Италианският моден гуру Роберто Кавали се съвзе от кризата с пазарна експанзия, включително и нови магазини в Китай. Модната му къща, известна с животинските щампи и афинитета към естествената кожа, отчете ръст на печалбите от 4% и приходи от 185 милиона евро за 2012 година.
Флорентинецът бе принуден да намали оборотите в родна Италия заради кризата. Негови колеги - производители на луксозни стоки, като Прада и Салваторе Ферагамо, успяха да избегнаха най-лошите варианти на икономически спад благодарение на богатите туристи от Азия и Русия.
Както редица дизайнери от Ботуша, Кавали се принуди да увеличи износа, за да компенсира затихналия италиански пазар. През миналата година той е открил 38 магазина в цял свят, с което общият брой на търговските му представителства стигна 168.
През миналата година италианската модна индустрия бележи свиване с 4.4% в сравнение с 2011 година, показват браншови анализи. Кавали обаче отчита ръст от 23.4% на продажбите в собствените му магазини. Тъй като там се предлагат само продукти с марката „Кавали", това селектира клиентелата до най-верните и запалени фенове.
Положителна е тенденцията и при продажбите на дребно, където дизайнерът от Флоренция има ръст от 6.8%.
Модната къща се справя повече от добре, което обяснява честите слухове за евентуалната й продажба. За момента кланът не иска да се разделя с империята си, оглавявана от 72-годишния Роберто, трето поколение в тази индустрия.