През 2005 г. бариерата от 4% бе прескочена от цели 7 партии, докато сега едва ли ще са повече от 5 - ГЕРБ, БСП, ДПС, "Атака" и "Движение България на гражданите". Шансовете на ДСБ и "Единство" да са в парламента намаляват с всеки изминал ден и причината за това си е все една и съща - фактът, че на Иван Костов му е по-скъпа личната политическа реабилитация, отколкото политическото представителство на т.нар. автентична десница.
Много е възможно да има солидно преразпределение на мандати, тъй като не е изключено да има доста формации, на които няма да им достигне малко, за да прескочат бариерата от 4%. Така беше през 1991 г., когато БЗНС (единен) спечели 3.86%, БЗНС "Никола Петков" - 3.44%. Тогава СДС-център взе 3.20%, а СДС-либерали - 2.81%. Сега в същата ситуация биха могли да се окажат националистически партии, автентичните десни, различни центристки формации.
Безспорно всяко обществено вълнение е ценно, защото е по-малка или по-голяма крачка към съзряването на гражданското ни общество. Но би било добре, ако протестите бъдат по-навременни, с по-ясни и конкретни искания, за да са ефективни. Настоящите протестиращи определено не се справиха с тази задача.
Още преди година-две спорихме с разни форумни философи тука, че с протести не се постига нищо ако когато избираш управляващи мислиш с оная си работа. Благодаря за социалния експеримент, който проведохте за потвърждение на думите ми
След 23 години да ми казваш, че всяко начало е трудно? Пич, ние сме вече общество "за женене", на цели 23 години, за какво начало говориш? Началото беше преди цели 23 г., не днес. Днес сме просто стадо бавноразвиващи се, които отново не си научават урока.... а е пред очите ни
Е защо пък автора да ти посочва алтернативи и да дава решения? Нали ти протестираш и си против нещо, дай ги ти. Като не ти харсва статуквото казвай какво да се направи, само с лозунги за "нас младите и гражданите" не става. Автора само посочва, че от многото крясъци на протестиращите като теб ефект - нула. Или ще кажеш, че то е лесно да се критикува само.....ми да, именно, господата от площада точно това правят и за липсата на резултат дай да не се сърдим на журналистите като този....
Оня....абе ти на надник ли си или на бройка???
Коментиращите коментират Оня и нито грам размисъл по текста горе. После що протестите нямали резултат. Ми протестирайте срещу Оня, па чакайте да се оправи нещо Макарончо, хич не си ми интересен, ама сподели все пак какви решения намери щом ги търсиш, а ние сме еди какви си..... дотук си само кухи лозунги и плюнки срещу друг потребител във форум. Толкова. Затова и "След протестите България си остана същата"
http://www.youtube.com/watch?v=pwxIsSvuqBA
Чак пък толкова да си интересен, че да е по твой адрес...не се самозалъгвай. Аз си коментирам статията, а разни кресльовци коментират мене - Уеб-идилия
След бунта какво? http://bulgaria-mmt.blogspot.com/2013/03/blog-post_19.html
Материалните неща и парите са само средство да изразим любовта си към другите.Когато чистата любов към всичко живо тече в нас,в живота около нас и в изкуството,материята проявява фината си същност и се получава прекрасна хармония между любов и материя. Нека възродим моралните ценности на нашите деди и прадеди,идеалите на Левски. Правителството на страната трябва да възприема себе си като слуга на народа,а не обратно и да не слугува на чужди правителства или мафии или финансови олигархии. Трябва да заслужи доверието на народа със своя пример на нравственост,честност,справедливост и достойнство.За да се постигне това трябва протестиращите да се обединят около общи искания за промяна на законите и управле- нието, като отделните хора не се ограничат само до искания засягащи техния живот в момента,а също засягащи живота и на другите,на цялата страна и осигуряващи бъдеще за децата ни,по-справедливи за всички сфери на обществения животqбез да се боят от заплахите на политиците,че животът им ще стане по-лош ако се изпълнят исканията на протестите и да не се поддават на манипулации.Нека всички заедно обмислим тези искания,чрез интернет и чрез събрания по градове и се обобщят за цялата страна така че да бъдем единни.Само тогава няма да бъдем манипулирани. За постигането на тези искания трябва да се постигне пълно съгласие от всички недоволни хора,колкото се може повече и да няма разногласия,всички да са запознати с тях и ако е необходимо да се дооформят и допълнят съобразно конкретната обстановка в страната и мненията на всички – добре е да се дооформят от юристи.Така ще се избегне хаотизма,излишното напрежение и емоции,както и вандалски действия.Не е толкова важно кой ще бъде избран да преговаря за осъществяване на тези искания.По добре е да бъдат избрани тези които са по наясно как практически е най-добре да бъдат осъществени,освен това избора на такива хора е добре да бъде отворен процес като се използват социалните мрежи и събирания на протестира- щите – най-важно е съгласието в дискусиите и разумните компромиси при тези избори.Защото ако се разцепим няма да постигнем исканията си. Нека да повишим националния си патриотизъм като стимулираме българската икономика чрез закупуване предимно на български стоки независимо от това че може да има по качествени или по ефтини чужди стоки.По този начин ще намалее вноса на чужди стоки и ще се разрастне българската икономика! Нека Българските граждани да закупуват акции колкото имат възможност в приоритетни предприятия и производства за страната и български собственици, така че те да не западат и фалират и да се промени финансовата политика на държавата спрямо тях.Да се промени закона за участието на дребните акционери в управлението на предприятията. Нека материалното благополучие не се превърне в самоцел за младите хора,а само като база върху която да развият своите морални и духовни качества и да се гордеят че са българи. Да сте чули или разбрали някоя партия да е разкритикувала или разследвала някаква неизгодна за държавата и обществото сделка осъществена от нейн член. Напротив те се стремят да запазят това в тайна и да потулят нещата и да манипулират хората,като не казват цялата истина или я изопачават.Те защитават членовете си, независимо как те крадат или ощетяват държавата и обществото поради своята глупост или некомпетентност,като по този начин насърчават егоизъм,алчност и корупция. Партиите се обявяват срещу членовете си или се разграничават от тях само когато престъпленията и егоистичните им действия излязат наяве по някакъв начин и тогава те заявяват че не са знаели нищо за това.Когато са в опозиция те виждат и изваждат на показ някои от грешките на управляващите в които не са замесени в момента и издигат лозунги които те никога нямат намерение да изпълнят, а само да спечелят доверието на обществото и повече симпатизанти.Те се обвързват с финансовите босове и съдебната система за повече власт и влияние като по този начин създават и поддържат мафията и сивата икономика.Тези връзки пораждат порочна система в която дори да попадне честен политик той бива изкуствено опетнен и изхвърлен или става нечестен и корумпиран. Да вземем за пример лозунгите за инвестиции и приватизация (ограбизация). Можете ли да дадете пример за разширяване на производството след приватизация на дадено предприятие или появата на външен инвеститор или пък разкриването на някакво голямо производство което да е в изгода на държавата и обществото.Не можете,но има безброй примери за предприятия доведени изкуствено до фалит,продадени на безценица и след това закрити, оборудването изнесено от страната или продадено и това създава безработица и унищожава българското производ- ство. В предприятията които са създадени в страната от външни инвеститори или купени от тях и не са закрити и дават работни места печалбите са много големи за инвеститора за сметка на много ниските заплати и преференции от държавата от които не печели нито държавата нито обществото.Много предприятия които работеха и бяха с много добри печалби и конкурентни на външния пазар и с много високотехнологично оборудване бяха приватизирани и след това закрити,оборудването продадено или изнесено,а управляващите взеха подкуп за това.Целта на това беше да изгубим пазарите си и в тях да се настанят чужди производства.Някои предприятия пък бяха продадени на безценица на управляващи,политици или финансови босове. Защо след приватизацията и поради политиката на толкова много правителства след 1989 г. след като произвеждахме толкова много и качествени зеленчуци и плодове и изнасяхме за много страни,бяха унищожени такава голяма част от тези производства и сега внасяме от други страни много по-некачествени от нашите продукти?Каква е системата на контрол върху храните у нас и защо някои продукти които са забранени за производство в чужбина са разрешени у нас и как се различава качеството на храните произвеждани у нас преди 80-100 години и сега?Опираме пак до алчност и корупция.А може би нямаме избор з
А може би нямаме избор защото ни смятат за хора второ качество? Винаги можем да кажем не и да намерим подходящия начин за корекция. Каква е политиката на стимулиране и развитие на собствените производства и защитата им от конкурентни външни производства? Как с отношение на алчност,кражби, корупция и атмосфера на безнаказаност към политиците, управляващите,мафиите и финансовия елит можем да просперираме и привлечем честни инвеститори. Дивата алчност си проличава и в техните разбирания за бизнес – целта на малкия бизнес е да стане голям на всяка цена иначе ще бъде погълнат от големия бизнес.Целта на бизнеса е да бъде честен към гражданите и честен относно качеството и начина на производство на техния продукт. Справедлив и лоялен към работниците си,да проявява уважение и достойнство в отношенията си с тях,а не да се стреми към бърза печалба като прави компромис с начина на производство,измама в качеството,измама в плащането на данъци и ощетяване на работниците си само за да се превърне колкото се може по-бързо в голям бизнес. За да се стимулира средния и дребен бизнес трябва също да се промени отношението на потребителя към тях и към българските стоки. Всички тези неща не могат да се кажат за абсолютно всички членове на различните партии,но определено важат за управлението на партиите и онези които се стремят към това. Алчността на нашите политици граничи с глупост.Разбира се истинска демокрация по света не съществува,но все пак има по-справедлива система за разпределение на ресурсите отколкото у нас. Политиците в по-напредналите демокра- ции за да могат да се задържат на власт и се облажат от властта създават достатъчно добър стандарт за живеене на обикновените хора и добри условия за развитие на средния и дребен бизнес,разбира се винаги има опастност от поглъщането им от по-големия бизнес,но все пак има по-реална конкуренция и закони за защита на дребния и среден бизнес. Цялостното поведение на държавата си личи дори в най-малките детайли например в администрацията или услугите и др. сектори е по-важен администратора или който извършва услугата ,а не гражданина или клиента.В чужбина като се натрупа опашка веднага разкриват нови гишета за бързото обслужване и удобство на клиента като отлагат за по-късно други дейности, в България има пълна незаинтере- сованост по отношение на това. Казвайки тези истини искам да обоснова необходимостта от по-голяма гъвкавост в управлението на държавата за да се ограничат тези явления и се прекратят в бъдеще – ако искаме да има България и бъдеще за нашите деца, за да няма демокрация само на думи,а всъщност малка група от хора да богатеят за сметка на обществото като изработват закони в тяхна полза или са недосегаеми от закона, ненаказуеми. А Българите като омагьосани,хипнотизирани избират едни или други политици,които по същия начин продължават да ограбват и привидно правят нещо за обществото за да го залъжат и манипулират.Или пък да излязат с редовния трик че икономиката е много инертна система и са необходими години за да се почувстват резултатите от действията сега. Не може да се разчита също и на състрадание от страна на богатите и политиците,тъй като ако то беше проявявано досега нямаше да се стигне до такава бедност и желание на младите хора да напускат страната. И така какво по-конкретно предлагам: 1.Да бъде създаден специален сайт на гражданите желаещи промени в икономиката и управлението на страната и социалната политика – в който да има система за он лайн глауване и подреждане на исканията чрез електронен вот. 2.Нов закон за изборите – изцяло мажоритарна система на избори и без участие на хора от сегашното ръководство на партиите или които са били вече в управлението на страната.Обявяване на ясна програма и начини за изпълнение и деклариране на пълна прозрачност на действията от кандидатите.Възможност за разговор на всеки гражданин с кандидатите. Възможност за отзоваване на член на правителството или цялото правителство при неизпълнение или частично неизпълнение на обявената програма по време на мандата.Отпадането на имунитета на народните представители и право на гражданите да ги отзовават,както и кметове,общински съветници и лица от съдебната система когато не изпълняват обявените програми или извършват неправомерни действия. Гарантиране на равнопоставен, безплатен, свободен достъп до обществените медии по време на предизборната кампания. 3.Закон даващ възможност за граждански контрол в действията на правителството,парламент, президентство, съдебна система,митници и данъчна система,НЗОК.Контрол по усвояване и използване на еврофондовете. 50% гражданска квота във всички министерства,в парламента и в местната власт,в държавните комисии, структури и учреждения,която да си променя състава всяка година или при необходимост на 6 месеца и се отчита ежемесечно пред обществото чрез медиите и да отговаря на въпроси и проблеми възникнали в обществото по най-бързия начин. Създаване на обществен съвет от експерти и задължителна гражданска квота в него, който да изработи програма за изпълнение на исканията на гражданите. Създаване на програмен кабинет. Сключване на договор между обществения съвет и програмния кабинет. 4.Прозрачност в действията по договаряне с чужди държави и Европейската общност и чужди инвеститори и при провеждането на конкурси. Допитване до гражданското общество преди сключването на важни за страната и скъпо струващи договори за продажба на предприятия,компании или държавна собственост.Граждански квоти на всички нива на управлението. Участие на гражданите в управлението чрез по-широко обсъждане на законопроектите. 5.Разсекретяване на всички сделки,договори по приватиза- цията и публичен отчет на всякакви разходвания на държав- ни пари от 1989г. насам и потърсване на отговорност от всички лица отговорни за злоупотреби или действали в ущърб на държавата и гражданите довели до закриване и ограбване на работещи предприятия - с граждански контрол 6.Закон за обявяване на нищожни на сделките и договорите действащи в
6.Закон за обявяване на нищожни на сделките и договорите действащи в ущърб на държавата и обществото – например липса на компенсации и неустойки при неинвестиране или недостатъчно инвестиране в приватизираните предприятия, разрешаване на закриването на ефективно работещи придприятия или важни за икономиката на страната и изнасяне на модерното им оборудване извън страната от чужди инвеститори,закупуване на компании,заводи, дружества на цени 30% и повече по ниски от реалната им стойност, необявяване на задължителни квоти от производството за нашата страна за важни за икономиката и потреблението на страната производства и др.Основание за този закон е също това,че тези сделки,договори са пазени в тайна от гражданите и те не са могли да изразят отношение- то си към това.Няма значение как трябва да се постигне това - чрез Върховния съд,парламента или чрез промяна на Конституцията.Нищожността да се проявява автоматично ако интересите на една от страните са явно нарушени или сделка е явно неизгодна съобразно реалната ситуация и не дава никаква защита и развитие в бъдещето. Анулиране на всички сключени в миналото неизгодни(очевидна загуба) за държавата и обществото сделки,концесии,обществени поръчки. Спиране на всички разпоредителни действия на правителството и на всички започнали процедури по приватизационни сделки, обществени поръчки и издаване на концесии и публичното им обявяване за да се отменят,коригират или одобрят от обществения експертен съвет който да се аргументира пред обществото. 7. Незабавно прекратяване на всички съдебни дела срещу потребители на ток – клиенти на ЕРП-тата, топлофикациите и ВиК, до установяване на легитимността на сметките. Намаляване на квотите за производство на скъпа електро- енергия. 100% от евтиния ток, произведен от АЕЦ “Козлодуй” да се ползва за задоволяване на нуждите на вътрешния пазар.Намаляване цените на тока,парното чрез граждански контрол и ревизия на начина на ценообразуване и реалните разходи и печалба на съответните фирми и дружества.Също така разтрогване на договорите с енергоразпределителните дружествата ако са в ущърб на държавата и гражданите и предоставяне управлението им под граждански контрол. Възвръщане на 51% държавен контрол на енергоразпределителните дружества и посте- пенното премахване на посредниците в енергетиката и поемането на тези функции от НЕК. Приоритет при финансиране на по-ефтини,по-ефективни и по-екологични производства на електроенергия . Индивидуални договори с Топлофикация и право на прекратяване на договора с едномесечно предизвестие от страна на клиентите и индивидуален уред за реално отчитане на изразходваната топлоенергия и ежемесечно отчитане. Премахване на дружествата за топлинно счетоводство.Разтрогване на всички концесии, касаещи доставката на вода. 50% гражданско участие в ДКЕВР. 8.Премахване на ДДС върху сметките на гражданите за ток,газ,парно, ВИК, лекарства, учебници и учебни помагала, както и на стоките от първа необходимост. 9.Присъствие на контролен механизъм в договорите с частни компании за регулиране на цените и печалбата им от държавните органи и гражданите за важни отрасли за обществото като енергетика,водоснабдяване,стационарни телефони,мобилни оператори,кабелни телевизии,интернет, всички видове горива,ж.п.,авто и авио транспорт, образование, здравеопазване,хранителни стоки. 10.Възвръщане на контрола от държавата върху жизнено-важни за страната производства – над 50 % от акциите и контрол на решенията за развитието и разпределението на производствата и печалбата им. 11.Изработване на регулаторен гъвкав механизъм за промяна на акцизи,мита и такси – за защита на развитието на селското стопанство – зърнопроизводство, растениевъдство, животновъдство;хранително-вкусова и текстилна промиш- леност,туризма и важни за страната приоритетни производ- ства и намаляване съответния внос отвън. Безлихвени заеми и субсидии за тези най важни производства в страната. 12.Закон за принуда на предприятията замърсяващи природната среда по какъвто и да е начин - да го отстранят или да бъдат закрити в разумни срокове и възможност за държавен и граждански контрол чрез експерти на всички предприятия и заводи. 13.Закон за публично обявяване в медиите на договорите за приватизация,концесии,обществени договори и каквито и да е сделки засягащи обществото и държавата. 14.Закон даващ възможност за контрол от обществото чрез съдебната система на имуществото на управляващите местна и централна власт и свързаните с тях институции, техните семейства и роднини по сигнал или съмнение.При доказване на неправомерно придобито имущество не съответстващо на доходите им,корупция или прикриване на мафия и сива икономика да се отнема цялото им имущество и да им бъде наложена забрана да бъдат в управлението на държавата на всички нива до края на живота им. 15.Съд и конфискуване на цялото имущество и забрана за участие във властта завинаги на всички управляващи сключили неизгодни сделки за страната и по този начин закрили и унищожили чрез приватизация и чрез изкуствен фалит предприятия в страната и чрез това създали безработни и загубили пазарите ни в чужбина,както и скъпо струващи машини и технологии. 16.Закон срещу съдии които подпомагат престъпността като не образуват дела или оправдават престъпления и неправомерни действия засягащи обществото при налични доказателства,както и по отношение на организираната престъпност – независимо от причините за това – облагодетелстване,служебно положение, изнудване, заплахи,подкупи.Такива съдии по закон никога повече не трябва да са в съдебната система, управлението на държавата или начело на обществени организации. Промяна на съдебната система – тя да е зависима от обществото чрез обществени представители в парламента и правителството да се избират съдии и съдебни заседатели за дела касаещи обществени интереси и неправомерни действия на държавните органи. 17.Закон срещу забавянето на делата в съда особено срещу онези с неправомерни действия засягащи държавата обществото или негови просл
17.Закон срещу забавянето на делата в съда особено срещу онези с неправомерни действия засягащи държавата обществото или негови прослойки. 18.Обществен контрол върху работата на разузнавателните служби,специалните служби и отдела за борба с организираната престъпност относно разкриването на мафии, сива икономика и връзките на организираната престъпност с парламент,правителство и местни управления както и с международни и български компании притежава- щи заводи или дялове от различни сектори на икономиката ни.Също относно връзки на държавната и местна власт с медии,чужди правителства,политици или престъпни организации зад граница и защитаващи чужди интереси в страната ни. 19.Премахване на монополите и рекета върху българския среден и дребен бизнес чрез създаване на закон за стимул на този вид бизнес в България и създаване на реални условия за развитие на конкурентна среда в страната. 20.Промяна на данъците върху регистрираното имущество и данък печалба за физическите и юридически лица като те станат прогресивно (стъпаловидно) нарастващи,а за предприятията и компаниите прогресивно нарастващ в зависимост от размера на оборотния капитал и печалбата. Освобождаване от данъци на социално слабите, майките с малки деца. 21.Закон за финансов стимул на науката за създаване на нови технологии и продукти – конкретни проекти - повишаващи производителността на труда в предприятията или подобряващи екологията на страната. 22.Стимулиране в страната на еко технологии за производство на електроенергия и регулиране цената на изкупуване при разрешителното за строителство и контрол на енергоразпределителните мрежи и създаване на реална конкуренция при производството на електроенергия в страната. 23.Държавата да поеме функциите на концесионните дружества. 24. Възможност за промяна на конституцията чрез референдум. 25.Гражданско представителство в борда на управлението на БНБ и комисията за финансов контрол и публично оповестяване на всички решения на БНБ касаещи обществото. Премахване правото на финансовите институции едностранно да определят и изменят условията по отпуснатите заеми. 26.В народното събрание 50% гражданска квота и 50% мажоритарно избрани народни представители. При гражданската квота да има ротационен принцип на замяна на представителите като се изпълнява предварително обявена програма с мерките за осъществяването й, с която са съгласни болшинството от социално слабите, работници и служители, дребен и среден бизнес и техните организа- ции. Срока на ротация да е 1 год. или ако целите не се осъществяват достатъчно ефективно - по-малък(6 месеца). 27.Правителството да се подчинява на строго определена програма одобрена от парламента и обществен съвет от експерти с ориентировъчни срокове и да се отчита ежемесечно за изпълнението на тази програма пред парламента и обществото.Програмата задължително да засяга най-важните приоритети за страната и исканията на протестиращите. 28.Сваляне имунитета на депутатите и възможност за смяната им по всяко време на мандата ако не изпълняват програмата за която са избрани в парламента или не действат в интерес на обществото,а само в личен или на определена малка група от хора. 29.Спиране субсидиите на партиите. 30.Намаляване издръжката на НС,Президентството, Правителството и местната власт с 20% 31Намаляване на държавната администрация. 32.Намаляване на депутатите от 240 на 200 33.Ръководството на държавните медии да се избира от обществен съвет избиран от гражданските представители в парламента. 34.Преструктуриране на бюджета на страната в по-социален. 35.Намаляване на високата безработица и осигуряване работа на младите хора за да се намали напускането на страната от тях. 36.Повишаването на социалното подпомагане на майките с деца, достатъчно за да се стимулира раждаемостта в страната (без децата родени от непълнолетни майки). Допълнително стимулиране на младите семейства с деца. 37.Разширяване възможността за прием на студенти и самите институти,като се разкрият и нови специалности свързани с необходимостта от специалисти от съответните области на икономиката,намаляване таксите за образование на студентите,подобряване тематиката и разчасовката така че нашето образование да се признае във все повече страни – съгласоване на програмите с водещите в това страни. Подобряване практическата насоченост на образованието на всички степени и стимулиране на собственото мислене. Осигуряване на договори за работа за завършващите студенти в България и стаж на съответните работни места.Приоритетна заетост на завършващите студенти. 38.Подобряване заетостта и инфраструктурата в малките селища и реформи в селското стопанство и туризма за да бъде по-привлекателна сфера за работа и стимулирането им от държавата. 39.Насърчаване на развитието на българските занаятии чрез данъчни облекчения. 40.Насърчаване на развитието и стимулиране на разпространението на българската народна музика и танци вместо на попфолка и чалгата. 41.Обществен контрол върху качеството на храните, етикетите им,лабораторен контрол и липса на вредни за организма компоненти,начина на производство, контрол на съдържанието,създаване и постоянно изследване на биологично чисти райони,транспорта и съхранението на продуктите и сроковете на годност. 42.Прилагане на политика на защита интересите на българите зад граница. 43. Създаване на българска държавна банка, която да обслужва преференциално малкия и среден български бизнес с цел създаване на нови работни места. 44. Премахване на данъка върху лихвите на депозитите. 45. Граждани на други държави да нямат право да изкупуват земя в Република България.