В Швейцария от магазините беше изтеглен сладкиш на име "Mohrenkopf", което в буквален превод означава "главата на мавъра". Това съобщава "Евронюз", като допълва, че причината са обвинения в расизъм.
Дребните сладки представляват бисквитена подложка и крем, покрити с тъмен шоколад, а заради цвета си десертът в Швейцария е кръстен по този начин. Заради спорното наименование някои от най-големите вериги побързаха да изтеглят партидите с "Mohrenkopf" от рафтовете си.
Призиви сладкишите да бъдат премахнати от магазинната мрежа или спешно прекръстени се появиха в социалните мрежи още на 8 юни. Два дена по-късно Migros - едни от най-големите супермаркети в страната - официално обявява, че вече няма да продава десерта.
По думите на говорител на веригата магазини клиентите намират за все по-обезпокоително името на сладките, особено в светлината на убийството на тъмнокожия Джордж Флойд, което стана в края на май в Минеаполис, САЩ.
От Migros са категорични, че има бойкот на "Mohrenkopf" заради нееднозначното им име и че все повече млади клиенти се отказват от подобни стоки, за да не допринасят допълнително за междурасовото напрежение.
Фирмата производител обаче отказва да промени названието на десерта си с аргумента, че това е традиционно название, наложило се през годините.
В САЩ и Европа все повече брандове са подложени на натиск да се включат в движението "Black Lives Matter" и да изразят ясна позиция срещу расизма. Така например редица козметични марки са остро критикувани, че не използват достатъчно чернокожи модели в рекламите си.
Протестите срещу расовата дискриминация доведоха и до премахването на "Отнесени от вихъра" от платформата на HBO Max и до временното спиране на епизод на "Фолти тауърс" от британска стрийминг услуга.