Майчинството в България ни връща 150 години назад

Брей, майчинството във Великобритания ги връща само 50 години назад, докато у нас - връщаме се, драга г-жо Ребека Ейшър, с век и половина назад!!! Радвайте се, че живеете в европейска страна и не може да си представите какво е да си майка в България. Няма да "мрънкам", имам се са силна във физическо и психическо отношение жена, но майчинството наистина бе изпитание за мен.

Радвайте се, че не живеете в България, където мъжете, дори и при най-голямо желание, не могат да осигурят прехрана на 3-членно, камо ли 4-членно семейство. А майките се налага да се лишават дори от храната си, за да може детето им да е нахранено и да има прилични дрехи и обувки.

Радвайте се, че мъжът ви е британец, а не българин с турски манталитет. Свикнал, като се прибере, да му е сервирано, чистичко, спокойно и вместо да помага в отглеждането на детето, на него трябва да му се обръща внимание като на "пашата" в семейството.

"Споделено майчинство" и "ангажирани бащи" - такова нещо е смешно да се изрече дори у нас. То е срамно за мъжа, глава на семейството - да помага вкъщи, значи да върши женската работа, това е абсурд. А като го попиташ защо "главата" на семейството не може да осигури дохода за месеца, то вече е друго нещо. Отговаря се: "Изкарай ги ти, щом можеш!"

Мъжете ни хем са горди, хем са пълни нули в осигуряването на финансова стабилност. Съветите на мнооого изстрадали жени твърдят: Внимавайте, не сривайте самочувствието на мъжа си, че може да му докарате стрес, болести и въобще съвсем да го сринете. Пазете мъжа, като ценност, обръщайте му внимание.

А стресът на жената, която трябва като истински икономист да "връзва бюджета", да съкращава разходите, за да се издържи месеца с наличните финанси, без да се взима заем. Жените сме по-издръжливи на стрес, това и психолозите го потвърждават.

Радвайте се, че можете да си наемете гледачка, дори да е за няколко часа седмично, или пък чистачка, да речем веднъж месечно. В България такъв лукс малко жени могат да си го позволят и затова сме все изнервени, все грозни и уморени. Лукс е да се ходи на фризьор, на аеробика или фитнес, лукс е да отидеш в мола. Какво говорите, не бях ходила 3 години на кино!

Купувах си дрехи от хранителните магазини, Бог да ги поживи, че пускат в продажба отвреме навреме и някои дреха! За уикенд без децата въобще не става дума - това е суперлукс. Българките сме от по-долно потекло, не сме като европейките - чистим, готвим, перем, някои дори и без перални, какво да говорим за модерните миялни.

И това с деца на ръце, сторъкият "Шива" пасти да яде, не може да се сравнява с истински яките българки. Не ходим на почивки, нито по заведения, не се фризираме, не се... нищо не правим за себе си. Жертваме се, без да сме искали и без да го мислим! Обществото го изисква от нас, без да го знае и без да мисли!

Радвайте се, че не ви дискриминират постоянно. На майка с бебе в магазин или където и да е другаде на обществено място в България, се гледа като на идиотка, повела детето си, за да пречи на другите. Защото то все пак реве, повръща, изпада в истерия за някоя играчка и тем подобни неприятни за гражданите неща!

Предполага се, че майките трябва да си стоят вкъщи или най-много в градинката пред блока. А те тръгнали да пазаруват, да се возят в трамвай или на ресторант!!! Брей че нахални!!!

Радвайте се, че като отидете на лекар все пак някой го преглежда, диагностицира и лекува. Тук и елементарната "спешна помощ" е ужасно трудно нещо! Стоиш с часове пред лекарски кабинет и трябва да се бориш за живота на детето си, преценявайки този лекар прав ли е, или трябва да потърся друг, дето по си разбира от работата. А по съвета на специалист от "Пирогов", трябва да се потърси трети, четвърти или пети лекар, ако се налага.

Радвайте се, че майчинството е продължило само 1 кратка година. Тук продължава 3 години, докато детето евентуално тръгне на детска градина, или ако се класира, за да тръгне на детска градина. Много майки губят работата си! Работодателят ги притиска да се завърнат  преди изтичането на 2.6-месечния период на майчинство, но пък без място в детската градина или ясла това е невъзможно!

Тогава майчинството се превръща в омагьосан кръг, от който няма излизане. Да се върнеш на работа - но гледачките взимат колкото заплатата ти, да останеш вкъщи - със сигурност ще гладувате. Детето расте и разходите растат с него, българката и да иска, не може да остане дълго вкъщи, защото прехраната лежи и на нейните плещи, тъй като "главата" на семейството не се справя с тази "свръхзадача" в България.

Ако майката си остане вкъщи, ще й се натяква, че не изкарва парите, затова и тя няма да решава как ще се харчат, че няма да пуши, например, че няма да ходи по ресторанти например. Има и такива мъже, не се преструвайте, че не съществуват! Пък дори и да не натякват, бащите се чувстват като "господари", а ние като "мижитурки" - храненици, а не равностойни партньори, които гледат децата им и се трудят повече от тях.

Майките всъщност работят 24 часа в денонощието, можеш ли да спреш да бъдеш майка, в кой момент от деня или нощта не си! Но жените са длъжни да бъдат майки, така повелява природата, психиката им и всички обществени правила, а мъжете трябва да бъдат бащи и да изкарват прехраната и това се случва в Европа, но не и в България.

Дискриминацията към жената е в самата същност на българина. Така е било и така ще бъде от векове насам. Яки сме българките, гордост е за нас да сме "български майки" в тази и във всички останали постоянни кризи в България.

Да носим мъжете си на гръб, да изхранваме семействата си, да гледаме децата си, да се грижим за всичко като майки. Виж желани и любими май никога няма да бъдем, пък и кой ли го иска от нас! След като се ожениш животът ти за света свърша, май си приличаме с арабите в това отношение. Няма кариера, няма уважение, няма любов, работи, работи, работи, а, забравих - и пази мъжа си като зеницата на окото си, той е крехък!

Искам да съм на твое място, Ребека, моля те - поне само за едно-единствено майчинство!

#51 Надя Танеф 20.04.2011 в 23:33:38

Аууу, щото в чужбина да гледаш деца е път послан с цветя и рози! Нема нужда от толкоз евтин популизъм. Знаете ли, че на много места такова животно като държавна детска градина не съществува? Има само частни. Ще контрирате, че имат по-добри доходи. Ммм да, но съотношението доход-такса за детска градина е доста по-висок. Пример- 3 000 Е заплата, такса 800 Е. При две деца? А три? В САЩ в по-голяма част от щатите няма и платено майчинство. Страната ВИ е на едно от челните места в ЕС по добри условия за получаване на майчинство и неговия срок. Две години + 45 дни преди термин, през първата 90% от нетния доход, през втората МРЗ. Е? Лични драми и нежелание да бъде родител, но станал такъв по принуда и заради това, щото трябва има и в Тамбукту. Но пак да кажа- аман от кисели млади жени с манталитет на лелки.

#53 Melany 21.04.2011 в 01:30:09

Пена се събудила сутринта, издоила кравата, извела я на паша, събудила децата, нахранила ги, наточила косата, отишла на полето, косила, жънала, насякла дърва, приготвила обяд, нахранила децата, прибрала кравата, след това косила до вечерта, върнала се, приготвила вечеря, нахранила децата, изкъпала ги, почистила, седнала и изяла един комат хляб и легнала да спи с чувство за изпълнен дълг... обаче изведнъж скочила ужасена: - Божке, Вуте ненаебан!

#55 sis 21.04.2011 в 06:22:52

Защо, драги ми Смехурковци, не видите истината? Не е ли права Авторката на 90% от това, което пише? Да, такива са ни мъжете, а това, че е "спала" като е избирала, то и да не спи, пак такъв ще избере, защото ИЗБОР всъщност НЯМА! Да, европейците по друг начин гледат на жените и на семейството изобщо. Имам наблюдения в няколко европейски страни, вкл. и Великобритания с нейните Джон-овци! Така е , драги. Истината боли. Още от комунистическо време в един БГ виц определението за БГ жената беше, че има на главата си мъж със сто лева заплата. Нищо не се е променило от тогава, защото българсите мъже имат ориенталски манталитет. Векове трябва да отминат, за да се промени нещо. Колкото до протестите, какво друго могат да направят тези майки?! Съгласна съм с г-н Бойко Стефанов. Повечето протести са режисирани според мен - срещу цените на бензините и т.н Така се измства основният проблем, че доходите, когато ги има, са унизително ниски. Ако заплатите са 3000 лева, какво значение има, ако бензинът има реална цена?! Просто за съжаление тези протести са като куршуми с изместен център на тежестта - не улучват там, където трябва.

#56 Оня Дето Го Трият 21.04.2011 в 08:25:39

Аз незнам една жена по-истинска жена ли се чувства ако постоянно тръби, че всички мъже в БГ са мухльовци и никой не я заслужава? Жокер към дамската половина: И за мъж със 100, и за мъж с 10000 лева заплата, такава жена изглжда единствено ЖАЛКА!

#61 sis 21.04.2011 в 10:39:19

Не, не изкарвам 3000лв. Доста по-скромен доход имам, но се грижа сама за семйството си, понеже мъжът ми почина в болница под лекарски грижи с диагноза и закл. в смъртен акт .... ОБЕЗВОДНЯВАНЕ. Повече няма да коментирам. Съжалявам, че се намесих

#63 sis 21.04.2011 в 10:59:24

До strawsPulledAtRandom: Всеки има право на мнение, в това се заключава демократизмът. Някой беше казал: "Не съм съгласен с мнението ти, но съм готов да умра за правото ти да го отстояваш". Мисля, беше Демокрит. Та, ако сте по-умерен в приказките си, това ще ви се отрази на рейтинга, пък даже и да е в собствените Ви очи. Чела съм Ваши коментари по други теми и са ми харесвали. Това, което срещнах днес у Вас, ме изуми.

#66 sis 21.04.2011 в 11:47:40

SAPIENTI – SAT!

#68 fALLEN 21.04.2011 в 12:44:39

бе всичко приемам - и плюенето по мъжете, и плюенето по системата, и непрестанното хленчене, мрънкане, истерясване. ама тва за "европейците" вече ми е прекалено .... смешно. тия изказвания, колко е велика европата, па ние кви сме ориенталци, ни връщат не 150, а поне 500 години назад... заеби. ебаси смеха.

#69 fALLEN 21.04.2011 в 13:06:47

"Да, такива са ни мъжете, а това, че е "спала" като е избирала, то и да не спи, пак такъв ще избере, защото ИЗБОР всъщност НЯМА! Да, европейците по друг начин гледат на жените и на семейството изобщо." mi кат са ни такива мъжете, за кво рИвьеш, не моа да разбера? все едно да почна да рева срещу земното притегляне или срещу цикъла на жените? баси, не усещате ли че в тоя бяс да се плюне, почвате да говорите глупости?

#78 Паладин 21.04.2011 в 17:10:25

MIR , ще ме прощаваш , но Надя е абсолютно права . Ащо се отнася до заплатите на Запад , то трябва мъжа да получава много над средната за страната , за да може да си позволи да издържа жена и две деца . Знаеш ли , че таксата за детската градина само за едно дете , представлява около 20% - 25% от заплатата ? При това не говоря за мижавите заплати , каквито впрочем получава немалка част от населението ! Тук обаче май разговора рискува да се пренесе върху социалните проблеми на така наречените "демократични" общества (кавичките не са случайни ) , така че спирам .

#80 Паладин 21.04.2011 в 17:37:53

Теа , сигурно няма да ми повярваш , но всъщност България е една истински демократична държава , в сравнение със САЩ , Великобритания , Франция и Германия . Мога много надълго и нашироко да разправям защо , но това едва ли е необходимо в случая . Когато заминах да живея на запад и аз си мислех , че там има свободи , демокрация , бла , бла , бла . Няма такова нещо , повярвай ми . Пряк наблюдател и участник съм .

#81 fALLEN 21.04.2011 в 17:38:27

тея, недей, че отново се цепиш като овцата, за която те беха обявили - ако европеецът има по 3 деца, що и там има отрицателен прираст? баси вземете завършете поне счетоводство бе, висшето малко или много най-вече учи на начин на мислене, друг е въпросът, че унсс примерно е за олигофрени. средно нормално така и така е малко вероятно да си свършила нормално, за добро дори не си и помислям. сигурно дипломатга ти е кръгло 6, а?

#84 fALLEN 21.04.2011 в 21:40:10

навремето... доказал... спри с чекиите и излез на балкона, бастуне. дрее ми кво некой подобен на тебе чекиджия ми бил "доказал".

#85 fALLEN 21.04.2011 в 21:43:11

тея - но забележи - жегнах те по комплекса и ти вместо да обърнеш внимание на това, реално какво съм ти писал, пак се осра. а за съвсем друго идеше реч - няма как европеецът да има по 3 деца и в европа да има отрицателен прираст, освен ако нема гоноцид, атомни бомби, чуми и пр. са ртазбра ли що ти казваха, че си тъпа, или "разбирам" е непонятно занятие за тебе?

#91 Паладин 22.04.2011 в 19:03:48

Ясно . Разбрах .

Новините

Най-четените