Спор за естакада и нов път в жк "Лозенец"

Жители на кв. "Лозенец" и проектанти се събраха на обществено обсъждане на проекта за новото кръстовище на две нива между бул. "Никола Вапцаров" и бул. "Стоян Михайловски". Продължилата половин час среща започна с лични въпроси и стигна до препирня с призиви за спокойствие.

Това е една от основните транспортни връзки, която свързва северната и южната част на столицата (с бул. "Пейо Яворов" и бул. "Симеоновско шосе").

"Трафикът там е кошмарен", призна главният архитект на София Петър Диков, който дойде, за да увери местните, че това е най-доброто възможно решение.

Новото издигнато трасе не се понрави на две жени от присъстващите, които ще се окажат най-близките му съседи. Гледката ни ще бъде скрита и как ще се прибираме до домовете си, попитаха те.

"За решаването на градските комуникации се искат жертви, но това трасе е оправдано", отвърна им Диков, визирайки ползата за целия квартал.

Проектантите гарантираха, че разстоянието до първите жилищни сгради ще е минимум 25 метра, като самата естакада ще бъде отместена. За комфорта на местните трасето ще е снабдено със специални шумозащитни стени.

На бъдещата естакада се разчита да отпуши трафика в жк "Лозенец" - по бул. "Никола Вапцаров", бул "Пейо Яворов", както и бул. "Джеймс Баучер".

Още по-големи възражения предизвика и продължението на ул. "Сребърна" през т.нар. Ловен парк. Трасето ще минава по терена, тоест ще се наложи да бъдат изсечени дървета - по думите на проектантите, около 168. Поне толкова са преброени до момента чрез спътникови снимки.

Изпълнителите на проекта ще бъдат задължени за всяко изсечено дърво да бъдат засадени по три нови, увери Диков. "От 20 години всеки ден минавам през тази гора и мисля, че има повече от 168 дървета", усъмни се столичанка. На обсъждането бе и началник отдел "Устройство на територията" арх. Живомир Ранков.

Възможно е едното платно от бул. "Никола Вапцаров" да се превърне във велоалея, стана ясно още от думите на Диков. По-младите хора от квартала отдавна искат велоалея. Пита се и защо старата жп линия да се превърне в трасе за каране на велосипеди.

Кметът на района Любомир Дреков призова гражданите да подадат възраженията и предложенията си по писмен път в администрацията на общината. Ново обсъждане е предвидено през октомври.

Новините

Най-четените