Реклама на марката за дрехи Jack Wills беше забранена във Великобритания, заради съдържанието на кадри, определени като "неподходящи" за подрастващите. Забраната обхваща и каталога на компанията, изпращан през февруари в някои пощенски кутии в страната.
Според британския регулаторен орган, отговорен за рекламните стандарти (Advertising Standards Authority) видеото, както и снимките от каталога, са прекомерно сексуализирани.
Регулаторът се опасява, че каталогът може да попадне в ръцете на непълнолетни тийнейджъри, които да бъдат повлияни от демонстрирания "лайфстайл".
Добре заснетото и дори сантиментално видео показва млади хора по бельо, които се забавляват (в леглото и извън него).
Снимките в каталога трудно могат да бъдат определени като скандални, въпреки че на една от тях се виждат мъж и жена, които са само по бельо в леглото. Жената е по сутиен, като презрамката е паднала от рамото й.
Рекламата, която е определена като "сексуална и провокативна", е част от пролетния каталог на марката.
Текстовото послание под кадрите гласи "Каквото и да изберете, уверете се, че oнова, което е отдолу, си струва".
Под текста пише още "Среднощна пакост" (Midnight mischief), което според ASA можело да бъде тълкувано като сексуален намек, а не единствено като демонстрация на забавен и неангажиращ флирт.
Jack Wills категорично заявиха, че според тях рекламата на съдържа никаква показна сексуалност и по никакъв начин каталогът не може да попадне в ръцете на малолетни.
Компанията обяснява, че марката таргетира 18-24 годишни студенти в университета, а не непълнолетни и че каталогът е бил разпространяван в непрозрачен плик, а на уебсайта има предупреждение, че е разрешен достъпът само на пълнолетни.
И все пак, регулаторът твърди, че изображенията са "достатъчно сексуализирани" и определя кампанията като "безотговорна" към подрастващите.
А вие как сматяте? Вижте видеото