Новият доставчик на гуми във Формула 1 Pirelli е на мнение, че феновете ще могат да се насладят на интересни и вълнуващи състезания още от началото на сезон 2011. Причината - новите гуми, към които пилотите и отборите не са се адаптирали и по-краткият живот на самите сликове на пистата. Италианците обявиха това след първите анализи на информацията, събрана от тимовете на последните тестове преди началото на сезона на пистата „Каталуня" край Барселона.
Пилотите редовно се оплакваха в хода на изпитанията от бързата деградация на повърхностния слой на сухите гуми на Pirelli, но по-високите температури, при които караха тимовете в Барселона промениха картинката. Заради по-топлото време гумите се представиха по-добре и пилотите обясниха, че могат да правят повече обиколки с един комплект гуми - поне 15 със сходно темпо, след което започва сериозната деградация на сликовете и загубата на време може да достигне 1-2 секунди на обиколка. Но тези от пилотите, които карат по-плавно и умеят да пазят гумите може да стигнат и до стинтове от по 20 обиколки, при това с меките смеси на Pirelli.
А всичко това ще даде възможност на тимовете да пробват различни стратегии за първото състезание в Австралия и може да увеличи претендентите за място в челото на колоната.
„Получихме доказателство, че когато температурите са по-високи, по-подходящи за гумите, можем да достигнем до резултатите, които бяхме планирали по време на по-ранните ни тестове - обясни моторспорт директорът на Pirelli Пол Хъмбъри. - А за нас това беше изключително важно.
„В Испания видяхме, че някои тимове направиха много интересни симулации на цели състезания, но не забравяйте, че по време на тестовете всички играят тактически - искат да заблудят противника, някои изказвания и коментари имат точно такава цел, обясненията им просто имат за цел да ви объркат и да не разберете точно това, което се е случило на пистата.
„Според нас, в състезанията ще има от две до четири спирания в бокса, зависи от стратегията, която е избрал всеки отбор."
Хъмбъри допълни, че заради ограничените тестове по време на зимната пауза, екипът му все още не е напълно наясно какво поведение да очаква от гумите в състезателните уикенди в Австралия и Малайзия. Но Пол е на мнение, че основната цел ще бъде изпълнена - феновете ще могат да гледат интересни състезания.
„Що се отнася до нас, ние сме изпълнили това, което се искаше - да осигурим гуми, с които пилотите ще спират повече пъти в бокса - допълни Хъмбъри. - Целехме се в две спирания в бокса за нови гуми във всяко едно състезание, но е по-вероятно да се правят и три спирания. По-късно ще знаем по-точно какво ще се случва.
„Когато има повече неясноти стават по-интересни състезания, а в такива условия печелят тези, които са успели да създадат по-добра стратегия и след това да я изпълнят. Помните ли колко много победи взе Михаел Шумахер, когато Рос Браун го ръководеше от бокса и взимаше правилните решения, които понякога изглеждаха твърде рисковани.
„Ако успеем да получим нещо подобно, то за феновете ще е интересно. А и за самите отбори ще е оспорвано - някои ще са с две спирания в бокса, други - с четири, така че последните няколко обиколки отново ще са напрегнати. И не само те."