"Не се качвай на кон на име Крачещ охлюв, нито кръщавай кораба си Титаник II" - разумен съвет от песента "Little Blue" на Beautiful South. Един мъж обаче изглежда твърдо решен да не се вслушва в подобни суеверия в смелия си опит да пренапише историята.
Очевидно милиардерът Клайв Палмър не се двоуми да предизвиква боговете, или всъщност който и да било друг. Когато разполагаш с достатъчно пари, всяка поостаряла и почти забравена идея звучи достатъчно добре, дори тя да се състои в изграждането на перфектно копие на злочестия лайнер "Титаник", оказал се смъртоносен капан за повече от 1500 души през далечната 1912 година.
Ала защо да спираме дотук, когато можем да си позволим да пресъздадем и точния маршрут на първото и единствено пътуване на кораба, заедно с тематичен маскарад?
Дали обаче някоя дама би се осмелила да обикаля из новия круизен кораб, облечена като Кейт Уинслет? А съвременният Лео ди Каприо ще може ли да спи спокойно, знаейки, че някъде там в тъмнината на нощта го очаква леден айсберг? Всеки опитен моряк с достатъчно морска сол по кожата си ще ви каже, че това е просто ненужно предизвикване на съдбата.
Ала дори този ход да изглежда безвкусен и отвратителен за всеки здравомислещ човек, оказва се, че Палмър има доста поддържници за своята идея - в крайна сметка хората изкарват пари от трагедията на другите хора откакто свят светува.
Холивуд е най-забележителното доказателство за това: режисьорът Джеймс Камерън започна да жъне пари от момента, в който двамата влюбени, играни от Уинслет и Ди Каприо, запотиха прозорците на онази кола, паркирана в трюма на "Титаник" от едноименната филмова продукция.
Що се отнася до замисъла да бъде кръстен корабът на вече потънал такъв, суеверията идват и си отиват, но рибарите от предаването "Смъртоносен улов" на Discovery и до днес отказват да качват куфари на своите лодки, а много моряци смятат за лош късмет да променяш името на някой плавателен съд.
Кръстилият малката си моторница "Титаник II" Марк Уилкинсън преди около 2 години научи това на собствен гръб, след като (случайно или не) тя потъна скоропостижно дори и без поява на айсберг на хоризонта.
Ала самата идея за друг "Титаник", който да прекоси Атлантическия океан звучи зловещо
Палмър побърза да се похвали, че вече има пасажери, готови да платят до 1 милион долара за билет, за да се качат на новия "Титаник". Единствената разлика с оригиналния лайнер е, че неговата реплика все пак ще разполага с достатъчно спасителни лодки, както и с някои по-съвременни екстри като климатици и интернет на борда. А и милиардерът не си позволява лудостта да нарече своя кораб "непотопяем".
Както самият Палмър казва, "всичко може да потъне, стига да пробиеш достатъчно голяма дупка в него". Но пък от друга страна, "една от ползите от глобалното затопляне е, че вече няма толкова много айсберги в северния Атлантик," допълва той.
Засега идеята за новия-стар презокеански лайнер получава смесени отзиви онлайн, както и прилична доза подигравки. Както някои потребители отбелязват съвсем намясто: нима бизнесът с круизни кораби не пострада достатъчно през последните години?
А в сайта на CNN (под статия със заглавие "Човек зад борда?") един читател дори изказа предположението, че Палмър надали ще успее да набере добър екипаж за своето начинание, тъй като повечето кандидати просто ще се разбягат при споменаването на името "Титаник".