Едва година след ремонта на Ларгото вече има нужда от нови ремонтни дейности, които да стабилизират паветата, съобщава bTV.
След като вчера стана ясно, че паветата на Ларгото се рушат и преминаването по тях е опасно за хората, днес от Столична община признаха за дефектите. Проблемът обаче е, че процедурата по отстраняването им е сложна, според общинарите.
По думите на зам.-кмета на София д-р Тодор Чобанов проектът е бил поет за стопанисване миналата есен, като още в първите месеци е бил изготвен списък с констатираните проблеми.
Той изтъкна, че вероятно фирмата изпълнител е изпълнила предвиденото от проектанта, но именно в проектанския план са грешките.
Управителят на фирмата изпълнител инж. Росен Колелиев призна, че действително има проблем, и то не само с проектирането, но и с начина на поддръжка на съоръжението.
По негови думи фирмата е установила проблема още при изграждането на обекта. По закон обаче трябвало да изпълнят възложения проект.
Чобанов контрира, че е било възможно още при строителството да се сигнализира за проблема, така че проектът да се промени.
Това е поредният проблем с проекта за ремонта на Ларгото - само седмица след официалното откриване на съоръжението през 2016 г. Ларгото протече. Дни по-късно пък се напукаха и стъклата му.
Проектанска грешка било калпавите материали.
Проблемите по ремонта на Ларгото, Каргото, Кангото и пр. и пр. са вследствие на това, че ремонта се осъществява от частници. Българският частник по принцип е лайно. Говедо. Дришльо. Некадърник. Но, това не е важно. Важното е, че той винаги е "по-добрият стопанин" от държавата си, която законово му осигурява бизнес и печалби. За това не роптайте, ами стискайте зъби и ходете по "ужким"-тротоари. Настъпвайте плочки в дъждовно време, та да бликват фонтани от тях и да ви окъпят в кафяво, бежово, сиво /с всичките му 150 нюанса/. И се радвайте, на частниците. На тях дължите всичко. Включително и Бога, на който се уповавате, га идете на църква. На частника дължите и това - да нямате запек сутрин. А ако случайно наблизо няма частник - назовете така някоя вехта, парцалена кукла от татово време. Ще свърши работа.
Ами, Кенчо, не знам. Не съм обръщал внимание до сега на "вертикалната планировка" около магазините "Фантастико". В тези, в които аз съм ходил отвън обикновено е асфалт и не съм забелязал да се пука или руши. Вероятно и с плочките е така. А защо е така - вероятно защото частник избягва да цака частник. По-трудно е. Но ако види възможност, сигурен съм, че няма да се поколебае да го направи. Докато при изпълнение на проекти чрез обществени поръчки е друго. Тогава яко се надуват цени, спестяват се материали, подкупват се чиновници, контрольори, съдии и така държавата или общината захранва частника с доста парички, взети преди това от мен и теб, като данъкоплатци. Ако една част е от еврофондовете - това също са нашите пари - платени преди това от задължителната вноска за членство в ЕС. Чудна схемичка, само че след това се почва - плочките на ларгото, каргото и пред НДК се надули, изкъртили или вятъра ги духнал. Пътя до Своге с калпав асфалт, подходящ за хокей на сухо, но не и за автомобили. На третата година асфалта по магистралата хикс се нагънал, образували се коловози, дупки и т.н. Аз и ти кривим джанти, трошим предници, застрахователя се ослушва и накрая пак ние се бъркаме и плащаме. Е, какво хубаво да кажем за частника? Аз, като бълвам така огън и жупел по частниците, обикновено уточнявам, че става дума за 80-90% от по-едрите. По-долу съм пропуснал, та го казвам сега.