Може да ви изглежда странно, но световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън не е пилотът с най-големи доходи в надпреварата. Поне що се отнася до парите, които пилотите получават като заплата от отбора, за който карат.
До края на миналата година №1 по приходи беше Фернандо Алонсо, благодарение на огромната му заплата във Ferrari, а сега и в McLaren. През 2016 обаче ще има нов №1 - Себастиан Фетел, пилотът, който смени Алонсо в Маранело.
Естествено, всички тези данни за заплатите на пилотите са неофициални, така че позволяват на медиите да поспекулират относно приходите на големите звезди във Формула 1.
Според изданието Business Formula Себастиан Фетел се състезава за 31 милиона долара на сезон плюс бонусите, които ще получи от Скудерията за победа и евентуално титла, като се предполага, че те могат да достигнат 50% от тази сума.
При Фернандо Алонсо положението е по-различно - крайната сума по договора на испанеца е 40 милиона долара, като тук влизат всички бонуси и премии от McLaren, които с оглед на представянето на тима миналата година едва ли ще кой знае колко повече и през 2016.
И едва след това идва Люис Хамилтън с 31 милиона долара на година в Mercedes, като в тази сума не влизат бонусите и премиите, които тимът му изплаща за победи и спечелване на титлата. Според източници от Mercedes обаче тези поощрения при световните шампиони са по-скромни в сравнение с другите тимове.
Четвъртата позиция е за Кими Райконен, който през новия сезон ще се надбягва за 28 милиона долара, което означава, че разликата в заплатите на финландеца и новата звезда на тима Фетел не е толкова голяма, колкото се смяташе в края на 2014, когато Себ пристигна в Маранело.
Топ 6 допълват другите двама пилоти, които изкарват над 10 милиона долара на сезон - Нико Розберг се бори за титлата с Mercedes срещу 15,5 милиона долара на година, а Дженсън Бътън кара за McLaren срещу 13 милиона долара на сезон.
Следват Фелипе Маса (Williams) и Нико Хюлкенберг (Force India) с по 5 милиона долара на година, а новакът Haas F1 е осигурил 4,5 милиона долара плюс бонуси и премии на първия си пилот Ромен Грожан, което след финансовите проблеми в Lotus през миналата година сигурно бързо е изкушило французина.
Топ 10 затваря австралийската звезда на Red Bull Дениъл Рикардо с 4 милиона долара на година, но бившите световни шампиони са известни с това, че плащат по-ниски заплати на пилотите си, но им дават по-високи премии за успех.
11-ата позиция е за другия пилот на Williams Валтери Ботас с 2,5 милиона долара, следват Естебан Гутиерес (Haas F1) с 2 милиона и Серхио Перес (Force India), също с 2 милиона долара.
Завръщането на Кевин Магнусен като титуляр във Формула 1 е оценен от Renault на 1,5 милиона долара на сезон, но не трябва да пропускаме и факта, че датчанинът доведе със себе си и спонсор, който дава 7 милиона долара, така че част от заплатата му се формира и от тези пари. Дебютантът на тима Джолиън Палмър пък ще кара за 900 000 долара през 2016 година. С 50 000 долара по-малко ще получи другият пилот на Red Bull Даниил Квят.
По-нататък спадът на парите продължава, въпреки че става въпрос за силни пилоти. Двете млади звезди на Toro Rosso се оказват доста евтини - Карлос Сайнц и Макс Верстапен се състезават за по 650 000 долара на година.
И накрая колоната затварят пилотите на Sauber Фелипе Наср и Маркус Ериксон с по 450 000 долара, които на практика са процент от парите, които те са осигурили на тима. Все още няма данни за Manor, тъй като тимът засега е потвърдил само един пилот - Паскал Верлен и това стана вчера.