"Марица" замръзна заради 3 милиона лева

Строителството на автомагистрала "Марица" е спряно заради финансови неуредици между строителните фирми. Въпреки че държавата се е разплатила, работниците не са получили и стотинка за последната година, съобщи www.plovdivutre. bg. По случая тече проверка в Агенция "Пътища".

Преди 2 години сдружение "Марица Хайуей" печели търга за строителството на магистралата. Фирмите от консорциума гарантират, че имат техника, за да изпълнят поръчката в срок. Вместо да подсигурят машините обаче те наемат други 34 фирми, които да свършат работата. Сега държавата плаща на сдружението, но парите потъват. Към момента дългът е стигнал близо 3 милиона лева.

Договорите се сключват с дъщерна фирма, която работниците определят като "бушон". Не може една фирма да прави договори за милиони с активи за 2 лева. Аз, ако заведа дела, какво да взема от тая фирма - тя няма нищо на нейно име, казва Дели Леманов - управител на строителна фирма, пред bTV.

Държавните институции обещават до седмица подизпълнителите да получат част от парите си. От пътната агенция обаче посочват, че нямат юридическата възможност да санкционират нарушителя.

Досега строежа се изпълнява по договор. Забавените пари са вече взаимоотношения между трети лица, коментира Лазаринка Стоичкова - член на управителния съвет на АПИ.

Лот 2 на магистрала АМ "Марица" се строи основно с европейски средства. Година преди планираното откриване, работата по отсечката Димитровград- Харманли е спряно.

#2 mima 31.10.2012 в 11:37:49

Не бяха ли турци, тези които спечелиха поръчката за магистралата?

#3 Дебел 31.10.2012 в 11:59:58

Така ще бъде,докато има "обществени поръчки",изпълнители и подизпълнители....

#6 MacAllister 01.11.2012 в 00:58:50

Мисля, че неведнаж говорих за това - не случайно се строи яко, цялата работата е на принципа два заека с един куршум - хем пропаганда и строене главно на обекти пред очите на всички, хем се краде както никога преди никой не е успявал. Хората, които вършат работата, обаче най-често не само, че не получават заслуженото, а биват "възнаградени" с дългове и съдии изпълнители. Масово се сключват договори за изхарчване на "Европейските" пари с фирми, които не могат и да искат да изпълнят поръчката сами или със заявените подизпълнители (обикновено това са различни видове бушони - истинските подизпълнители са "бунаците", които в опита си да оцелеят в кризата биват завлечени да работят влагайки техни пари, докато дойде финансирането). "Строим България", ама яко!

Новините

Най-четените