Аферата "Уайнстийн" се пренася на голям екран

Най-големият скандал в Холивуд за последните десетилетия ще се пренесе и на големия екран, защото киноиндустрията може да изкара пари от всичко - дори от собствените си проблеми. Продуцентските компании Annapurna и Plan B са си партнирали, за да се сдобият с правата за филмиране на историята около разкриването на скандала с Харви Уайнстийн.

Филмът ще разказва за репортерите от New York Times Джоди Кантор и Меган Туохи, които заедно с редактора си Ребека Корбет направиха публично достояние мрачните случаи със сексуални посегателства от страна на холивудския продуцент.

Идеята е новата продукция да прилича на носителя на "Оскар" за най-добър филм Spotlight. Той разказа истинската история на екип на The Boston Globe, разследващ случаи на педофилия в католическата църква. Комбинацията от силен актьорски състав (Майкъл Кийтън, Рейчъл Макадамс и Марк Ръфало само за пример) и добре адаптиран сценарий донесе масово признание за филма от страна на критиците. Както се очакваше, скандалната тематика се хареса и на Академията, която му връчи най-голямото си отличие през 2016-а.

Spotlight обаче разглеждаше отдавна преминал скандал (2001-2003), а филмът за журналистите, разследващи Уайнстийн, ще се концентрира върху скорошни събития. Първоначалната концепция е филмът да не се фокусира върху самия продуцент и скандала около него.

Акцентът ще е върху медийния екип, съставен изцяло от жени, които успяват въпреки заплахите да разкрият и развият една важна история, променила лицето на цяла индустрия.

Когато "перото" бута империи

Статията за обиненията срещу Уайнстийн се появи за пръв път на 5 октомври. В нея Кантор и Туохи събраха твърдения на жени от киноиндустрията за това как те са били сексуално насилвани и тормозени от едно от главните лица в The Weinstein Company (TWC). Обвиненията не бяха скорошни - някои от тях са отпреди десетилетия.

Според статията са били плащани и големи суми, за да бъдат прикрити такива случаи. Журналистките представиха и разкази от първо лице от актриси, които са имали неприятни изживявания с продуцента. Самият Харви Уайнстийн отрича обвиненията и до днес.

Той беше уволнен от Борда на директорите на TWC, но това не спаси компанията, която е поела към банкрут. В момента Уайнстийн, някога един от най-могъщите хора в Холивуд, е разследван от полицаи в Ню Йорк, Лос Анджелис и дори Великобритания.

Статията обаче унищожи не само неговата кариера, но и предизвика лавина от подобни обвинения срещу десетки мъже в киноиндустрията - продуценти, режисьори, актьори, комици и пр.

Вълната заля не само Холивуд, но и други индустрии, в които също се появиха обвинения към мъже на силни позиции, опитали се да се възползват сексуално от жени чрез властта си. Така се зароди движението #MeToo, последвано от #Time'sUp - отговорът на жертвите към насилниците им и всеки, който планира нещо подобно.

За разследването си Кантор и Туохи бяха наградени с "Пулицър" през 2018-а.

Джоди Кантор (вляво) и Меган Туохи. Снимка: Getty

От ръцете на продуцентите, изваяли "Оскар"-ови продукции...

Все още няма информация кои актриси ще получат главните роли, нито кой ще седне на режисьорския стол на бъдещия филм за двете журналистки.

И двете продуцентски компании обаче имат опит с подобни сериозни продукции. Plan B е собственост на Брад Пит (да, същият Брад Пит). Компанията е работила по филми като "12 години робство" и Moonlight, които са носители на "Оскар" за най-добър филм. Друг общ проект на Plan B с Annapurna е задаващият се биографичен филм за бившия американски вицепрезидент Дик Чейни, в който главната роля се играе от Крисчън Бейл.

Самите Annapurna стоят зад други заглавия със социална тематика като Detroit и Zero Dark Thirty, който проследи историята по откриването и залавянето на Осама бин Ладен.

Филмът за Канто и Туохи може да даде началото на много сходни заглавия на журналистическа тематика. Сделката за придобиване на правата по разследването на New York Times е осъществена благодарение на компанията Anonymous Content. Наскоро те подписаха договор с вестника за филмиране на разследвания на негови журналисти на голям и малък екран.

Anonymous Content също имат голям опит в екранизациите на журналистически разследвания - това е една от компаниите, които продуцират Spotlight. Така че поне на ниво организация, бъдещият филм за най-горещия скандал на Холивуд изглеждат много добри.

Новините

Най-четените