Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Неоправдано висок риск" е довел до авиокатастрофата край Граф Игнатиево

Машината на подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин е летяла твърде ниско за маневрата си Снимка: БГНЕС
Машината на подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин е летяла твърде ниско за маневрата си

Основна причината за катастрофата на учебния самолет L-39ZA през септември на авиобазата край Граф Игнатиево, при която загинаха подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин, е поемането на неоправдано висок риск при изпълнение на елементи от сложния пилотаж.

Това заяви полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел "Разследване на авиационни произшествия и инциденти" в Служба "Военна полиция" по време на брифинг на Министерството на отбраната.

На него бяха представени резултатите от проверките на авиационния инцидент от 13 септември 2024 г. в Трета авиационна база в Граф Игнатиево.

"Като съпътстващи причини са определени нарушаване на мерките за безопасност, нарушаване на реда на изпълнение полетната задача и неправилна оценка на запаса от височина за начина на при вземане на решение на извеждане на самолета във вертикалната равнина", обясни полковник Василев.

Разследването е установило, че е имало недостатъчна вертикална височина, която да гарантира безопасното изпълнение на фигурата

След инцидента стана ясно, че разследването проверява 3 основни хипотези за причина за катастрофата - пилотска грешка, технически проблем или неправилно зададена команда. Черната кутия на самолета бе изпратена за разчитане в Чехия. Данните от нея показаха, че машината е летяла твърде ниско.

"Заключенията на полетния медицински преглед в деня на самото мероприятие е, че психо-физическото състояние на пилотите позволява изпълнението на летателни задачи", коментира още Василев, подчертавайки, че и самолетът е бил в изправност.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените