Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Bollinger - мускулестият електромобил, който няма за цел да го харесате

Той не иска да бъде нито Nicola, нито Tesla, а звяр от съвсем различен калибър Снимка: Bollinger Motors
Той не иска да бъде нито Nicola, нито Tesla, а звяр от съвсем различен калибър

"Само груба сила и никакви глупости" - с този слоган започва разработката на Bollinger.

Очевидно дизайнерите са решили да не слушат никакви отзиви на фокус-групи от потенциални клиенти и да наблегнат на мотото за грубата сила.

Така под този бранд се появяват концепциите за два електромобила - един обемен SUV и един пикап.

Електрическите коли още не са в серийно производство и дори още няма намек да влязат в поточните линии, но все пак работата по тях продължава с пълна пара. Така например се очертава SUV-то да разполага с едно от най-добрите разпределения на пространството - и в купето, и в багажника.

Същият този модел, наричан условно B1, ще разполага не с един, а с два багажника - един стандартен в задната част и един, разположен между предните фарове на автомобила.

Снимка: Bollinger Motors

Bollinger иска от тази кола не просто да ви отведе до мястото, което сте си набелязали, независимо колко е високо и непроходимо, но и да ви подслони, докато сте там. Продуктови скици показват, че с няколко движения на определени платформи, вградени в багажниците, и двата могат да се превърнат в основа на легло.

Допълнителен багаж може да бъде складиран между седалките, където се оформя достатъчно широка "пътека", за да се събере голям сак или среден по големина куфар.

Bollinger не иска да бъде нито Nicola, нито Tesla, а звяр от съвсем различен калибър.

Както се вижда от мускулестата му ръбата външност - този електромобил не се стреми да се хареса на всеки и да спечели абсолютно всички на своя страна. От компанията нямат и намерение да произвеждат стотици хиляди бройки годишно и техните творения ще са по-скоро бутикови, отколкото масови.

Купето на електромобила е изработено от алуминий, за да е максимално леко. Затова и ускорението от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди не звучи чак толкова невероятно на фона на размерите на колата. Конските сили трябва да достигнат 614 в окончателния вариант и на B1, и на пикапа.

Шасито на Bollinger се намира на над 40 см над земята и е допълнително укрепено с болтове. Друга част от детайлите в автомобила ще са направени от стомана, за да вдъхват още повече усещане за сила и мощ.

Първите два прототипа са още от 2017 г., но са с две врати и в момента се намират в музея "Петерсен" в Лос Анджелис.

В момента обаче основното, което фирмата трябва да направи, е да си осигури инвеститори. Стартъпът е основан от Робърт Болингер - бивш директор реклама и арт директор в редица компании, повечето от тях - в козметичния бранш. През 2015 г. решава, че е време за драстична промяна и така основава Bollinger Motors.

Снимка: Bollinger Motors

По-голямата част от финансирането в момента идва от самия него, но по негови думи пред Automotive News, че е много близо до това да намери инвеститори, които да повярват в концепцията на Bollinger.

Освен това скоро би трябвало да бъде подсигурена и фабрика, в която електромобилите ще се изработват.

Още една причина, поради която тези електромобили няма да са за всеки, е и цената.

Робърт Болингер признава пред Automotive, че иска те да носят усещане за ексклузивност, затова планира да се произвеждат не повече от 2-3 хил. бройки годишно, всяка от които ще струва шестцифрена сума - най-вероятно цената ще започне от около 125 хил. долара.

Снимка: Bollinger Motors

Производството вероятно ще става в Меката на американския автомобилизъм - Детройт, където до края на годината трябва да работи персонал от минимум 80 души.

Доставките на първите произведени коли се предвижда да започнат още през 2021 г., макар че това едва ли ще се случи в първите месеци на годината. Възможно е и производството да бъде поверено на трета страна в опит стойността му да бъде намалена още малко.

Голяма въпросителна остават батериите, които ще задвижват Bollinger.

По думите на Робърт Болингер фирмата му е била изправена пред два избора в два напълно различни формата.

Тяхна алтернатива се явява разработена собствена батерия със 120-километров пробег с едно зареждане, но бизнесменът допълва, че за момента това е последният възможен вариант. Едно е ясно - компанията Bollinger се цели в пазара на големите електромобили и няма намерение да се насочва към по-компактни модели.

"За нас целта е да правим пикапи и SUV, защото те могат да правят всичко", казва в заключение Болингер.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените