Съпругата на Марк би трябвало да роди чак в края на октомври, но през изминалите два месеца той се разкарва насам-натам с лъскавата си нова бебешка количка.
Официалната версия е, че така разхожда малката си кръщелница, но навсякъде, където отива, главите се завъртат, за да огледат количката.
Бебешката количка, наречена Origami, изглежда наистина луксозна и не прилича на нищо, което сме виждали досега. Само с натискането на един бутон, тя е способна да се разгъне сама. Количката зарежда смартфона на Марк, отмерва разстоянието и скоростта на LCD екран, а вечерно време го насочва благодарение на вградените в нея фарове.
Макгрегър e знаел от самото начало, че трябва да има тази количка, чиято цена е $900. За това допринася и фактът, че сред тези, които я използват, са звездни майки като Натали Портман. Още щом я е видял онлайн, той се е "влюбил" в нея и е един от първите хора извън САЩ, които я притежават.
"Вдига ми се самочувствието, когато хората зяпат след мен," признава 31-годишният канадец
В ерата на разточителното отглеждане на деца, Origami е начин на изразяване: модата на луксозните, стилни и скъпи бебешки принадлежности и аксесоари навлиза в нова фаза.
Количката Origami е само един от поредицата нови продукти, които вдигат летвата. Те променят по нов начин не само пазара за стоки за бебета, но и самия начин на отглеждане на бебета за модерните родители, чиято демографска реалност значително се е променила в сравнение с миналото поколение.
Да вземем например новото детско столче за кола "Foonf", произвеждано от Clek Inc. Неговата цена е $450 и то е най-скъпото на пазара заради своята сигурност и технология, които редуцират до минимум рисковете от травми при потенциална автомобилна катастрофа.
Системата за интернет мониторинг Summer Infant Peek Plus на цена $350, която също е новост на пазара, излъчва видеопоток на живо през личен защитен уебсайт, така че родителите могат да наблюдават бебето си чрез смартфон където и да се намират - дори и да са на някоя бизнес среща, например.
Ала нуждаят ли се родителите от по-умни колички и постоянно видеонаблюдение?
Дори собствениците на луксозни бебешки бутици си признават, че някои неща са прекалени. "Разбира се, ние печелим за сметка на тяхната виновна съвест," коментира Карън Джъд, собственичка на магазина "Moms To Be ... and More" ("За бъдещи мами... и още"). "Цялата индустрия го прави".
Хората, които стават родители за първи път, като цяло са по-възрастни в сравнение с минали поколения и вероятността да живеят в домакинства с два източника на доходи и да имат по-малко деца е по-голяма. Те разполагат с повече пари, които могат да похарчат за едно дете, а освен това вярват, че няма да живеят толкова добре, колкото са живели родителите им, затова са решени "да дадат всяко предимство на децата си, на което са способни", разкрива пазарният анализатор Даръл Брикър.
За демографската група, чийто определящи марки са Apple и Starbucks, стилът също има значение, коментира Мишел Сексмит, вицепрезидент на Environics Analytics. "Тези родители имат склонност да бъдат привличани от неща, които са естетически привлекателни," допълва тя. "Тази тенденция се разширява до всички покупки".
Преди да си купят нещо, този тип родители го проучват щателно онлайн и знаят точно какво искат, когато отидат в някой бебешки магазин, разкрива Джъд.
Обратен поглед към тези родители хвърля и ориентираната към знаменитости култура, вманиачена по отрочетата на богатите и известните - вторичен продукт от факта, че все повече жени в САЩ навлизат в детеродна възраст. Техният брой е най-голям от бейбибумърите насам, коментира Бони Фулър, главен редактор на HollywoodLife.com.
Клюкарските списания посвещават страниците си на звездите и техните деца, рекламирайки определени продукти, които те използват, което от своя страна задвижва продажбите
В резултат на това луксозните бебешки продукти са се превърнали в символ на "достъпната гъзария", насочена към клиентелата на марковите бебешки бутици, които отварят вратите си за първи път през миналото десетилетие.
Ала същевременно тези продукти се купуват и от родители от средната класа, което пък принуждава масовите пазарни доставчици да предлагат още повече по-скъпи стоки. Продажбите при това остават стабилни, въпреки неблагоприятната икономика, разкрива пазарният консултант от Чикаго Нийл Стърн.
Всяка детска категория продукти наскоро е преминала през пълно преобразяване. Много детски колички, вдъхновени от модела Bugaboo, който струва повече от $1000 (и който повежда прехода към по-луксозните продукти през миналото десетилетие) сега струват над 700 долара и са адаптирани да побират две деца, без да жертват стила си или лесната си употреба.
Бебешките чашки пък идват с вградени сламки, така че малчуганите да не изпускат нито капка от соковете си. Столчето за хранене Fresco на Bloom прилича на изискан щъркел в някой фънки бар. То може да се накланя, да се върти и струва $600.
Чантите за памперси и други принадлежности за из път едно време струваха не повече от $30; сега обаче има дизайнерски чанти на цена $180 от Petunia Pickle Bottom. Mally Designs предлагат лигавници от естествена кожа срещу 40 долара, ала само срещу още $60, те могат да бъдат персонализирани. "Ще останете изненадани от това колко много хора използват тази опция," споделя съоснователката на Mally Никол Гарца.
Детските стаи вече не са розови или сини оазиси на плюшените играчки, а елегантни продължения на дома с приглушени цветове, кожени канапета за $1500 и матраци от органичен памук за $400. "Родителите искат нещо, с което да се чувстват комфортно, гледайки го в собствения си дом," коментира Ин Лю, собственик на магазините Fab Baby Gear в Канада. "Не е нужно домът ни да се превръща в Дисниленд заради детето".
Дали родителите наистина получават по-добри продукти, или просто биват манипулирани? И двете
Наравно с всяко столче на Foonf има и продукт като чайника за $50 на Baby Brezza, който загрява водата на точно 36.7 градуса по Целзий за максимален комфорт на бебето. Или пък mamaRoo - роботизирана седалка от 4moms, производителите на Origami. Това не е люлка или креватче, а по-скоро устройство, симулиращо люлеещите движения на родителя - неговата цена е $270, в сравнение с по-достъпните люлки на Fisher Price, които струват само $60.
Въпреки цената си, mamaRoo е много популярна, ала собствениците на луксозни бебешки бутици нерядко отказват да я продават. "Това е поредният бебешки уред, от който нямате нужда," признава Кристина Льоуорн, съсобственик на елитния бутик за майки Crocodile Baby.
Добре де, то това се отнася за всички луксозни стоки. Що да е по-добре някаква кифла да си приказва по телефон примерно за 8 млн. Евро ( http://www.chip.de/ii/360729794_485f046286.jpg ) , пък бебето и да не се вози в малко по-скъпа количка? Щото щяло като се вози в скъпа количка да стане "педераст" ли ( по Борачо) Я стига, пука му на бебчо в каква количка се носи по улицата... И то да беше някаква невиждана скъпотия , пък то 900 долара... хехе - това е само 2-3 пъти по-скъпо от нормалната цена на количките
Има си известно изтрещяване у родителите по повод децата им и хитрите търговци се възползват от това. Ако богати хора си позволяват всякакви изгъзици за децата, то в това няма нищо стряскащо, по-притеснителното е, че и бедни залитат по "лукса" щом става дума за "бебчо".
В каквото и да го поставите "бебчо" все си гледа тъпо отвътре
Това ли било.. Излязло от космически кораб подвижно пластмасово кафене :Д