15 дни срок за плащане на парно, иска "Топлофикация" София

Двойно по-къс срок за плащане на сметките към "Топлофикация" София беше записан в проекта за изменение на общите условия на компанията.

Промените са внесени за одобрение в Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР).

Енергийният регулатор обаче настоява да се запази сегашната схема и срокът за плащане да остане 45 дни след края на месеца, за който се отнася сметката.

Основния мотив на регулатора е, че новите условия са в ущърб на потребителите на топлинна енергия. Възражението на КЕВР ще бъде представено днес в доклад на открито заседaние.

Сред исканията на "Топлофикация София" е абонатите да плащат сметките си до две седмици след излизането им.

Общинското дружество иска сметката за парно да се плаща до края на месеца, последващ онзи, за който сметката се отнася. Тъй като фактурата обаче излиза чак в средата на следващия месец, на практика срокът става едва около 2 седмици.

Към момента срокът за плащане е двойно по-голям - 30 дни от излизане на самата фактура, а компанията дава ни 3% отстъпка, ако бъде платена 15 дни предсрочно.

Наказателните лихви ще се изчисляват на изразвнителната сметка в края на годината, както и сега, продължава да е сред общите условия на „Топлофикация София", което комапнията вади като теза, че няма да ощетява клиентите с новите общи условия.

Друго ново общо условие, предложено от столичното парно - а имемнно да бъде записано, че компанията дължи неустойка на клиентите си при проблем с автоматичното регулиране на температурата в абонатната станция, ако не го отстрани след повече от 30 дни, също не беше прието от КЕВР.

В момента срокът за отстраняване на подобна авария, която се случва сравнително често, е пет дни и след изтичането им парното дължи неустойка.

Неустойката е 20% от стойността на доставената през периода на забавяне енергия.

От енергийният регулатор обясняват, че при ръчно управление на системата, когато автоматиката не работи, не може да бъде постигнат максималния температурен ефект за клиентите. Затова и удължаването на срока за поправка на съоръжението не е в интерес на абонатите.

Топлофикация настоява още да не разглежда жалби на клиенти, когато не отговарят на условията й.

Регулаторът е коригирал и това искане с мотив, че парното трябва да поиска от абонатите да отстранят нередностите по жалбата си и само ако те откажат, тогава да не я разглежда.

 

Новините

Най-четените