Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Вие сте участници в съдебен спор": Защо Ferrari обича да се съди с хората

Италианците са обсебени от идеята за добрия си имидж Снимка: Wikipedia
Италианците са обсебени от идеята за добрия си имидж

Ferrari не се колебае да прави красиви спортни бегачки, които не са за всеки.

Също толкова много обаче компанията обича да се съди с хората, които все пак могат да си позволят въпросните бегачки. На пръв поглед звучи абсурдно, но всъщност брандът често завежда дела, които още по-често са насочени точно към най-върлите му фенове.

Причината е, че от Ferrari са обсебени да опазват имиджа си.

Така на съд се оказват редица блогъри и влогъри, инфлуенсъри, журналисти и обикновени купувачи, решили да се сдобият именно с такъв автомобил.

Защото за Ferrari най-важни не са доволните шофьори, мацките, които се лепят като мухи на мед на подобен тип коли, и превръщането на бранда в съвсем разбираем култ. За Ferrari най-важно е образът им да остане без нито едно петънце, а ако случайно се появи такова - то да бъде излъскано старателно максимално бързо.

Ето някои от най-абсурдните случаи, в които компанията съди потребители:

Ferrari срещу дизайнера Филип Плейн

Ако името не ви подсеща веднага, ще ви припомним, че Филип Плейн е създател на едни от най-кичозните дрехи, произвеждани някога. Той обича да прави свръхлъскави якета, дънки, блузи и маратонки, украсени с тонове брокат и камъчета.

Всичко върви прекрасно, защото Плейн се налага сред една прослойка клиенти, докато не решава да рекламира продуктите си върху собственото си отровно зелено Ferrari 812 Superfast и в кадър попада логото на колата.

Това нямаше да е чак такъв проблем, ако същият автомобил не се виждаше и в компанията на разголени мацки, алкохол и диви купони край басейна на дизайнера.

Затова Ferrari решават, че нито продуктите, нито начина на живот на Плейн съвпадат с възгледите на марката, затова завеждат съдебен иск. Компанията приема, че дизайнерът очерня образа на автомобилите.

Плейн на свой ред отказва да махне снимките от сайта и социалните си мрежи и е осъден да заплати 300 хил. евро глоба и 25 хил. евро за съдебни такси и разходи.

Ferrari срещу диджей Deadmau5

През 2014 г. немският диджей Deadmau5 решава да си купи една класика - Ferrari 458 Italia.

Той обаче преценява, че колата е малко скучна и започва да я тунингова, като снима стъпка по стъпка какво прави по нея. Подменени са редица от оригиналните детайли - постелки, фарове, огледала, тапицерия.

Автомобилът е пребоядисан в яркосиньо с изрисувана прословутата Nyan Cat от двете страни. Освен това са добавени рекламни стикери на брандове като Monster, на тунинг компания и на природозащитниците от WWF.

Deadmau5 кръщава синьото творение "Purrari" (от purr - мъркам) и подменя кончето на Ferrari с котка. Това вече идва в повече на италианската марка и тя повдига дело срещу диджея. Тъй като на последния не му се плащат глоби и такси, той връща оригиналния вид на колата и мрънка, че така пак си е доста скучна.

Впоследствие я продава и я сменя за Lamborghini.

Ferrari срещу автомобилния състезател Жан Блатон

През целия си живот Жан Блатон - автомобилен състезател и милиардер - е фен на Ferrari.

Затова той е изключително горд, когато се сдобива с Ferrari F40 ISLA LM, защото италианската фирма оттегля модела от състезания. Блатон лекомислено решава да използва фирма за тунинг, с която да нанесе определени промени, правещи колата по-издръжлива на агресивно каране.

Покривът е отрязан, страничните конструкции са подсилени, окачването е сменено с ново и скъсява изпускателната система, за да излиза между задните гуми.

От Ferrari никак не са доволни и са категорични, че тази кола вече не може да носи техните емблеми и наименование. Постановено е Блатон да премахне всички знаци, които показват, че колата е Ferrari, а освен това на състезателя е забранено да присъства на официални събития на компанията.

Действията на Ferrari при този казус не се посрещат никак положително, защото в същото време марки като Porsche и Lamborghini нямат никакъв проблем с тунинговането на колите им и даже се гордеят с някои образци на тунинга.

Ferrari срещу... благотворителна организация

Снимка: Ferrari

Да, няма грешки - Ferrari са се съдили с благотворителна организация.

Purosangue означава "чистокръвен" на италиански и една лондонска благотворителна компания решава да се кръсти точно по този начин. Тя има амбициите да промотира здравословния начин на живот и хранене, спортуването, профилактичните прегледи и други методи за подобряване на здравето.

За нещастие Ferrari вече са подбрали това име - Purosangue - за своя мощен и красив SUV и са непреклонни в избора си.

Започват преговори между двете компании, които обаче бързо стигат до задънена улица, и фондация Purosangue започва съдебни действия, за да забрани на Ferrari да използва това име поне на територията на Европа.

От Ferrari не се бавят и завеждат собствен иск, в който се посочва, че благотворителната организация не е направила достатъчно, за да популяризира името си, и по тази причина спокойно може да го смени.

Делата приключват на 5 март 2020 г. и победител от тях излиза Ferrari.

Ferrari срещу сериала "Miami Vice"

Ние може да гледаме на Miami Vice като на абсолютна класика, само че през 80-те години екипът не разполага с много пари за сериала.

Затова в първия сезон на продукцията не се използва истинско Ferrari Daytona Spider, а реплика, която е изградена на основата на Corvette. Както можете да се досетите, от Ferrari никак не са доволни и завеждат дело срещу създателите на колата.

Автомобилът е изтеглен от снимките, като нататък се ползват модели Ferrari Testarossa, подарък лично от компанията.

Копието пък изведнъж мистериозно се появява в Нидерландия, където новият му собственик успява да докаже пред съда в Хага, че между него и оригинала на Ferrari има достатъчно разлики, за да не бъде съден.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените