Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

ВАС потвърди нелоялни практики на БТК

ВАС потвърди нелоялни практики на БТК

Върховният административен съд (ВАС) потвърди решение на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за няколко нелоялни търговски практика на "Българска телекомуникационна компания" АД при сключване на договори от разстояние и задължи компанията да ги преустанови. Това съобщи Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Една от некоректните практики е, че търговецът предлага на клиента по телефона да сключат нов договор за услуги, но после му изпраща две писма с различни дати на проведения разговор. Това затруднява потребителя да прецени срока, в който може да се откаже от услугата без последствия за себе си.

КЗП напомня, че датата на сключване на договора съвпада с датата на разговора, а развалянето му без неустойки може да стане за седем работни дни след получаването на писмото и до 14 дни от датата на разговора. При две начални дати на договора обаче, срокът за отказ също изтича на две различни дати.

Освен това, изпращането на две писма за писмено потвърждаване оставя впечатление у потребителя, че са сключени два отделни договора за една и съща услуга от две различни дати, пояснява КЗП.

ВАС е потвърдил, че е нелоялна практика, ако телекомът умишлено не се съгласява с отказа на абоната да сключи договор от разстояние. Същото се отнася и за сключването на договори с хора от третата възраст, защото се експлоатира тяхната уязвимост.

За възрастните хора договорът от разстояние е непозната практика и те очакват, че ще дадат окончателното си решение едва когато такъв да им се предостави в писмен вид и той бъде подписан двустранно, напомня КЗП.

БТК трябва да прекрати и практиката да не доставя писмения договор на потребителя, а само да лепи стикер - на вратата на апартамента, на пощенската кутия или другаде, че лицето има пратка за получаване. Така доставянето на договора може да се забави, а клиентът да изпусне срока за отказ. 

Друго нарушение на телекома е да предлага услуга с едни параметри, а в писмения договор да описва други.

С промени, приети в началото на годината в Закона за защита на потребителите, беше прието, че мобилните оператори не могат да подновяват договори от разстояние, само с телефонно обаждане.

С промени в закона вече е регламентирано, че при сключването на договор от разстояние сделката ще е факт, едва когато има посдпис - т.е. писмено съгласие. Освен това ще можем да прекратим споразумението с едномесечно предизвестие, без неустойка.

Ако доставчик на услуга ни попречи да се откажем от сключен такъв договор, санкцията е от 1000 до 3000 лева.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените