Концептуалният автомобил на Polestar беше сред колите, които трябваше да са "гвоздеят на програмата" в Женева. Феновете на бъдеще, което принадлежи на електромобилите, гледат с надежда към бранда, който се разработва от Volvo.
Шведският автомобилен производител е известен с много неща, сред които елегантния дизайн и издръжливостта. Сега Volvo иска да придаде всички тези качества и на Polestar, но в същото време да даде на почитателите си електромобил, направен с мисъл за природата.
Polestar Percept за момента е на ниво концептуален автомобил, но за разлика от други подобни коли, за тази има сериозни планове да стигне до серийно производство.
В този електромобил е обърнато внимание на почти всеки детайл - от семплия, но стилен външен вид, през технологиите, вложени под таблото и под предния капак, до интериора от рециклирани материали, за който ще стане въпрос след малко. Критиците смятат, че външният вид на Polestar Percept напомня твърде много на този на Tesla.
Действително плавните черти на Percept се припокриват с тези на Model X, но истината е, че приликите са по-скоро в това, че и по двата автомобила няма абсолютно нищо излишно като елементи. Дори емблемата на Polestar се забелязва едва при по-внимателно вглеждане.
Дизайнът е дело на инженерът Макс Мисони, който стои зад не един и два успешни проекта на Volvo. Тук той следва най-добрите съвети за аеродинамика и ефективност на пътя, които според Мисони са сред ключовите показатели за успеха на дадена кола.
Двата предни фара той оформя като крила, а под тях разполага по огледален начин още два LED фара. Задната част на Percept също изглежда доста необичайно и вместо с два фара е снабдена с дълга LED лента, която Мисони определя като любимото си нещо в целия електромобил.
Прави впечатление, че дизайнерът е премахнал дори и традиционните странични огледала.
Четири камери - по две от всяка страна - отговарят шофьорът да следи какво се случва встрани и зад него на пътя. За момента от Polestar не дават много информация какви точно ще са евентуалните показатели на Percept, но те най-вероятно ще се припокриват с моделите 1 и 3 на компанията.
Целта е пробегът да бъде около 600 км с едно зареждане, а максималната скорост да достига около 280 км/ч.
Друг детайл, който прави силно впечатление в инженерните решения, е, че предните две врати на Percept се отварят по стандартния начин, а задните две се отварят назад. Според Мисони това решение е в полза на семействата с деца и бебета, които ще се настаняват далеч по-удобно в купето.
Той дава за пример родителите, които понякога се затрудняват да поставят бебешкото кошче, защото нямат лесен достъп до задната седалка и заявява, че с тези врати подобни проблеми са напълно елиминирани.
Всъщност в купето на Polestar Percept няма нито едно случайно решение.
От фирмата вярват, че луксозният интериор не е равнозначен задължително на изобилие от естествена кожа, дървесина и ценни метали, а Percept трябва да служи за доказателство, че "рециклирано" не означава "евтино и грозно".
Мисони посочва, че рециклираните материали, използвани в купето, не само щадят природата и климата на планетата ни, но и са далеч по-леки, а така електромобилът става още по-пъргав и бърз. Дизайнерът допълва, че при една още по-внимателна оптимизация на продуктите, вложени в интериора, колата може да стане до 50 процента по-лека от свои конкуренти, които все пак са предпочели кожата и дървесината.
Тапицерията на седалките е направена чрез специална технология за 3D принтиране и е изработена от нишки от употребявани пластмасови бутилки. Пластмасови нишки са вложени и в тавана на Percept.
Светлите цветове в комбинация с изчистените линии действително носят усещане за лукс и стил.
Голямата въпросителна е на каква цена би се предлагал този лукс, ако стигне до серийно производство. Polestar 1 идва на базова цена от около 58 хил. евро, а Polestar 2 е с около 3-4 хил. долара по-евтин.
Тук обаче технологиите за използване на рециклирани материали и напълно електрическото задвижване могат да свалят цената още по-надолу.
А Мисони казва в заключение, че с подобни електромобили можем да спасим планетата, при това без да жертваме добрия външен вид на колите си.