От 5-и януари е налично новото Facebook творение - комбинация от онлайн и офлайн живота. Социалната мрежа поощрява потребителите да пренесат виртуалните си идентичности офлайн, лансирайки нова услуга, даваща им възможност да създават персонализирани визитки картички на базата на снимки и публикации от техните профили.
Новата услуга, наречена Facebook Cards, е позиционирана като „нов модел на социално бизнес сътрудничество", която „свързва пропастта между живота он- и офлайн". Иновативната услуга е разработена съвместно с британците от moo.com.
Moo.com, който е базиран в Източен Лондон, предлага на първите 200 000 потребители 50 безплатни визитни картички с цел по-бързо промотиране на услугата. Стандартната цена за 50 картички ще бъде 10 британски лири.
"Социалният гигант" вярва, че точно сега е времето да пусне в действие услугата, защото потребителите ще бъдат способни да създадат свои креативни визитки, благодарение на лансирането на новия Facebook Timeline.
Facebook Timeline, който е наречен от Марк Зукърбърг "историята на твоя живот" е заместител на "стената". "Timeline помага на хората да разкажат техните истории във Facebook и поставя на видно място аспектите от техния живот, които означават най-много за тях", каза Джилиан Стефански, говорителка на Facebook. "Интегрирането на moo.com прави възможно хората да имат същата комуникация в офлайн среда."
Moo.com е основан през 2006 от предприемача Ричард Морос. Той сподели, че всяка визитка картичка може да представя различна снимка от едната страна и любим цитат от другата.
Целта, каза Морос, е да позволи на Facebook потребителите да притежават уникален запас от визитки, подходящи за съответните събития - били те бизнес или лични.
"Ясно е, че потребителските навици при размяна на бизнес или лична информация се развиват непрекъснато", каза още той. "Границите между онлайн и офлайн сътрудничеството не са просто мъгляви, но и постепенно изчезващи." Появата на Facebook визитките ще създаде мост между двата вида комуникация и ще успее да внесе яснота в техните отношения.