Убийството в Русе и кръстопътят на революционерите

Политическо ли е убийството в Русе? Според мен не е, въпреки приятния гъдел у прогресивната общественост да беше. Така или иначе обществеността, водена от своите вечно будни медии, се раздели на две: едни казват „политическо убийство е", други казват „не е, най-обикновен хайдутлук е".

Особено ревностни са революционерите - хайде, да не споменавам имена, че са невероятно докачливи. Някои от тях казаха: „Ето! Ако бяхме ратифицирали Истанбулската конвенция, нямаше да се стигне дотук!". Други направо призоваха на бунт и въоръжено въстание против мракобесието.

Тези хора са много вредни.

Вредни са, защото когато наистина се появи повод за протестиране, заради тях нормалните граждани не излизат на протест.

Ето например последните скандали около настилките в София - организира се протест, но се оказа, че той отново е яхнат от извънпарламентарните политически лилипути и професионалните революционери, годни единствено да се търкалят по жълтите павета и да думкат по тарабите на строежите. Като видяха това, софиянци не излязоха.

Любопитен е образът на професионалния революционер в модерното консуматорско, презадоволено и свръхосигурено общество. Днешните революционери са изнежени, не са като бунтарите от края на 19 век, те отдавна вече не се борят, не се излагат на риск, не жертват живота си.

Те хленчат и се оплакват и когато се уморят да хленчат, прибират се у дома, където мама ги очаква с топла супа.

За тях още в края на 1990-те години Паскал Брюкнер написа: „Жалбата е деградирала версия на бунта... Да се оплакваш е нерешителен начин да живееш... да оплакваш живота си, да го охулваш остава най-добрият начин да не правиш нищо, за да го промениш".

Съвременният революционер иска да бъде различен, неформален, но това искат всички.

Всички са еднакви в желанието си да бъдат различни. Никой съвременен революционер, когато се бори срещу бедността, не отива в Африка, никой, който се бори за правата на жените, не отива в Афганистан, и никой, който милее за свободата на словото, не отива да протестира в Северна Корея. Всички са тук, във Фейсбук, и оттам гърми бунтовният им глас.

По повод убийството в Русе някакъв сайт беше препечатал гневен вопъл на фейсбук инфлуенсър, не помня вече кой. Смисълът на вопъла беше горе-долу този, че ако лежиш по корем и лижеш подметките на Бойко Борисов, значи си лакей и затова още не са те убили. Не знам.

Ако въпросният „инфлуенсър", въпросният „лидер на обществено мнение" все още не е убит за това свое изказване, то дали пък не попада в дефиницията, която сам дава на оцелелите?

И пак в този ред на мисли. Ако убийството беше политическо, ако така затваряха устата на неудобните, то фейсбук „революционерите" отдавна да бяха разпнати на кръст за смелостта, остротата и бунтовността на словото си.

Когато обаче нищо такова не им се случва, остава да е вярно само едно от следните две твърдения:

1. Или мнението им не означава абсолютно нищо за никого, гласът им не се чува, общественото им влияние е нулево, те не представляват заплаха за тирана и затова той не им обръща внимание, не ги е арестувал, не ги е откарал с камионетки по концентрационните лагери и не им е поръчал убийства, замаскирани като изнасилвания и грабежи по време на джогинг, или

2. Теорията, че свободата на словото е задушена и не може всеки да говори каквото си иска и каквото му дойде на ума и езика, е силно преувеличена.

Нека „революционерите" бъдат така нежни и добри да си изберат едно от двете и да се примирят с него - или сте никой, или никой никого не преследва заради публичната му дейност. Ако не го направят, ако продължат да замърсяват ефира с истеричните си крясъци, то тогава свободата на словото наистина ще пострада, защото дори и да се появи смислен глас по важна тема сред цялата тая вакханалия от отчаяни писъци, то никой няма да му обърне внимание.

А трагедии като тази в Русе ще продължат да бъдат превръщани в циркове, още преди да сме разбрали за какво всъщност става въпрос.

Но, чакайте! Дали пък истинската конспирация не е именно тази с участието на „революционерите" и „будната съвест" на обществото? Дали Бойко Борисов не плаща на фейсбук бунтовниците да го плюят, за да даде повод на много по-префинени от тях манипулатори да го защитят? Помислете, помислете...

Всичко е извънземни, илюминати и кемтрейлс. Освен това мисля, че Картаген трябва да бъде разрушен.

#1 deaf 10.10.2018 в 11:24:29

Сула пак се опитва да мъти водата. Христо Иванов е мекере на комунистите. Доказателство за това е ФАКТЪТ,че беше министър на правосъдието в правителството на Борисов.

#9 Dox 10.10.2018 в 23:36:18

Някой влизал ли е в блога на тоя? На ФаСула, имам пред вид. Аз веднъж влязох и прочетох 2-3 неща. Е, извинявайте, но според мен тоя е преди всичко един прост, крайно елементарен човек. Той не го и крие. С присъщата му простотия даже се гордее, като казва, че бил самоук ли, самообразовал се ли ..... не помня вече. Не, не ме разбирайте криво - самообразоването има своите предимства, но при условие, че с въпросното самообразоване се е заел човек с природно вроден интелект, какъвто обаче нямаме в конкретния случай. И продължавам да се чудя, каква е причината да бъде лансиран така активно не само тук, но и по разни телевизионни предавания, От какво ли не разбира ФаСула - та то не беше от икономика, от политика, от избори, от история, от ляво и дясно, от Богомили, от литература /да бе - и книги пише/ и пр. и пр. Без да ми пука, че ще ме обвинят в конспиративно мислене, това е типичен почерк на някоя НПО. Така се съсипват държави - като на преден план изкуствено поставят подобни персони. И сега за поредната му писаница - с 6-декаровия си задник, някак си не върви тоя да ми обяснява как се протестира, как се рискува, като не съм го видял нито веднъж да предвожда някакъв протест. Ако протестира, то е по същия начин, по който критикува, че протестират другите. Макар че при него не съм видял до сега протест по съществени теми. Протестите му все са срещу протестиращите - та Босия, та баба Дора /или как се казваше там, женицата/. Казано накратко - лентяй-измекяр, намерил начин да изкарва парички без да е полезен с нищо.

#10 To 11.10.2018 в 00:37:07

Докс, и аз мисля така - абе мъчи се човекът да яхне ВълнАта, и да пише за нещо "актуално", но не му се от-дава. Аз прочетох само първите изречение от статията му и се отказах да продължа. Дали сгреших?

#11 To 11.10.2018 в 00:39:43

Ама и си се питам: Трябва ли и за плочките да се излиза на ПРОТЕСТ? Е, ако си безработен писач - какво по хубаво от това.

#12 Conspirator 11.10.2018 в 00:58:49

Много си е добър материала на Сула. Само едно не ми е ясно. И той е аномалия като Големия Лебовски.т.е.не му е мястото в Кафето. Лебовски от доста време не е писал/или не го публикуват/. А Сула директно атакува тези,които папкат грантове. Боговете/медийните/сигурно са полудели. Тук,наскоро падна такава ''свобода на словото'',след кончината на сенатор Маккейн,че ми се зави свят от скоростта с която триеха коментарите. Дори изолираха една статия от всякакви коментари....

#13 Dox 11.10.2018 в 08:01:14

То, Не си сгрешл, разбира се. И да го четеш, от тоя няма какво да научиш. Нито ще видиш задълбочена мисъл. Единствено плямпане в защита на статуквото. Ако от запад задуха друг вятър, с посока променена на 180 градуса, този също ще се обърне. Тогава би ми било интересно единствено, да видя дали преди това ще си посипе главата с пепел или ще го подкара така, сякаш от край време е защитавал тази нова позиция. Дори и за Картаген няма какво да научиш - за това как може да бъде разрушен, примерно. Защото, обърни внимание, той само "мисли", че Картаген трябва да бъде разрушен, но .... до там. Иначе дава акъл и мнения за протести и протестиращи.

#15 bfm 11.10.2018 в 08:20:56

Интересно ми е от позицията на какъв съди Сулата? От позицията на доволен от статуквото? А ако не е доволен къде е неговият самопожертвувателен бунт? Най-дразнещото е, че ако наистина народа се бунтуваше, щеше да излезе с памфлет за потъпканата от "соросоидите" демокрация? Лицемерието мирише, Сула.

#18 Dox 11.10.2018 в 12:13:20

Ето ви само един мъничък цитат от горния текст: "Любопитен е образът на професионалния революционер в модерното консуматорско, презадоволено и свръхосигурено общество." Така. Ако става дума за нашето общество, то нито е модерно, нито е консуматорско /с изключение на една малка част от него/, нито е презадоволено, нито пък е свръхосигурено. Въобще - и четирите се отнасят за малка част от обществото. Та, какво точно разбира и включва ФаСула в понятието "обществото"? Може би само малката част? О, да! За извисилият се на олимпийските интелектуални висоти ФаСула другата, по-голямата част не съществува. Тя е неразличима от камъните, скалите, мравките, храстите, боклуците и животните. Нали така?! Ако пък има пред вид цялото общество, тогава: Защо хората броят парите си чудейки се хляб ли да купят или да платят тока? Защо не могат да са сигурни за собствеността си? Защо автобуси се подхлъзват с 40 км.в час, излизат от пътя и се обръщат, убивайки 20 души? Защо богаташки синчета и щерки, карайки свръх-скъпи коли помитат с бясна скорост други коли, хора и деца? Защо жени биват изнасилвани и убивани, само за да им вземат телефона или чантата? Защо, защо, защо ..... ? И на фона на всичко това, тоя ми заявява, че обществото било свръхосигурено, задоволено и пр. ...?!? Е как да го приемеш на сериозно тоя?!

#21 Уточнител 12.10.2018 в 01:29:31

Пияндето Симчо, пак ос.а форума! А сега кой ще плати за прочистването? Има предложение да му се удържи от хонорара.

Новините

Най-четените