Със сигурност начинът, по който италианката Киара Ферани печели милионите си, е мечта за много от днешните тийнейджъри и 20-годишни.
Киара прекарва времето си в социалните мрежи, в луксозни хотели и заведения, облечена е в най-скъпите дизайнерски дрехи, канена е на най-известните събития и финансира разточителния си начин на живот отчасти чрез снимки в Instagram.
Само една за една нейна публикация в профила ѝ към банковата ѝ сметка тръгва сумата от 52 000 евро.
За да стигне дотук обаче 35-годишната италианка минава по път, който си пробива сама от самото начало.
Благодарение на увлечението си по модата, профила на Барби и усета за бизнес тя се превръща в един от най-влиятелните инфлуенсъри в световен мащаб.
Днес Киара има повече от 26 милиона последователи в Instagram, над 50 корици за списания, авторска книга и собствена марка за обувки и аксесоари. Как започва всичко ли? С поемането на дръзки експерименти.
Ферани е родена през 1987 г. в Минало. Баща ѝ е зъболекар, а майка ѝ пише трилъри. Учи "Право" в университета "Бокони", с което тривиалните факти от биографията ѝ се изчерпват.
През 2009 г. Киара се превръща от едно обикновено италианско момиче в популярен блогър, чиито статии за красота се търсят като топъл хляб.
Тя дава съвети за съчетаване на цветове и подбиране на аксесоари, които издигат блога ѝ The Blonde Salad до нивото на сигурен капитал, който я отказва от правото само три изпита преди да вземе диплома.
С времето става още по-хубаво. Около година след стартирането на блога ѝ, Киара получава покана за Седмицата на модата в Милано. Тя е първият блогър, който присъства на подобен род събития.
Месец след това Силвио Берлускони ѝ звъни, за да ѝ предложи работа като телевизионна водеща на модно шоу в неговата частна телевизия. Киара отговаря с не.
"Не исках да се занимавам с телевизия. В Италия екранът дава бърза слава, но за кратко. Рано или късно потенциалната ви публика се изморява и спира да гледа предаването ви. А и моята мечта не беше телевизията", разказва инфлуенсърът пред Financial Times.
Киара успява и сама да открие своята аудитория. Първоначално споделяйки фотографии от модни ревюта за своите приятели във Facebook, а след това изграждайки мрежа от личните си препоръки за дрехи и аксесоари в Instagram.
За месеци към акаунта ѝ се насочват десеткихиляди хора, а сред тях са и някои едри риби от света на италианската мода.
Маркетинг отделът на Ferragamo се свързва с Ферани с предложение да работят заедно, защото я виждат като "международна италианка", която може да предлага стоките им на разнообразие от потребители.
Сабина Бели, главен изпълнителен директор на марката за бижута Pomellato, също избира Киара за представително лице на колекциите си, като казва, че "визията и стремежът на Ферани да бъде сред най-мощните модни двигатели в социалните мрежи са възхитителен подвиг".
В даден момент обаче на инфлуенсърката ѝ доскучава да е само от наблюдаващата среда на модната индустрия и решава да се гмурне по-дълбоко в дизайнерския бизнес със своя марка от луксозни обувки.
Моделите са провокативни и интересни - точно каквито самата Киара би носила. Като емблема на нейната марка тя поставя най-разпознаваемата част от визията си - сините си очи.
През 2013 г., само 3 години след като е стъпила на модния пазар, компанията ѝ генерира печалби от 67 милиона евро годишно и Forbes не остават безразлични към тези цифри.
Списанието я поставя в списъка си с изгряващи млади предприемачи "30 под 30", а паралелно с тях Harvard Business School включват Киара като пример за облагодетелстването от създаване на разпознаваема марка в социалните мрежи.
Превръщайки името си в империя, Киара Ферани е наясно, че освен от модния ѝ вкус, последователите ще се интересуват и от личния ѝ живот. Изглежда, че това никак не притеснява красивата италианка, която сподели предложението за брак на рапъра Федец и емоционалните моменти около отглеждането на двете ѝ деца Леоне и Витория.
Със съпруга ѝ имат собствен хаштаг #Ferragnes, който сам по себе си се превърна в разпознаваема марка онлайн след сватбата им през 2018 г.
Ферани настоява, че не следва конкретна стратегия за социалните мрежи и публикува инстинктивно.
"Ако почувствам, че искам да направя нещо, го правя. Това е силата на този свят, където автентичността печели", казва тя и се ласкае, че е значима част от световната медийна история на инфлуенсърите в периода, когато са най-силни.