Запалените киномани по света очакват "Супербоул" - финалният мач за сезона на Националната футболна лига на САЩ (NFL) - не заради американския футбол, нито заради забавните реклами. Важна за тях е друга традиция, утвърдила се през годините - трейлърите на нови, големи филми и предстоящи сезони на популярни сериали.
Тазгодишният "Супербоул" в това отношение обаче се оказа разочарование. Нямаше нищичко от Star Wars Episode IX (oчаквано), нито игралната версия на Aladdin с Уил Смит или третия сезон на хитoвия сериал Stranger Things.
Единственият пълен трейлър беше този на филма "Fast and Furious presents: Hobbs and Shaw", който обаче е онлайн от три дни и всеки, който е имал интерес, вероятно вече го е гледал. Останалото бяха кратки реклами от 30 секунди до 1 минута, нито един от които не може да накара зрителя да си каже "уау".
Toy Story 4
Приятната изненада идва от Pixar и поредното продължение на може би най-успешната им анимационна поредица. Рекламата на новия "Играта на играчките" също не показва много - добре познатият Buzz Lightyear се оказва вързан за стената на стрелбище като награда за най-добрите стрелци, а някои от другите играчки там решават да се закачат с погрешния космически рейнджър.
Малко универсален за всяка възраст хумор, колкото да разберем, че ще има четвърти филм от поредицата "Toy Story". Разбрахме, но не и нещо повече за филма.
Avengers: Endgame
Още по-мистериозна е ситуацията около продължението на "Отмъстителите: Война без край". Режисьорите - братята Русо - не желаят да издават почти нищо за филма, който разказва за света след фаталното за половината живот във Вселената щракване с пръсти на злия титан Танос.
Подобно на първия трейлър, тук също не става ясно какво точно ни очаква, освен че светът е в траур, а Отмъстителите нямат намерение да оставят нещата така. Виждаме само и че Тони Старк не е напълно сам, което не е голяма изненада. Повече - през април, ако дотогава не видим втори цял трейлър.
Тhe Handmaid's Tale
"Събуди се, Америка!". Политически послания се изливат от кратката реклама на третия сезон на сериала за дистопичното бъдеще, в което жени са принудени да раждат децата на богатите. Краткият "Супербоул" клип започва като позитивна реклама, платена от правителството, преди пламъците да покажат реалността. Клипът беше последван и от по-пълен трейлър, който вероятно ще разпали любопитството на феновете на сериала.
Fast and Furious presents: Hobbs and Shaw
Франчайзът "Бързи и яростни" започна като история за нелегални състезания с тунинговани автомобили, за да стигне до този страничен филм в уж същия свят, в който героите на Скалата и Джейсън Стейтъм ще се борят със свръхчовека с непробиваема кожа, игран от Идрис Елба. Какво точно се случи?!? Как стигнахме дотук? Без значение е, защото зрителите изглежда не са се отчаяли напълно от всичко свързано с "Бързи и яростни", ако съдим по приходите на последния филм. Вероятно ще гледат и "Хобс и Шоу".
Hanna
Amazon все повече клонят към системата "да направим сериал по нещо, което вече е било филм". Освен "Jack Ryan" и планирания сериал по "Властелинът на пръстените", те предлагат на зрителите да дадат втори шанс и на историята на Хана - дете със способностите на опитен убиец, което трябва да разкрие произхода си и да се измъкне от хората, която я преследват. Първият епизод на сериала беше пуснат в Amazon Video веднага след "Супербоул".
Us
Us е хорър филм от сценариста и режисьор Джордан Пийл, който стои зад номинирания за "Оскар" Get Out. След успеха на предното му произведение вероятно не трябва да се учудваме, че следващият му проект се радва на такава рекламна кампания.
Клипът по време на "Супербоул" обаче не показва нещо, което да не може да се види в първия трейлър отпреди няколко седмици - тъмнокожо семейство отива на ваканция, където се сблъсква със свои идентични, но някак ненормални и очевидно опасни копия. Дали Us ще е поредният от новата вълна качествени хоръри ще разберем през март.
Captain Marvel
Disney сериозно са се охарчили за този "Супербоул" с оглед на това колко скъпо е рекламното време по време на мача. Те пуснаха клип и за "Captain Marvel" - историята на пилота Каръл Данвърс, която придобива невиждани до момента сили и трябва да спаси родната си планета от извънземна заплаха. Експлозии, ефекти и няколко кадъра от бойните сцени трябва да убедят зрителите, че има смисъл да видят първия филм на Marvel, посветен изцяло на жена-супергерой.
Wonder Park
Анимационен филм, в който момиче се озовава в измисления от самата нея увеселителен парк и трябва да помогне на обитателите му срещу заплахата от "шимпазомбита".
Ако сте на 8, ентусиазмът ви сигурно е ударил небесата. В противен случай имате просто още една идея на какво да заведете детето/братчето/племенника на кино през март.
The Twilight Zone
И като стана дума за Джордан Пийл, по време на "Супербоул" беше излъчена реклама и на сериите "The Twilight Zone" (Зоната на здрача), които ще накарат зрителите да се усъмнят в собствената си реалност.
Our Planet
"Супербоул" мина без наистина големите, запомнящи се трейлъри, но вместо това има реклама на научнопопулярна поредица? Точно така. При това на Netflix, които протягат ръце и към този клон на телевизията. Краткият клип не показва много, освен красиви кадри на различни животни. Доброто в случая е, че в проекта е замесен известният британски естественик сър Дейвид Атънбъро.