Според статистиката рецесията е повлияла на бебетата, казината, лоялността към търговските марки и дори на даренията в църквите.
Влияние на рецесията
В църквите: Според изследване на LA Times след икономическия срив много църкви в Калифорния буквално са пуснали кепенците. Рецесията остави милиони хора без работа, обезцени имотите, пресуши пенсионните сметки. Логично е тя да се усети и в подносите за дарения в църквите в цялата страна.
Много конгрегации са отчели рязък спад на даренията и са съкратили част от персонала и работното време на свещениците. Една църква във Върмонт дори е обявила търг за един от прозорците си със стъклопис на Tiffany, който е на повече от 100 години, за да не затвори приют за бездомни. Според специалистите сравнително малък, но безпрецедентен брой църкви са обявили банкрут и са затворили врати.
„Годината беше тежка за църквите - заяви Саймън Мей, изпълнителен директор на Националната асоциация на църковната администрация - дружество с идеална цел със седалище в Тексас, което изгуби 10% от членовете си заради съкращения в църквите. - Подразделението ни във Финикс беше на път да затвори врати заради съкращенията на църковни служители."
В домовете: Най-грозните последици на кризата включват увеличаване на случаите на домашно насилие и зачестили прояви на така наречения синдром на разтърсеното бебе.
Според анализа на 512 случая на травма на главата в детските отделения на 4 болници (в Питсбърг, Пенсилвания, Синсинати, Охайо, Кълъбмъс, Охайо и Сиатъл, Вашингтон), случаите на тежко насилие над деца са зачестили. От 1 декември 2007 г. болниците приемат средно 9,3 деца, жертви на домашно насилие на месец - цифра, която е много по-висока в сравнение с данните от 2006 г. (а процентът на тези случаи между 2004 и 2006 г. е бил постоянен).
В лоялността на клиентите: Когато става дума за лоялност към марките по време на криза, излиза, че не сме чак толкова лоялни, ако се вярва на проучване на comScore.
Сайтът изследва промяната в отношението към различни категории потребителски стоки, в това число медицинската козметика, лекарствените продукти без рецепта, облеклата, хранителните стоки, домашните потреби и домакинската техника. В условията на продължаващата икономическа криза процентът на потребителите, които купуват предпочитаните от тях марки, рязко е намалял в изследваните категории. През март 2010 г. по-малко от 50 процента от анкетираните са заявили, че купуват марката, с която са свикнали, независимо от цената.
На масите за блекджек: Според проучване на USA Today рецесията е ударила тежко и казината в САЩ. Американската хазартна асоциация обяви спад от 5,5% в приходите на казината за изминалата година. През 2008 г. тази индустрия е отчела приходи от 32,5 милиарда долара. Само в рамките на 12 месеца финансовият удар е в размер на 1,8 милиарда. Спад в приходите е отчетен в 8 от 12-те щата, в които хазартът е законен.
„Няма как да го кажа завоалирано - обяви изпълнителният директор на Търговската асоциация Франк Фаренкопф. - Миналата година беше тежка. Хората нямат пари за нашите продукти."
Харесва ми думата „продукти" в този контекст. Сякаш става дума за чук или чифт панталони, които можеш да си купиш от магазина. Ако трябваше да използвам по-популярен и не толкова маркетингов език, бих обобщил горното заключение по следния начин: „Хората имат по-малко пари, които да профукат за хазарт."