Пътнически самолет Boeing-737-500 на 23 години, собственост на авиокомпания "Татарстан" се разби при кацане на летището в град Казан.
Всичките 44 пасажери и шестимата членове на екипажа загинаха при аварията, като сред тях са синът на президента на Татарстан Ирек Маниханов и шефът на специалните служби в републиката.
Машината била в ръцете на двама опитни пилоти, като след два неуспешни опита за кацане крилото й се ударило в земята и тя се запалила, преди да рухне в района на летището. Работи се по две версии за катастрофата - грешка на екипажа и технически проблем.
Летящ ковчег с дълга история
Пътническият самолет с бордови номер VQBBN е извършил първия си полет на 18 юни 1990 г. Преди "Татарстан" да го купи през 2008 г., той е летял за пет различни авиокомпании - френската Euralair (1990-1992 г.), Air France (1992- 1995 г.), угандийският национален превозвач Uganda Airlines, малката бразилска Rio Sul, международната Ansett Worldwide Aviation Services (AWAS), румънската Blue Air и българската Bulgaria Air.
Това не е първа сериозна авария за VQBBN. На 17 декември 2001 г. машината, тогава собственост на Rio Sul, чупи стойка на колесника при кацане на летището в Бело Оризонте и се влачи близо 2 километра по пистата. Спасителите обаче успяват да изведат невредими 102-ма пътници и шестима души от екипажа.
Преди година, на 26 ноември 2012 г. Boeing-ът, вече собственост на "Татарстан" каца аварийно в Казан, защото 20 минути след излитането се включват аварийни датчици на борда. Първоначално беше съобщено за разхерметизация на пътническия салон, а по-късно стана ясно, че е възникнал проблем със системата за подаване на въздух.
От началото на експлоатацията на Boeing 737 през 1967 г. има регистрирани над 170 инцидента с този модел. Последната голяма трагедия е от 20 април 2012 г. Тогава в Пакистан Boeing 737 се разби при кацане на летището в Исламабад и загинаха 127 души.
На територията на Руската федерация има още две аварии с машини от семейството на 737. На 14 септември в Перм се разби авиолайнер на "Аерофлот-Норд" и загинаха всичките 88 души на борда. На 1 октомври същата година отказаха задкрилките на самолет по линията Барселона-Калининград, но за щастие не пострада никой.