Лекарят от Пловдив е стрелял с незаконно притежаван пистолет

Д-р Иван Димитров, който беше арестуван за убийството на Жоро Джевизов, е стрелял по него с незаконно придобито оръжие, което е закупил сам. Това съобщиха от прокуратурата в Пловдив на пресконференция, като опровергаха първоначалната неофициална информация, че оръжието е отнето от съучастник на крадеца.

Димитров е стрелял от упор, пред входната врата на гаража, в който Джевизов е направил опит да проникне с цел кражба.

Обвиняемият е наблюдавал опита за кражба поне 30 минути, без да уведоми компетентните органи. При излизането от гаража и побягването от страна на крадеца настъпва сблъсък. Крадецът е хвърлял по обвиняемия различни предмети. На три пъти е променена версията какви са били те - първо метална тръба, после табела, а после нож, който е бил открит в дома на обвиняемия", каза окръжният прокурор на Пловдив Румен Попов.

По време на сблъсъка лекарят е стрелял многократно, но изстрелът, убил Джевизов, е един, попаднал в гърдите и предизвикал фатален кръвоизлив.

"Към момента на извършения опит за кражба от страна на убития, в жилището на обвиняемия, намиращо се на втория етаж в град Пловдив, не се е намирала съпругата нито двете деца, а са живеели и живеят и понастоящем в с. Крумово. Това се установява от самите показания на съпругата на обвиняемия и от неговите обяснения, дадени пред адвокат. Не е имало какъвто и да е било съучастник на крадеца. Опитът за кражба в гаража в двора на кооперацията е извършен само и единствено от него - обяснява се от показанията на самия обвиняем, от иззетите записи видеокамери и показания на свидетели. Категорично е установено, че изстрелите и настъпилия сблъсък са станали в двора на кооперацията. Категорично се изключва жилището, което беше коментирано", каза Попов.

След прострелването мъжът е побягнал и се е скрил в близост до колата, край която беше намерен в петък сутринта от полицията.

От прокуратурата съобщават, че в дома на д-р Иван Димитров са намерени още 17 незаконни боеприпаса - патрони 9х18 мм за пистолет Макаров.

Димитров ще бъде обвинен от прокуратурата за "превишаване пределите на неизбежната отбрана" и за притежание на незаконно оръжие.

Лекарят ще бъде пуснат на свобода с най-ниската мярка за неотклонение подписка. Наблюдаващият прокурор Георги Пенев подчерта неколкократно, че решението му не е взето под натиска на протестиращите, а от вътрешното му убеждение и от събраните доказателства.

Пистолетът, с който е извършено убийството, все още не е намерен. Иван Димитров е съобщил пред разследващите, че сам е укрил пистолета. Прокуратурата разполага с данни, които сочат, че в ранните часове на петък лекарят е разговарял с човек, когото е помолил да вземе пистолета от място, на което го е прибрал, и да го скрие на друго.

От записите на местопрестъплението не се вижда момента на самото убийство, но са записани действията на Димитров след стрелбата. Окръжният прокурор на Пловдив Румен Попов съобщи, че след произведените изстрели Димитров се е обадил на свой приятел, с когото са "почистили" местопрестъплението.

"Неговият приятел, който е дошъл на мястото, освен че е помагал да почиства, е обикалял улиците два часа, за да разбере къде е избягал раненият", каза представителка на прокуратурата.

Според разследващите - както приятелят на Димитров, така и негова близка, която е станала свидетел на инцидента, са го призовавали да се обади на Телефон 112, за да съобщи на полицията за случилото се. Димитров обаче не го е направил.

Часове след убийството лекарят е потърсил съдействие от още двама души - собственици на охранителни камери, с молба да изтрият записите от нощта на престъплението. Записите не са изтрити, част от тях вече са прегледани от полицията.

След инцидента Иван Димитров е почистил ръцете си, така че по тях да няма следи от барутни частици. Такива обаче са намерени по дрехите му в хода на разследването.

Окръжният прокурор на Пловдив Румен Попов обясни липсата на официална информация няколко дни след случая с това, че разследващите са събирали нужните доказателства, преди да говорят за факти.

"Прокуратурата никога не се е крила, тя говори тогава, когато има какво да каже. Не сме длъжни и нямаме основание в рамките на 24 часа  да кажем как се развива едно разследване", каза Попов.

Наблюдаващият прокурор Георги Пенев беше представен като специалист с 25 години опит, работил по знакови разследвания в Пловдив.

"Аз не съм мишка, нито моите колеги са мишки. Заставам с името и подписа си. Искам да ви кажа, че това не е под влияние на уличните протести и на коментарите, които се правиха. Т.нар. Доктор, който се превърна в национален герой, ще бъде обвинен за превишаване пределите на неизбежната отбрана. Ще му бъде повдигнато обвинение за незаконно притежание на патроните и пистолета, с който е убил "Плъха", каза той.

#2 bludniq_sin 06.03.2018 в 12:31:36

Както писах и при първата ви новина - трябва повече информация. Нямаше как да е задържан просто така ако фактическата обстановка беше като първоначално описаната

#3 stizi 06.03.2018 в 13:48:38

Хахаха голям смях. Purge да си спретнем, само не знам дали "протестиращите" ще са хепи, Иначе 3 дни се наслушахме на умнотии.

#7 Пламен Владимиров.218302962246525 06.03.2018 в 22:03:13

Само да попитам, а на нападателя ножа законен ли е бил?! Това прокурорче за да не изглежда безнадеждно тъп и некадърен започна със клевети да очерня доктора за да прикрие тъпотата си. Всяка приказка без да е приета от съда е чиста проба клевета.

#8 Denn 06.03.2018 в 22:03:57

Дали си е превишил правата или не, никой няма право да краде чужда собственост. И второ, ако недъгавата полиция, вършеше някаква работа да разчиташ на тях. 30 мин бил наблюдавал, вие звъняли ли сте на полиция да видите дали и за колко време идва. Да грях е да убиеш, но това са 9 присъди за същото. Какво медал ли да му дадат. На т нар Плъх това си е рискове на професията

#9 hypocritical bastard 06.03.2018 в 22:09:28

Кашата е пълна , защото живеем в държавата на пълната каша . 1-Докторът е лъжец , пистолета е незаконен и има недвусмислен опит за прикриване на доказателства и укриване на престъпление - факт . Най-нормалното нещо , което един лекар и съвестен гражданин може да направи след подобен инцидент , е да се обади на 112 за полиция и помощ за ранения . 2-Въпросния столипиновски екземпляр е трябвало да си стои в затвора и прокуратурата не каза нито дума защо той не е там . 3-Българските закони регламентиращи "неизбежна самоотбрана " и режима за законно притежаване на оръжие (какво стана с общинаря с чийто законен пистолет беше застрелян собственика на заведение?) са изключително некачествени и нереални . В страна с нормални закони и прокуратура , това просто нямаше да се случи . 4- Вероятно става въпрос за нещастен случай след като доктора е изстрелял цял пълнител , а е уцелил само веднъж и нито един от двамата не е убиец по принцип . Все пак е очевидно , че нито една от двете страни не изпитва особено уважение към законите и правилата и имат афинитет към постоянното им нарушаване ( циганина е ясен , а доктора с незконо оръжие , куп лъжи и кой знае какви нарушения , свързани с професионалната му дейност) , специфична черта за всички етноси и класи в България .

#10 Denn 06.03.2018 в 22:16:36

Абсолютно съм съгласна с коментара, ако някъде един рецидивист беше в затвора и един човек вярваше в полицията, това просто нямаше да се случи.

#18 follow_the_cash_flow 07.03.2018 в 11:19:49

Закона е така написан, за да не поощрява саморазправа. Не сме във военна зона или обявено извънредно положение. Ако извадиш оръжие, се предполага, че може да се наложи да го използваш. Което е най-лошия вариант. Все пак, не сме във военно време, нали? Така че винаги за предпочитане е превенцията. Светкаш осветление, вдигаш шум, ако имаш някакъв пистолет стреляш във въздуха и крещиш да се маха. Така се предодвратява посегателство върху имущество. Не се дебне скрит, с пистолет в ръка !!!! Още по-малко пък да почваш да чистиш следи!!! А ако все пак тръгнеш по този път - да бяха вкарали трупа вътре и да пледират неизбежна самоотбрана. Вече с камерите и записите.... не знам... Доктора Е виновен, по закон. Ако искате друг закон, по щатски образец, където да може да застреляш всеки навлязъл в имуществото ти, повдигнете такава инициатива, събирайте подписки, дебатирайте и убедете обществеността. Аз бих бил склонен да го подкрепя, зависи как е формулиран. Ама това става с дебат. Не с тъпоумно и емоционално крещене по медиите - оня бил мангал, доктора бил в правото си и така нататък. Ами според сегашния закон не е. Трябва малко да се вдигне общото ниво на разговор, в цялата общественост, за да може да има дискусия по въпроса и евентуални промени.

#21 boris 07.03.2018 в 12:42:31

Дебнел го половин час... А онзи дето рисуваше икони и него го опандизиха за предомишлено убийство щото дебнел наркомана. Ама не застанал да го дебне защото е екстрасенс и предсказал обира, а защото бандита влизал в блока им да краде ЗА ПЕТИ ПЪТ!И друго нещо - в държава в която всеки собственик на фирма пищи от години, че няма хора и иска емигранти от чужбина - НИКОЙ НЯМА ПРАВО ДА СЕ ОПЛАКВА, че е беден, безработен и гладен.

#22 boris 07.03.2018 в 12:44:31

Ами има нещо за което лекаря е очевидно виновен е че е превишил професионалната си компетенция. Дератизацията в градовете се извършва от санитарните служби, а не от медицински лица

#23 follow_the_cash_flow 07.03.2018 в 13:01:29

Това не е адекватна реакция. Какво предлагаш, закон за расово прочистване? Циганите на сапун? Ми и за това съберете подписка... Искайте промени и т.н. Но точно с такава формулировка, може да бъдете осъдени по други закони, като вносители. А сега по-сериозно, всичките тези, които защитават доктора, освен че са стадо с много ниско ниво на комуникация, могат ли да формулират какво точно искат? Освен да 'изокаш' колко всичко не е в ред, да напсуваш света, какво всъщност искаш да стане?

#25 explorer 07.03.2018 в 13:22:11

Дедо, не си прав. На практика съм служил с набори на доктора, така че ако той е давал поне веднъж караул, би трябвало да е запознат как се действа в такъв случай. Предупреждаваш, ако не се впечатли - изстрел във въздуха и честно казано не са много юнаците, дето ще хукнат да те нападат при положение, че си въоръжен.

#27 follow_the_cash_flow 07.03.2018 в 13:28:10

Ако изненадващо са се оказали лице в лице, може да е изстрелял всички патрони много бързо. Ама, при положение, че го е дебнел преди това.... А закона е нож с две остриета. Примерно, викаш някакви цигани на село на къщата да ти правят улуците. Циганите, правят някаква циганска работа разбира се, накрая ти искат повече пари отколкото сте се разбрали. Изпадаш в афект, в двора си, вадиш пистолет... НО... ако има такъв закон, който те защитава безусловно в границите на твоя имот, може би циганите няма да те лъжат... Ако случайно го знаят и разбират...

#28 boris 07.03.2018 в 13:36:09

Дори и сегашните закони са си ОК. Въпросът е, че се прилагат с мързел, нежелание и през пръсти - освен когато се прилагат или не се прилагат с парична смазка. В този ред на мисли - щом случая предизвика недоволство и бунтове - това е СУПЕР! Това осигурява натиск чрез който само и единствено нещата се променят. И врагове на народа и на себе си - са всички които искат този натиск да утихне охладен и удаван в мъдрословия на "гласа на разума и фактите". И Васил Левски е бил убиец. Клъцнал е доста зелки в легиите за да стане байрактар. Не това е важното. Важното е полицията, прокуратурата и правителствата постоянно да е в страх от протести и бунтове. Дори и повода на не "свят и чест" това майната му.

#29 explorer 07.03.2018 в 13:53:53

@#27 "... ако има такъв закон, който те защитава безусловно в границите на твоя имот, може би циганите няма да те лъжат... Ако случайно го знаят и разбират... " Бих искал да цитирам следното: Методи Лалов, съдия и бивш председател на Софийски районен съд: Пак демагогия и правна некомпетентност от политици. Пак публично говорене от „правни експерти“, които, ако бяха такива, не биха си позволили да умуват, без да познават фактите. Още римляните са казали: Da mihi factum, dabo tibi ius (Дай ми фактите и ще ти дам правото). Всеки има право на мнение, но който има понятие от право и в частност от наказателно право, знае че Общата част на Наказателния кодекс е изключително достижение на правната мисъл не само за времето си, но и сега. Сега обаче хора с повърхностни познания, с първобитно разбиране за наказателната репресия, неспособни на ситуационно мислене, ще предлагат спешно как да бъде променен законът. И утре, когато някой бъде застрелян в нечий дом от пияния му домакин, да не се чудите къде е правото. Тогава ще кажем, че всеки може да застреля друг, щом е в дома му. Такива умници политици, шоумени и медийно изявяващи се експерти ще заличат разлика между убит при неизбежна отбрана нападател и примамения в нечий дом с цел да бъде убит. Ще премахнат границата между саморазправа и правов ред. Ще ни върнат към талиона*. ____ *Ius talionis – талион, или правото на мъст; първобитната представа за справедливост – „Око за око, зъб за зъб“, която с развитието на цивилизованите общества е заменена от формите на държавна санкция, водещи се от обстоятелствата около деянието и обществената опасност на дееца.

#30 follow_the_cash_flow 07.03.2018 в 14:57:14

Не съм никакъв спец по право, каквото и да било. Но дебата не може ли да е образователен и извисяващ нивото на публиката? В смисъл, ще доживеем ли никога повече да няма тъпотии като дебата за истанбулската конвенция, с детински постановки и манипулации и прикриване на логиката, и тъпи дебати, като някои празни надвиквания в предаването 'референдум'? Ако имаме закон който да ти дава право да си бог и господар в рамките на собствеността си, което е абсолютно либерално, сигурно и либертарианско: - как примерно може да отграничим канен, от неканен гост ? За да избегнем някоя пиянска простотия? - как може да степенуваме там разни обстоятелства, за да не застрелваме хулиганчета, прескочили оградата да крадат домати - в крайна сметка, евентуално да приемем, че всеки влезнал да краде домати подлежи на разстрел. Независимо дали е пълнолетен. Което... може и да е закон, защо не... ?? .... и т.н. Може пък и да е възможно да се прецизира закона, и при едни разширени правомощия за отбрана на лична и имуществена неприкосновеност.

Новините

Най-четените