Полицията в Западен Лондон разследва смъртта на човек, за когото се смята, че може да е паднал от кацащ самолет. Никой не е видял мъжа във въздуха над тихата улица през септемврийската сутрин, някои от живеещите наоколо само са чули глухо тупване.
На този етап разследващите не са напълно сигурни при какви обстоятелства човекът е изгубил живота си, но първоначалната информация в медиите е една и съща - той се е укривал в колесника на пътнически самолет, летящ към близкото летище Хийтроу.
"Вероятно вече е бил мъртъв. Бедният човечец трябва да е бил много отчаян", коментира възрастен човек от квартала.
Инцидентът звучи необичайно, но не е първият - не само в световен мащаб, но даже и за конкретния район. През 2001 г. тялото на 21-годишния пакистанец Мохамед Аяз беше открито на паркинг в близост, след като падна от отделението за колесника на авиолайнер. Четири години по-рано друг човек падна на територия на фабрика в района.
Други достигат до летището. На 24 август бяха открити тлените останки на мъж в шахтата на колесника на "Бойнг 747", прелетял 6000 км от Кейптаун, Южна Африка. Телата на двама тийнейджъри бяха открити в самолет на ганайските авиолинии след полет от Акра през 2002 г.
Доктор Стивън Веръню от Американската въздухоплавателна администрация е идентифицирал 96 случая в 85 полета от последните 65 години, в които хора от цял свят са се опитвали да пътуват нелегално в колесниците на самолети. Над три четвърти от тези опити са приключили фатално.
Не е трудно да се предположи защо. Шахтите на колесника нямат нито отопление, нито системи за компенсиране на налягането и липсата на достатъчен кислород - и трите са жизнено важни при височинен полет.
На 5500 метра хипоксията отслабва тялото, предизвиква треперене и влошаване на зрението. На 6700 метра човек трудно се поддържа в съзнание заради ниското ниво на кислород в кръвта. Над 10 000 метра дробовете не могат да работят нормално без външно налягане. Междувременно температурата пада до -63 градуса, което води до бърза и смъртоносна хипотермия.
Тези, които не бъдат смачкани от колесника при излитането, е много вероятно да са в безсъзнание когато дойде време за кацане. Така те не могат да реагират на отварянето на шахтите и падат от стотици метри височина. "Има много голяма степен на незнание. Ако знаеха в какво се забъркват, никой не би го правил", коментира експерт.
Въпреки това, има и оцелели, но става въпрос основно за къси полети и много късмет. Преди две години 20-годишен румънец прелетя без билет разстоянието от Виена до Хийтроу, като, за негов късмет, машината не се издигна високо поради лошо време.
Има два по-забележителни случая от началото на века - таитянец, оцелял след хиляди километри във въздуха до Лос Анджелис, както и кубинец, стигнал до Канада. И двамата са били спасени след тежка хипотремия.
Логичният въпрос е защо хората се решават на подобно рисковано пътешествие. По-малката част от тях го правят заради адреналина. Повечето нелегални пасажери са от развиващи се страни, които само така могат да стигнат до Европа или Северна Америка. Този метод на бягство от закона или търсене на по-добра работа се смята за най-отчаян.
Въпреки това трудно човек може да си представи да попадне в ситуация, която да изисква от него да рискува в такава огромна степен собствения си живот. Авиационните власти в Обединеното кралство са категорични, че хората в бедните държави не осъзнават рисковете и смятат шахтата на колесника за не по-опасна от багажника на автомобил.
Макар да се твърди, че нелегалните пасажери застрашават само собствения си живот, самата възможност човек да се вмъкне вътре в авиолайнера показва, че на много летища мерките за сигурност се нуждаят най-малкото от затягане.
Що се отнася до мъжа, паднал в Западен Лондон, "Скотланд Ярд" не могат да го идентифицират, но анголската валута в джобовете му дава идея за произхода му. На мястото, където е било открито тялото на отчаяния беглец, хората от квартала са оставили цветя. На всеки няколко минути над главите им прелитат самолети...